Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε ένα μικρό μέρος των συνωμοτικών συνομιλιών, που δημοσιοποιεί ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, ανάμεσα στους επτά δουλέμπορους που συνελήφθησαν από τους αξιωματικούς της Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου του Λιμενικού Σώματος. Παράλληλα, ερευνάται η «υποβοήθηση» από ένστολο της ΕΛ.ΑΣ.
Πέντε από τους κατηγορουμένους αρνούνται τις κατηγορίες, ενώ στα κρατητήρια φαίνεται πως επικρατεί «ομερτά», με τα μέλη της οργάνωσης να μη δέχονται ούτε τροφή αν ο ένας από τους δύο φερόμενους ως «αρχηγούς» δεν δώσει εντολή. Οι άλλοι δύο έχουν ομολογήσει τη συμμετοχή τους στο κύκλωμα διακίνησης προσφύγων. Πρόκειται για τον Ρώσο καπετάνιο του σκάφους «Imren 1» και ενός ακόμη βοηθού της οργάνωσης. Εκτός από τους συλληφθέντες, η δικογραφία αναφέρει αρκετά, ακόμα, ονόματα που βοηθούσαν το κύκλωμα. Εντύπωση προκαλεί η βοήθεια αστυνομικού της ΕΛ.ΑΣ. στην Πάτρα, ο οποίος είχε επαφή με hotspot και από τους διαλόγους φαίνεται ότι προσέφερε είτε πληροφορίες είτε διευκολύνσεις στο κύκλωμα (π.χ. πληρωμές σε ξενοδοχεία στα οποία έμεναν ο κυβερνήτης και τα μέλη του σκάφους ή έβρισκε τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα).
Την ίδια στιγμή, από τις συνομιλίες προκύπτει ότι τουλάχιστον για ένα μέλος της οργάνωσης ήξεραν οι υπόλοιποι ότι παρακολουθείται από την ειδική Υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία αφορά το Οργανωμένο Εγκλημα.
Περίπου 150.000 ευρώ εκτιμώνται ότι θα ήταν τα κέρδη μόνο από το ένα ταξίδι που θα έκανε το «Imren 1» για να μεταφέρει τους 38 πρόσφυγες στην Ιταλία. Τα βασικά μέλη συναντιόνταν σε πολυτελές ξενοδοχείο επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος στη Γλυφάδα είτε σε καφετέρια στον Ασπρόπυργο, ώστε να αποφεύγουν να κάνουν πολλές τηλεφωνικές συζητήσεις. Ομως, τελικά, ήταν και αυτές πολλές. Οι συνεχείς αναβολές του ταξιδιού προκαλούσαν εκνευρισμούς και αντιπαραθέσεις. Χαρακτηριστική είναι και η αδιαφορία τους για την τύχη των προσφύγων, αφού στόχος, όπως λένε χαρακτηριστικά, είναι να «φύγει η βάρκα 6 ναυτικά μίλια και όλα καλά».
- Συνομιλία 1 μεταξύ των δύο αρχηγών, αρχές Απριλίου
– Λ.Σ. (αρχηγός 2): Δυο μήνες του λέμε…
– Ζ.Β. (αρχηγός 1): Κάτσε, ρε φίλε, δυο μήνες είναι. Τετάρτη-Πέμπτη θα τους διώξεις.
– Λ.Σ.: Πληρώνουμε ξενοδοχεία, κάνουν έξοδα. Συνέχεια παίρνει αναβολή η δουλειά λόγω καιρού.
– Ζ.Β.: Δεν πρέπει να πάρουμε προκαταβολές, πρώτα να παραλάβουμε και μετά τα λεφτά.
– Λ.Σ.: Εδώ και ένα μήνα κάθεται ο κόσμος και περιμένει. Πρέπει να βρούμε ένα μέρος να κάνουμε τη δουλειά γιατί αυτός μάς λέει ψέματα, όπως μας έλεγε τότε στο Μαυροβούνιο που είχε το καράβι και άλλαζε σημεία και δεν είχε τίποτα εκεί πέρα.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ταλαιπωρία η Τετάρτη - Ποιοι απεργούν, τι θα γίνει με ΜΜΜ και σχολεία
- Συνομιλία 2 μεταξύ των δύο αρχηγών, αρχές Απριλίου
– Ζ.Β.: Ο καιρός θα είναι γ… Τετάρτη προς Πέμπτη.
– Λ.Σ.: Εμείς ετοιμάσαμε όλα, τους άλλους τους κρατάμε με αλυσίδες για να μη φύγουν (σ.σ.: το πλήρωμα δηλαδή).
- Μέσα Απριλίου, μέλος μιλάει με αρχηγό
– Μέλος (1): Αδελφέ, έχω πρόβλημα με τους ανθρώπους, πολύ μεγάλο… Αυτοί, τώρα, τα ετοίμασαν όλα, στέκονται έτσι, όλοι βρίσκονται εδώ για να γίνει αύριο η δουλειά όπως τους έχω πει, δηλαδή από την Τρίτη, σε δύο μέρες θα γίνει. Οι άνθρωποι έχουν ξοδέψει λεφτά… Εχω μετανιώσει που έχω μπλέξει σε αυτά… Στους δρόμους είναι, αδελφέ, τα μωρά, όλοι στους δρόμους είναι, περιμένουν. Το λεωφορείο στέκεται, όλοι στέκονται, περιμένουν να τους δώσω το πού θα πάνε.
