Συγκεκριμένα, σε επιστολή προς τη ΔΕΗ και τους λοιπούς προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ενέργειας ζητά:
1.Να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του ανωτέρω προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους.
2. Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.
3. Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των ανωτέρω, να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα θα κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ, εντός δέκα ημερών για την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος.
4. Να προβούν, εντός 24 ωρών σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών για τον κατά τα ανωτέρω σημεία αντιμετώπισης του ζητήματος.
5. Να ενημερώσουν της ΡΑΕ εντός δέκα ημερών για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί.
Η ΡΑΕ τονίζει ακόμη, ότι όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή της “υπάρχει δυνατότητα ταυτοποίησης των καταναλωτών οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά μέσω των τηρουμένων από την επιχείρηση ηλεκτρονικών αρχείων. και συνεπώς, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό από τους προμηθευτές, οι οποίοι δεν προέβησαν στην ταυτοποίηση αυτή προκειμένου να εφαρμοσθούν τα προνόμια εκπτώσεων, και να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές” και προσθέτει:
“Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από τους προμηθευτές στους οποίους το ζήτημα αυτό αφορά (κυρίως την εταιρεία ΔΕΗ ΑΕ) με επίσημο τρόπο τους καταναλωτές ή τη ΡΑΕ για τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να διευθετήσουν και διευθετήσουν το εν λόγω ζήτημα.Η ΡΑΕ εξετάζει περαιτέρω και ενδελεχώς το ζήτημα και ιδίως τα αίτια που οδήγησαν στην ανεπίτρεπτη αυτή δυσλειτουργία, ώστε να ασκήσει προσηκόντως τις προβλεπόμενες εκ του νόμου αρμοδιότητές της για τη λήψη πρόσθετων μέτρων ή και την επιβολή κυρώσεων, εφόσον απαιτηθεί”.
Η ΔΕΗ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία δίνει οδηγίες προς τους καταναλωτές που πλήρωσαν τους λογαριασμούς τους μέσω ΕΛΤΑ.
Αγρίνιο: Σήμερα απολογείται ο φονιάς - Τι αναμένεται να υποστηρίξει
Η ΔΕΗ καλεί τους καταναλωτές να προσέλθουν στα γραφεία της με αποδείξεις πληρωμής και να προσκομίσουν την απόδειξη προκειμένου να τακτοποιηθεί το θέμα που προέκυψε με τους λογαριασμούς τους και να μην χάσουν την έκπτωση συνέπειας 15%, που εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.
Επίσης, συστήνει στους καταναλωτές της να προβαίνουν ηλεκτρονικά στην εξόφληση των λογαριασμών, μέσω της εφαρμογής e-pos, χωρίς χρέωση.
Στην ανακοίνωση η ΔΕΗ ζητά «συγγνώμη» από τους καταναλωτές και αναφέρει ότι «δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη» για αυτό που συνέβη.
Η ανακοίνωση της ΔΕΗ:
1. Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής.
Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.
Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η Επιχείρηση υφίσταται οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εξυπηρέτηση αλλά και στο προσωπικό.
2. Η ΔΕΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πελατών της και βέβαια την προάσπιση των συμφερόντων της, εξαντλώντας παράλληλα τα περιθώρια διαλόγου και καλής θέλησης έναντι μιας εμβληματικής επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ. Ελπίζουμε ότι με την παρέμβαση όλων των αρμοδίων πλευρών το πρόβλημα θα διευθετηθεί σύντομα.
Τονίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, βάσει νόμου και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια είναι «εισπρακτικό ίδρυμα». Αυτό σημαίνει ότι εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο.
3. Από το πρώτο διάστημα που προέκυψε το πρόβλημα η ΔΕΗ μερίμνησε ώστε οι πελάτες της να μην υφίστανται καμία οικονομική ζημιά. Έτσι με την προσκόμιση στα καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.
4. Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους. Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου.
Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, ζητάμε συγνώμη από τους συνεπείς πελάτες μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται, και τους καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]