Τα κόμματα της αντιπολίτευσης έκαναν λόγο για ένα ταξικό μέτρο, ωστόσο, όπως είπε στον Ελεύθερο Τύπο ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Μαυραγάνης, «η προσαύξηση έως και στο τριπλάσιο του βασικού προστίμου δεν θα γίνεται. Αυτή είναι μια πρόβλεψη για το μέλλον εφόσον δεν αποδώσουν τα παρόντα μέτρα. Είναι μια εξουσιοδότηση στον υπουργό σε περίπτωση που δεν αποδώσουν τα παρόντα μέτρα»!
Μάλιστα, ο κ. Μαυραγάνης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Ε.Τ.», είπε πως η υπουργική απόφαση που προβλέπεται εντός του νομοσχεδίου δεν αναμένεται να εκδοθεί τουλάχιστον σύντομα. Η τοποθέτηση αυτή δημιουργεί εύλογο προβληματισμό, αφού μέχρι σήμερα η ηγεσία του υπουργείου επέμενε ότι η διαφορετικότητα του νέου ΚΟΚ συνίστατο στα εισοδηματικά κριτήρια και τον παιδευτικό χαρακτήρα των προστίμων…
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επέμενε στην Επιτροπή πως πρέπει να μπει τέλος στη λογική «πληρώνω και παρανομώ». Oπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, με τις προσαυξήσεις βάσει εισοδήματος τηρείται η αρχή της αναλογικότητας, επαναλαμβάνοντας πως στόχος είναι να σταματήσει επιτέλους η λογική τού να παρανομούν όσοι τους περισσεύουν χρήματα. Παράλληλα, υπερασπιζόμενος τη συγκεκριμένη διάταξη και απαντώντας στις αιτιάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι πρόκειται για ταξική διάκριση, είπε ότι αντίστοιχη πολιτική στα πρόστιμα ακολουθούν χώρες όπως η Ελβετία, η Φινλανδία, η Μεγάλη Βρετανία και κάποιες Πολιτείες της Αμερικής.
Σημειώνεται πως το κομμάτι των εισοδηματικών κριτήριων στην επιβολή των προστίμων βρήκε αντίθετα τα περισσότερα κόμματα, ενώ ο Γιώργος Ουρσουζίδης, μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, πρότεινε την απαλοιφή των περιουσιακών στοιχείων – με τον υπουργό να φαίνεται θετικός στο να εξεταστεί εκ νέου.
Μαρκόπουλο: Βίντεο ντοκουμέντο από τις κινήσεις των δραστών λίγο πριν τη δολοφονία του 5χρονου
Πέρα από τον ΚΟΚ, όμως, συζητήθηκαν και οι διατάξεις που αφορούν τα ταξί και τις εταιρίες μεσολάβησης. Σύμφωνα με τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Ν.Δ. Κώστα Καραμανλή, το συζητούμενο νομοσχέδιο «μάλλον διευκολύνει» τη λειτουργία εταιριών τύπου Uber που δεν χρησιμοποιούν επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Ανέφερε, επίσης, ότι το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου απαγόρευε ρητά κάθε μετακίνηση πελάτη με ιδιωτικό όχημα αλλά αυτή η διάταξη απαλείφθηκε όπως και η πρόβλεψη για ελάχιστη χρονική μίσθωση έξι ωρών.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]