- Μέσα Απριλίου, άλλο μέλος μιλάει με αρχηγό
– Μέλος (2): Οι άνθρωποι έχουν ξοδέψει 60 κάτι χιλιάδες (σ.σ.: ευρώ) εξαιτίας μου, επειδή είπα ότι υπάρχουν όλα αυτά… Θα φύγει όλο αυτό… Κανείς δεν θέλει να ρισκάρει, ούτε αυτοί ούτε κανείς άλλος… Θα το κάνουμε. Από εκεί, από τη Ρωσία είναι τα παιδιά (σ.σ.: το πλήρωμα), από εκεί έχουν έρθει και ήρθαν εδώ και κάθονται, μία βροχή, μία κάτι, αλλά και μου λένε εξαιτίας μου ήρθαν αλλιώς θα πήγαιναν αλλού. Τι τα ήθελα τα πεντακόσια ευρώ. Αύριο θα τελειώσουμε, αδελφέ. Θα είναι και ο Σάκης και θα τελειώσουμε. Υπάρχουν και άλλες δουλειές. Μπορεί να βγάλουμε χρήμα.
(Σ.σ.: Εκτός από τα χιλιάδες ευρώ που θα εισέπρατταν, όλα δείχνουν πως το ταξίδι αυτό ήταν δοκιμαστικό για άλλες δουλείες πιθανώς με τη ρωσική μαφία, καθώς ούτε και ο αρχηγός Zoran φαίνεται πως ήθελε να ασχοληθεί με τη διακίνηση Κούρδων όπως φαίνεται σε συνομιλία τέλος Απριλίου.)
- Μέσα Απριλίου, τρίτο μέλος μιλάει με αρχηγό
– Μέλος (3): Με τη θέση τι έγινε; Πήγε και έδειξε τη θέση; Η βάρκα έφυγε;
– Ζ.Β. (Αρχηγός 1): Ναι, οι άνθρωποι έφυγαν το πρωί. Ολα καλά.
– Μέλος (3): Δηλαδή ξεκίνησε η βάρκα, έφυγε;
– Ζ.Β.: Τώρα ξεκινήσανε, θα δείξουν τη θέση και αύριο θα φύγουν. Τελείωσε. Μία φορά το έκανες αυτό. Ξέχνα το. Τι θέλεις; Να λένε ότι ο Zoran ασχολείται με Κούρδους;
- Συνομιλία του «Μήτσου» με αρχηγό
Η τελευταία συνομιλία καταγράφηκε στις 02:38 της 10ης Μαΐου, ανάμεσα στον δεύτερο αρχηγό και ένα μέλος με το ψευδώνυμο «Μήτσος».
– Μήτσος: Εφτασε;
– Λ.Σ. (αρχηγός 2): Είμαι με το φίλο. Ολα είναι εντάξει.
(Σ.σ.: Υστερα από 7 λεπτά το Λιμενικό Σώμα επιχειρεί στο σκάφος.)
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ
– 8 Μαρτίου: Αποπλέει το «Imren 1» από το λιμάνι Νεάπολης Βοιών.
– 9 Μαρτίου: Δηλώνει προορισμό την Καλαμάτα και μετέπειτα το Μαυροβούνιο. Αγκυροβολεί, τελικά, στο Καραβοστάσι Οίτυλου λόγω μηχανικού προβλήματος.
– 21 Μαρτίου: Απέπλευσε με προορισμό τη μαρίνα Καλαμάτας και ενοικιάζει θέση μέχρι 21 Απριλίου.
– 23 Απριλίου: Το απόγευμα ο καπετάνιος του σκάφους πηγαίνει στο κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας προκείμενου να δηλώσει προορισμό και να πάρει απόπλου. Εκεί δηλώνει ότι θα πάει Μαυροβούνιο με μοναδικό επιβάτη τον ίδιο.
– 24 Απριλίου: Το σκάφος φεύγει από Καλαμάτα και φτάνει στη Ζάκυνθο.
– 8 Μαΐου: Φεύγει από τη Ζάκυνθο και πάει στη Γλύφα Ηλείας.
– 9 Μαΐου: Γίνεται η επιβίβαση των μεταναστών από παραθαλάσσια περιοχή της Ηλείας.
– 10 Μαΐου (ημέρα σύλληψης): Στη 01.30 τα ξημερώματα ξεκινά η επιχείρηση του Λιμενικού. Εντοπίζει το «Imren 1» μεταξύ Ακρωτηρίου Γέρακα στη Ζάκυνθο και Ακρωτηρίου Κατακόλου. Πριν από τις 03.00 τα ξημερώματα διενεργείται έλεγχος στο σκάφος όπου εντοπίζονται εντός του 38 μετανάστες από Συρία και Κουρδιστάν. Λίγη ώρα αργότερα ξεκινούν οι έλεγχοι και οι συλλήψεις σε αμάξια, σπίτια και αποθήκες της οργάνωσης.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]