Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, του χρόνου το υπουργείο Παιδείας θα ολοκληρώσει το «ψαλίδι» στις ενδοσχολικές εξετάσεις που είχε ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια. Το 2016 έγινε περικοπή των ενδοσχολικών εξετάσεων σε μόλις τέσσερα μαθήματα στο Γυμνάσιο, ενώ και φέτος αποφασίστηκε γερό ψαλίδι στη Γ’ Λυκείου, με τους μαθητές από τα 13 μαθήματα να εξετάζονται φέτος μόλις σε τέσσερα.
Αντίθετα, υψηλός παραμένει και φέτος ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων στο τέλος της σχολικής χρονιάς της Α’ και της Β’ Λυκείου, με αρκετούς να κάνουν λόγο για μαραθώνιο των μαθητών καθώς καλούνται να «δώσουν» 13 και 16 μαθήματα αντίστοιχα.
Το σκεπτικό της πολιτικής ηγεσίας αφορά περιορισμό του εξεταστικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες, με περικοπή των ενδοσχολικών και στις δύο τάξεις που διατηρούν ακόμα υψηλό αριθμό εξεταζόμενων μαθημάτων. Σύμφωνα πάντως με τα όσα είναι γνωστά μέχρι στιγμής, στην Α’ και τη Β’ Λυκείου δεν αναμένεται το ίδιο γερό ψαλίδι με τη Γ’ Λυκείου, οι ενδοσχολικές εξετάσεις της οποίας συρρικνώθηκαν μέσα σε μία χρονιά κατά 9 μαθήματα. Οπως όλα δείχνουν, ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου δεν θα ξεπερνάει τα 6 με 7.
Υπενθυμίζεται ότι το φετινό σχολικό έτος ολοκληρώνεται στα Λύκεια την Παρασκευή 25 Μαΐου, αργότερα από τις προηγούμενες χρονιές, καθώς φέτος, με τη μείωση εξεταζόμενων μαθημάτων στη Γ’ Λυκείου, επιμηκύνθηκε κατά δύο εβδομάδες. Από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα Λύκεια.
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας για την επόμενη σχολική χρονιά σίγουρα θα ικανοποιήσουν τους μαθητές, όμως φαίνεται ότι θα είναι και οι μόνοι ευχαριστημένοι από τις αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στον αντίποδα, εκπαιδευτικοί και επιστημονικές ενώσεις είναι «στα κάγκελα» με την υπουργική απόφαση που αφορά τις αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες εκπαιδευτικών.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για υποβάθμιση της διδασκαλίας των Μαθηματικών ενώ προτείνει στο υπουργείο Παιδείας, εφόσον δεν μπορεί να αποφύγει τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις (σ.σ.: σε περίπτωση που υπολείπονται καθηγητές με πτυχίο στο διδασκόμενο αντικείμενο, επιλέγονται καθηγητές με πτυχίο σε παραπλήσιο αντικείμενο), «αυτές να σχεδιάζονται υπεύθυνα και όχι ως γραφειοκρατική διεκπεραίωση».
Ειδικότερα, η ΕΜΕ σημειώνει: «Στην περίπτωση των Μαθηματικών, η συνήθης ανάθεση σε εκπαιδευτικούς με συναφή αρχική επιστημονική προέλευση, όπως των Φυσικών Επιστημών ή της Πληροφορικής, να ακολουθήσουν υποχρεωτικά ένα Αναλυτικό Πρόγραμμα του οποίου αγνοούν τους στόχους, τη συνοχή και το επιστημολογικό και διδακτικό πλαίσιο, οδηγεί σε “διδακτική παπαγαλία” και δημιουργεί επιπλέον προβλήματα κατανόησης, σύνδεσης και συνέχειας στη μαθησιακή διεργασία».
Για κακοδιαχείριση στις αναθέσεις των εκπαιδευτικών κάνει λόγο και η Ενωση Ελλήνων Χημικών, η οποία υπογραμμίζει ότι η διδασκαλία της Φυσικής έχει δοθεί ως β’ ανάθεση σε καθηγητές Μαθηματικών, ενώ οι απόφοιτοι των σχετικών τμημάτων δεν διδάσκονται ούτε ένα υποχρεωτικό εξάμηνο Φυσικής.
Οσον αφορά το μάθημα της Χημείας, η νέα ομαδοποίηση ειδικοτήτων που θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά βρίσκει κάθετα αντίθετη την Ενωση. Κι αυτό γιατί, όπως σημειώνουν, βρίσκονται στην ίδια κατηγορία οι χημικοί μηχανικοί με τους μεταλλειολόγους και τους τεχνολόγους πετρελαίου, τονίζοντας ότι οι δύο τελευταίες κατηγορίες δεν μπορούν -αν και καλούνται βάσει β’ ανάθεσης- να διδάξουν Χημεία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αντίστοιχες αντιδράσεις έχουν προκύψει και για τη γ’ ανάθεση, με τη νέα υπουργική να διατηρεί στο Γυμνάσιο τις αλλαγές που είχε φέρει η προηγούμενη το 2016. Ενδεικτικά, στο Γυμνάσιο θεολόγοι έχουν ως γ’ ανάθεση την Ιστορία (σ.σ.: λόγω της έλλειψης σε φιλολόγους) ενώ οι γυμναστές, λόγω του αυξημένου αριθμού τους, αναλαμβάνουν να διδάξουν μέχρι και… Οικιακή Οικονομία.
Ελπίδα Οικονομίδη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]