Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται στην Ιστορία, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στην Φυσική και οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στην Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
Δείτε τις απαντήσεις στην Ανάπτυξη Εφαρμογών με ένα κλικ EΔΩ
Δείτε τις απαντήσεις στην Ιστορία με ένα κλικ EΔΩ
Δείτε τις απαντήσεις στην Φυσική με ένα κλικ EΔΩ
Για ψύχραιμους και διαβασμένους τα Αρχαία και τα Μαθηματικά
Στις λεπτομέρειες θα κριθούν οι αριστούχοι σε Αρχαία και Μαθηματικά, καθώς τα προχθεσινά θέματα δυσκόλεψαν τους περισσότερους υποψηφίους που έχουν βλέψεις για δημοφιλείς σχολές όπως οι Νομικές και οι Πολυτεχνικές.
Οι ψύχραιμοι υποψήφιοι, όπως όλα δείχνουν, θα είναι αυτοί που θα ξεχωρίσουν στα Μαθηματικά Προσανατολισμού, καθώς η εξέταση απαιτούσε απαιτητικές μαθηματικές πράξεις (σ.σ.: γεγονός που «πελάγωσε» αρκετούς υποψηφίους) καθώς αφορούσε και ύλη προηγούμενων τάξεων. Οσον αφορά στα Αρχαία Προσανατολισμού, οι υποψήφιοι συνάντησαν κάποιες εκπλήξεις στο άγνωστο κείμενο και στις λεξιλογικές ασκήσεις.
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα που έπεσαν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα που έπεσαν στην Ιστορία
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα που έπεσαν στην Φυσική
Μαθηματικά
«Τα θέματα στα Μαθηματικά ήταν απαιτητικά ως προς τις πράξεις και απαιτούσαν ήρεμη σκέψη από τον υποψήφιο για να μπορέσει να ανταπεξέλθει», σημειώνει ο καθηγητής Μαθηματικών των φροντιστηρίων «Θεσμός» Μ. Σιμιτζόγλου και συνεχίζει: «Ειδικά το 3ο θέμα θα δυσκολέψει πολλούς υποψηφίους, ιδίως του προσανατολισμού οικονομίας και πληροφορικής, καθώς απαιτούσε γνώσεις προηγούμενων τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου. Το τελευταίο ζητούμενο (4ο) είναι κι αυτό που θα ξεχωρίσει τους αριστούχους. Ηταν αρκετά δύσκολο και μόνο οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορέσουν να ανταποκριθούν».
Σύμφωνα με την κριτική της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, τα φετινά θέματα ήταν παρόμοιας δυσκολίας σε σχέση με πέρσι και οι υποψήφιοι θα έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Ειδική αναφορά έκανε στο τρίτο και τέταρτο ζητούμενο, σημειώνοντας ότι δυσκόλεψαν τους μαθητές.
Πάντως, κοινό συμπέρασμα των εκπαιδευτικών ήταν ότι τα θέματα δεν κάλυψαν ένα μεγάλο μέρος της ύλης που διδάχθηκε φέτος.
Άγιος Παντελεήμονας: Μαθητής βρήκε κάλυκα στην αυλή του σχολείου του
Αρχαία
Στην «Πολιτεία» του Πλάτωνα καθώς και σε ένα αδίδακτο απόσπασμα από το έργο «Ρητορική» του Αριστοτέλη εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι των ανθρωπιστικών σπουδών στα Αρχαία. Το διδαγμένο κείμενο ήταν αναμενόμενο σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς καθώς είχε να εξεταστεί από το 2011, ενώ το αδίδακτο «προβλημάτισε» καθώς παρουσίαζε κάποιες δυσκολίες.
«Αν και κρίνεται βατό, το χθεσινό διαγώνισμα όσον αφορά στο διδαγμένο κείμενο παρουσίαζε μικρές δυσκολίες που μόνο οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορούσαν να ανταποκριθούν», αναφέρει η Β. Κυριακοπούλου, φιλόλογος στο φροντιστήριο «Στόχος». Σύμφωνα, μάλιστα με την ίδια η επιλογή του Αριστοτέλη για αδίδακτο κείμενο ήταν μη αναμενόμενη, καθώς η σύνταξη παρουσίαζε υψηλό βαθμό δυσκολίας. «Πάνω από 20 χρόνια είχε να πέσει ερώτηση πολλαπλής επιλογής, ενώ φέτος οι ερωτήσεις που αφορούσαν στην εισαγωγή των κειμένων ήταν συνδυαστικές και απαιτούσαν πολύ καλή κατανόηση από τους μαθητές και όχι απλά αποστήθιση. Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν εξετάζονται θέματα πρώτης γραμμής, όπως ο πλάγιος λόγος και οι υποθετικοί λόγοι», συνεχίζει.
Σχετικά με την επιλογή του Αριστοτέλη σχολίασε και η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, η οποία σημείωσε ότι η μετάφραση του κειμένου για την απόδοση σε δόκιμο νεοελληνικό λόγο «προϋποθέτει εξοικείωση με την ορολογία αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού θεωρητικού κειμένου».
Αποτελέσματα
Η χθεσινή μέρα κρίνεται κρίσιμη για την πορεία των υποψηφίων στις Πανελλαδικές, καθώς πρόκειται για δύο μαθήματα με το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας για τις σχολές και τα τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών και θετικών και τεχνολογικών σπουδών.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι οι επιδόσεις των υποψηφίων με βαθμούς κάτω από τη βάση κινούνταν πολύ κοντά στο 50% σε ποσοστά. Ειδικότερα, στα Αρχαία το 40,89% έγραψε κάτω από 10. Στα Μαθηματικά, οι υποψήφιοι των θετικών και τεχνολογικών σπουδών κινήθηκαν σε ποσοστό 56,26%, ενώ Βατερλό αποδείχθηκε για τους υποψήφιους των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής, οι οποίοι σε ποσοστό 83,45% δεν κατάφεραν να πιάσουν το 10, παρασύροντας προς τα κάτω τις βάσεις των σχολών με αυτό το αντικείμενο.
Οσον αφορά στους αριστούχους, τα ποσοστά στα Αρχαία ήταν περιορισμένα, με μόλις το 2,71% των υποψηφίων να γράφουν από 18 και πάνω. Στα Μαθηματικά για τους υποψηφίους των θετικών και τεχνολογικών σπουδών το ποσοστό ήταν 4,39%, ενώ αντίθετα στους υποψηφίους των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής περιορίστηκε στο 0,46%.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]