Τροχοί συρμών, οι οποίοι είναι κυριολεκτικά λιωμένοι, χαλασμένα φρένα και πυροσβεστήρες που έχουν λήξει εδώ και πέντε χρόνια (!) είναι μερικά από αυτά που προσπαθεί να κρύψει κάτω από το… χαλί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ. Οπως υποστηρίζουν στους εργαζομένους, το πρόβλημα οφείλεται στη μη καρποφορία των διαγωνισμών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αγοραστούν όλα τα υλικά που κρίνονται απαραίτητα.
Σε πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποίησε, πάντως, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ), με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, προκειμένου να του γίνει ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί στο μετρό, ο ίδιος δήλωσε ότι αγνοούσε όλες αυτές τις ελλείψεις, ενώ, όπως εξηγούν οι εργαζόμενοι στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, απόρησε διότι η εταιρία έχει πάρει όλο τον προϋπολογισμό. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ίδιους, ο κ. Σπίρτζης τούς «υποσχέθηκε» να διερευνηθεί περαιτέρω το ζήτημα και να δοθεί άμεσα κάποια λύση.
Οπως τονίζει, λοιπόν, το ΣΕΛΜΑ, η ανεπάρκεια του εξοπλισμού είναι κρίσιμη για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Ειδικότερα, όπως εξήγησαν στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, δεν υπάρχουν επίσωτρα (ελαστικά) και σώτρα (ζάντες) σε 22 συρμούς, με αποτέλεσμα οι τεχνικοί να αναγκάζονται να τα αποσύρουν για λόγους ασφαλείας. Ιδιο πρόβλημα υπάρχει και με τα φρένα, αφού, όπως αναφέρουν, τα τακάκια έχουν φθαρεί ή ακόμη και καταστραφεί!
Βέβαια, το πρόβλημα των ανταλλακτικών δεν σταματάει εδώ. Οπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που έχει στη διάθεσή του αποκλειστικά ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, από το συρμό λείπουν και τα καθίσματα! Οπως μας εξήγησε το ΣΕΛΜΑ, οι υπόλοιποι συρμοί μπορεί να λειτουργούν κανονικά, ωστόσο οι φθορές του χρόνου είναι δεδομένες και αναγκάζονται να ξηλώνουν τα «υγιή» κομμάτια των αποσυρμένων τρένων και να τα τοποθετούν σε αυτά που κινούνται.
Οπως τονίζουν, αυτό που κάνουν είναι «κανιβαλισμός» σιδηροδρομικού και λοιπού υλικού, που τυπικά απαγορεύεται από τον ίδιο τον κανονισμό της επιχείρησης, ωστόσο επιβάλλεται να το πράττουν, χωρίς μάλιστα κανείς από την εταιρία να τους «κουνά το δάχτυλο».
Μέσα στα αμαξοστάσια, τόσο στα Σεπόλια όσο και στον Ελαιώνα, υπάρχουν διασκορπισμένοι πυροσβεστήρες, οι οποίοι έχουν λήξει εδώ και χρόνια. Το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι γιατί η διοίκηση δεν προχωρά σε αναγόμωση (γέμισμα), όταν, για παράδειγμα, ένας πυροσβεστήρας 12 κιλών κοστίζει μόλις 12 ευρώ και οι εταιρίες που παρέχουν συντηρήσεις έχουν προβλέψει ειδικά μαζικά πακέτα προσφορών.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ταλαιπωρία η Τετάρτη - Ποιοι απεργούν, τι θα γίνει με ΜΜΜ και σχολεία
Στις φωτογραφίες, φαίνεται ξεκάθαρα η εγκατάλειψη των συρμών, ενώ η εικόνα του «πιλοτηρίου» είναι αποκαρδιωτική.
Σε πολλούς εργασιακούς χώρους είναι καμένοι περισσότεροι από τους μισούς λαμπτήρες, με τους τεχνίτες να εργάζονται σε επικίνδυνο ημίφως ή ακόμα και πολλές φορές στα σκοτάδια. «Δεν έχουμε ούτε λάμπες να βάλουμε στο τούνελ. Εχουμε σοβαρές ελλείψεις. Είναι σκοτάδια. Αν συμβεί κάποιο έκτακτο περιστατικό και πρέπει να κατέβει ο κόσμος μέσα στο τούνελ στον πεζοδιάδρομο, θα είναι μέσα στα σκοτάδια!», τονίζει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ Σπύρος Ρεβύθης. Επιπλέον, όπως σημειώνει, απουσιάζουν υλικά όπως γράσα και βίδες, καθώς ούτε «γάντια για να πιάνουμε τα ηλεκτροφόρα καλώδια και τα πιάνουμε με γυμνά χέρια. Αγοράζουμε από μόνοι μας πανιά και γάντια και τα φέρνουμε από το σπίτι μας», τονίζει.
Το ζήτημα των ανταλλακτικών, αν δεν επιλυθεί άμεσα, αναμένεται να προκαλέσει πέρα από πρακτικά προβλήματα εν ώρα εργασίας και μεγάλες καθυστερήσεις στις ώρες προσέλευσης των συρμών, χωρίς να αποκλείεται, μάλιστα, να αφαιρεθούν και ολόκληρα δρομολόγια. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους συνολικά 67 συρμούς οι 22, όπως είπαμε, είναι ακινητοποιημένοι, ωστόσο οι υπόλοιποι 45, που θεωρητικά κυκλοφορούν κανονικά, πολλές φορές βρίσκονται σε διαδικασία συντήρησης και ως εκ τούτου δεν είναι τελικά 45 αλλά 40 ή και λιγότεροι οι συρμοί που απομένουν για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής