Το σχέδιο του Οργανισμού, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από τις αρχές Ιουνίου, κινείται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος είναι το σύστημα ηλεκτρονικής προέγκρισης του φαρμάκου, η οποία μέχρι τώρα πραγματοποιείται με φυσική παρουσία του ασθενούς στις αρμόδιες επιτροπές του ΕΟΠΥΥ, ενώ ο δεύτερος είναι ότι ο ασθενής θα ειδοποιείται ηλεκτρονικά με mail ή με SMS για να παραλάβει το φάρμακό του συγκεκριμένη ημέρα και ώρα χωρίς να περιμένει στην ουρά. Παράλληλα, ξεκινά και κατ’ οίκον δωρεάν διανομή φαρμάκων σε απομακρυσμένους από τα φαρμακεία ασθενείς. Ο τρίτος άξονας είναι η πύκνωση του δικτύου των φαρμακείων στην Αττική, όπου και διαπιστώνεται το πρόβλημα των αναμονών.
1 ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ: Λέγεται ΣΗΠ και έχει ήδη ξεκινήσει να «τεστάρεται» στο Κεντρικό Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ. Πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα μηδενίσει, σύμφωνα με τα σχέδια του Οργανισμού, τα πήγαινε-έλα του ασθενούς για να εγκριθεί το σκεύασμά του. Η διαδικασία προέγκρισης ακολουθείται για συγκεκριμένα σκευάσματα, αλλά σύμφωνα με τους υπολογισμούς ένας στους τρεις, που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, χρειάζεται προέγκριση. Σήμερα, η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται ως εξής: Ο ασθενής επισκέπτεται το γιατρό του για να λάβει γνωμάτευση. Μετά πηγαίνει σε μία από τις επτά επιτροπές του ΕΟΠΥΥ να καταθέσει το αίτημα για έγκριση. Από τη στιγμή που στον ΕΟΠΥΥ εγκρίνουν το σκεύασμα, ο ασθενής κάνει ακόμη ένα… δρομολόγιο για να παραλάβει την έγκριση και πηγαίνει όποια ώρα επιθυμεί στο πλησιέστερο με τον τόπο διαμονής του φαρμακείο ώστε να παραλάβει το φάρμακο. Με τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα που στήνει ο Οργανισμός θα παρακάμπτεται η ανάγκη να πηγαίνει ο ασθενής στις επιτροπές του ΕΟΠΥΥ. Από τη στιγμή που γίνεται -ηλεκτρονικά- η γνωμάτευση από το θεράποντα γιατρό, αποστέλλεται αυτόματα και αίτημα προέγκρισης. Οταν εγκριθεί, διακινείται επίσης ηλεκτρονικά, φτάνοντας τόσο στο γιατρό όσο και στον ασθενή, ο οποίος λαμβάνει τη συνταγή του και την εκτελεί στο φαρμακείο.
2 ΣΥΣΤΗΜΑ «ΡΑΝΤΕΒΟΥ», ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ SMS Ή MAIL: Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, μέσα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υπάρχει η πρόβλεψη να συνδεθούν και τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, ώστε παράλληλα με την έγγραφη προέγκριση να ειδοποιούνται οι ασθενείς για την ώρα και την ημέρα που θα μπορούν να παραλάβουν το φάρμακό τους. Θα είναι δηλαδή ένα σύστημα παρόμοιο με σύστημα ραντεβού, ώστε να μην πηγαίνουν όλοι τις ίδιες ώρες και πραγματοποιείται συνωστισμός στα φαρμακεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρόλο που τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ έχουν ολοήμερη λειτουργία, δηλαδή μέχρι τις 7 το απόγευμα, οι περισσότεροι ασφαλισμένοι έχει διαπιστωθεί ότι τα επισκέπτονται τις πρωινές ώρες. Η ειδοποίηση για να λάβουν το φάρμακό τους θα πραγματοποιείται είτε με SMS είτε με mail.
Κατ’ οίκον διανομή
Στο πλαίσιο της διάθεσης των φαρμάκων, ο ΕΟΠΥΥ ξεκινά -πιλοτικά εντός Ιουνίου- τη δωρεάν κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων σε ανθρώπους που είναι απομακρυσμένοι από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Πιο συγκεκριμένα, ο Οργανισμός θα καθορίσει «ακτίνες γειτονιάς», που θα περιλαμβάνουν τον πληθυσμό που θεωρεί ότι μπορεί λόγω εγγύτητας να έχει πρόσβαση στα υπάρχοντα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Για όσους είναι απομακρυσμένοι από τα φαρμακεία θα υπάρχει η δυνατότητα της κατ’ οίκον διανομής, η οποία θα γίνεται πλέον δωρεάν. Μέχρι στιγμής υπάρχει η δυνατότητα μέσω ΕΛΤΑ να λάβει κάποιος τα φάρμακά του στο σπίτι, ωστόσο το κόστος επωμίζεται ο ίδιος ο ασθενής. Πλέον το κόστος θα επωμίζεται ο ΕΟΠΥΥ. Για το σχέδιο αυτό, αναμένονται να πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί πιστοποιημένων εταιριών που θα αναλάβουν τις κατ’ οίκον διανομές.
3 ΝΕΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ: Στην κατεύθυνση αποσυμφόρησης των φαρμακείων είναι και η λειτουργία δύο νέων φαρμακείων στην Αττική και ακόμη δύο που αναμένεται να λειτουργήσουν σύντομα. Την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του φαρμακείου ΕΟΠΥΥ στο Περιστέρι, το οποίο θα εξυπηρετήσει τους ασφαλισμένους του πυκνοκατοικημένου Περιστερίου αλλά και μεγάλο όγκο της Δυτικής Αττικής έτσι ώστε να φύγει λίγο βάρος από τα φαρμακεία που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Επιπλέον, τέθηκε σε λειτουργία το δεύτερο φαρμακείο στην Ομόνοια, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το πρώτο και ιδιαίτερα κεντρικό, καθώς βρίσκεται στην Αγ. Κωνσταντίνου.
«Allou! Fun Park»: Η απάντηση στο δήμο Νίκαιας Ρέντη για το λουκέτο
ΤΑ… ΚΛΙΚ ΤΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ
Αρκετοί είναι οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ που κοινοποιούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες από τις ουρές στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Η αναμονή ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις και τις δύο ώρες, με αποτέλεσμα την πραγματική εξουθένωση των ασθενών. Ερωτήματα για το θέμα αυτό έχουν καταθέσει αρκετές φορές βουλευτές στη Βουλή. Τα φαρμακεία που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτά των Αθηνών, κυρίως στη Λ. Αλεξάνδρας και του Γκύζη, αλλά και της Καλλιθέας.
Κεντρική αποθήκη
Δεν είναι λίγες οι φορές που ένας ασθενής μπαίνει στη διαδικασία να «στηθεί» στη σειρά αλλά τελικά να μην υπάρχει διαθέσιμο το φάρμακο που επιθυμεί. Μπορεί, ωστόσο, να υπάρχει σε άλλο φαρμακείο. Αυτή την εκ των προτέρων «συνεννόηση» επιδιώκει να πετύχει ο Οργανισμός με κεντρικοποίηση των υπηρεσιών. Μέχρι σήμερα κάθε φαρμακείο παραγγέλνει ξεχωριστά τα φάρμακα που χρειάζεται. Πλέον, θα υπάρχει κεντρική αποθήκη, καθώς και κεντρικός συντονισμός των φαρμάκων με συνολικές παραγγελίες για όλα τα φαρμακεία, με στόχο την ελαχιστοποίηση της έλλειψης.
Η διαθεσιμότητα ή μη του σκευάσματος θα φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη από τη στιγμή της προέγκρισης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Επομένως, όταν ένας ασθενής ειδοποιηθεί να πάει να παραλάβει το φάρμακο, δεν θα υπάρχει η πιθανότητα να μην το βρει.
ΜΑΡΙΑ – ΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]