Σύμφωνα με τα όσα είπε στον Ελεύθερο Τύπο η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Ελένη Σακισλή, στις 26 Μαρτίου εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης για τη διάνοιξη του καναλιού. Οπως εξήγησε, οι υπάλληλοι εργάζονται επί 24ώρου βάσεως, προκειμένου να τελειώσουν οι εργασίες ελάφρυνσης των πρανών με εξειδικευμένα συνεργεία, για να μπορεί η διέλευση των πλοίων να γίνεται με ασφάλεια. «Ηδη από τις 27 Φεβρουαρίου, δηλαδή την επομένη της κατολίσθησης, η εταιρία μας έχει αναλάβει τα έργα της αποκατάστασης. Θα ήθελα να αναφέρω ότι με δεδομένο το ρεκόρ βροχόπτωσης της φετινής χρονιάς, η κατολίσθηση ήταν απρόοπτη αλλά ήμασταν έτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε και ως εκ τούτου το έργο της αποκατάστασης ξεκίνησε την αμέσως επόμενη στιγμή και συνεχίζεται απρόσκοπτα».
Με την τουριστική περίοδο ωστόσο να βρίσκεται μια ανάσα πριν από την έναρξή της, το αναγκαστικό κλείσιμο της διώρυγας προκάλεσε αναστάτωση στις πλοιοκτήτριες εταιρίες, αφού πολλές προχώρησαν σε τροποποιήσεις δρομολογίων. Ειδικότερα, οι εταιρίες των οποίων τα πλοία περνούν από το σημείο πραγματοποιώντας δρομολόγια προς τον Κορινθιακό κόλπο, το Ιόνιο αλλά και χώρες του εξωτερικού ενημερώθηκαν αμέσως από την εταιρία διαχείρισης της διώρυγας, ώστε να οργανώσουν τις ναυλώσεις τους, ενώ, όπως σημείωσε στον «Ε.Τ.» η κ. Σακισλή, όλες οι εταιρίες μετά την αποκατάσταση θα συνεχίσουν κανονικά τα δρομολόγιά τους.
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η επιβάρυνση στο κόστος πλεύσης ενός πλοίου κάνοντας το γύρο της Πελοποννήσου, αντί να περάσει μέσα από το διώρυγα, μπορεί να αγγίξει το 50%. Και αυτό γιατί προστίθενται τουλάχιστον 150 με 180 παραπάνω μίλια στο ταξίδι, με τα ναυτιλιακά καύσιμα να έχουν σημειώσει αύξηση στην τιμή σε σχέση με πέρσι. Ενδεικτικά η απόσταση Πάτρας- Πειραιά για ένα πλοίο αν περάσει μέσα από τη διώρυγα είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ αν κάνει το γύρο της Πελοποννήσου η απόσταση αντιστοιχεί σε 295 ν.μ. Εκτός από τη μεγαλύτερη απόσταση που έχουν να διανύσουν, το ταξίδι σε ανοιχτό πέλαγος είναι πιο κοστοβόρο καθώς καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα, ειδικά τους χειμερινούς μήνες λόγω των ανέμων.
Στο μεταξύ, τον Φεβρουάριο είχε σημειωθεί αύξηση των δρομολογίων κατά 20%. Τα μόνα πλοία που κινούνται τώρα στο σημείο είναι τα φορτηγά και αυτό γιατί έχουν αναλάβει τον καθαρισμό των νερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάθε φορτηγό πλοίο πραγματοποιεί περίπου 5-6 δρομολόγια την ημέρα και έχει δυνατότητα ασφαλούς μεταφοράς όγκων μέχρι 80 κυβικά μέτρα ανά δρομολόγιο. Υπολογίζεται πως καθημερινά απομακρύνονται 800 κυβικά μέτρα όγκων.
Σημειώνεται πως οι διελεύσεις για τον Μάρτιο του 2017 είναι 342, αυξημένες κατά 13,62% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016. Η κ. Σακισλή, πάντως, εκτιμά ότι με την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν θα υπάρξει ξανά αυξημένη κίνηση.
Αξίζει να σημειωθεί πως η διώρυγα της Κορίνθου δεν έχει κανένα σύστημα πρόβλεψης κατολισθήσεων, ενώ, σύμφωνα με τον καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής και εφαρμοσμένης Γεωλογίας Ευθύμιο Λέκκα, κατά το παρελθόν είχαν γίνει διάφορες προσπάθειες για να λειτουργήσουν τέτοια συστήματα, ωστόσο παρέμειναν άκαρπες.
Αποκατάσταση
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της σχετικής ογκομέτρησης, περίπου 17.000 κυβικά μέτρα υπολογίζεται πως είναι οι όγκοι που έπεσαν στη διώρυγα της Κορίνθου από τις κατολισθήσεις. Τα έργα συνεχίζονται καθημερινά με γερανούς και μπουλντόζες στο ενάλιο κομμάτι αλλά και εξειδικευμένους εναερίτες εργάτες που κατεβαίνουν κάθετα τον ισθμό και με ειδικά εργαλεία αφαιρούν τα επικίνδυνα κομμάτια του βράχου.
Οπως σημειώνει η εταιρία, γίνονται προσπάθειες να αφαιρεθούν όλα τα σημεία που θα μπορούσαν στο μέλλον να αποδειχθούν επικίνδυνα σε περίπτωση νέας έντονης βροχόπτωσης.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
2.300 χρόνια διήρκεσε το κατασκευαστικό όνειρο της διώρυγας της Κορίνθου. Από το 602 π.Χ., οπότε ο Περίανδρος σκέφτηκε για πρώτη φορά τη διάνοιξη του Ισθμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ25/12/2024|07:43Παραδόσεις και λαϊκές δοξασίες των γιορτών - Τα έθιμα με αντοχή στον χρόνο
23 Απριλίου 1882 ξεκίνησαν οι εργασίες διάνοιξης. Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο Β. Gerfer, αρχιμηχανικό της διώρυγας Φραγκίσκου στην Ουγγαρία. Υστερα από 8 χρόνια, η εταιρία διέκοψε τις εργασίες της. Τη συνέχιση του έργου ανέλαβε η ελληνική εταιρία «Εταιρεία της Διώρυγας της Κορίνθου» υπό τον Ανδρέα Συγγρό
11 χρόνια χρειάστηκε η εταιρία για να αποπερατώσει το έργο
25 Ιουλίου 1893 έγιναν τα εγκαίνια από το πρωθυπουργό Σωτήριο Σωτηρόπουλο
12.000 πλοία ετησίως, όλων των εθνικοτήτων, εξυπηρετούνται σήμερα
24 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα λειτουργεί η διώρυγα, εκτός από κάθε Τρίτη 06:00 έως 18:00 όταν εκτελούνται εργασίες συνήθους συντήρησης
5 κάμερες είναι τοποθετημένες κατά μήκος της διώρυγας και στην είσοδο της Ποσειδωνίας για τον έλεγχο της ναυσιπλοΐας
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ – ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]