Το σχέδιο για τον νέο ΚΟΚ
Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου σε ότι αφορά τον ΚΟΚ, προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, με εξαιρέσεις παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τη συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη αλλά και stop, την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, η παράνομη προσπέραση, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται ενώ παράλληλα εάν ο οδηγός μέσα σε πέντε χρόνια διαπράξει τρεις φορές κάποιες από τις παραπάνω παραβάσεις του αφαιρείται για πάντα το δίπλωμα οδήγησης. Το σχέδιο νόμου προβλέπει τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού. Παράλληλα καταργείται η διάταξη με την οποία αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 10 ημερών μειώνεται στο μισό. Ο νέος νόμος ταξινομεί τις παραβάσεις του ΚΟΚ σε τρεις κατηγορίες: στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.
Πιο συγκεκριμένα, τα πρόστιμα για την πρώτη κατηγορίας είναι μέχρι 100 ευρώ, για τη δεύτερη από 101 έως 300 ευρώ και για την τρίτη από 301 έως 600 ευρώ. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες. Σε παραβάσεις όπως η χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, η ζώνη ασφάλειας, το κράνος, η μεταφορά παιδιών χωρίς ασφάλεια (πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή είναι οι 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε έξι μήνες για τη χρήση κινητού και την ασφαλή μεταφορά παιδιών ο παραβάτης θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις οδήγησης.
Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια εξαιρούνται μία σειρά από σοβαρές παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, κλπ.
Τι προβλέπεται για τις πινακίδες
Για τις πινακίδες προβλέπεται ότι κάθε πινακίδα οχήματος που αφαιρείται καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σε ό,τι αφορά τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους, αυτές καταστρέφονται από τις αρμόδιες εφορίες μετά την πάροδο δύο συνεχόμενων ετών ακινησίας του οχήματος. Για την άρση της κατάστασης ακινησίας, προβλέπεται πληρωμή παραβόλου ύψους 30 ευρώ.
Τροποποίηση ορίων ταχύτητας
Δεδομένου ότι η κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, το κατώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται τα 70 χιλιόμετρα την ώρα.
Το πλαίσιο λειτουργίας των ΤΑΧΙ
Κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών θεσμοθετεί το σχέδιο νόμου καθορίζοντας για πρώτη φορά άδειες λειτουργίας με όρους και προϋποθέσεις.
Η κυβέρνηση προσαρμόζεται πλήρως στην απόφαση που έλαβε κάποιους μήνες πριν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις υπηρεσίες της Uber ανατρέποντας τα δεδομένα αλλά και τη μέχρι σήμερα λειτουργία της εταιρείας στην ελληνική αγορά.
Υιοθετήθηκε η απόφαση του ΕΔ με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, και προχωρά σε πλήρη ρύθμιση της λειτουργίας όλων των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί. Οι εταιρείες διαμεσολάβησης καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τη φοροδιαφυγή που έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί, τα έσοδα των εταιρειών διαμεσολάβησης προβλέπεται να φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς και διαφορετικά για τον επιβάτη.
Οι μαγευτικές φωτογραφίες απο τη «Νύχτα των Ευχών» στην πλατεία Κοτζιά [εικόνες - βίντεο]
Για την αδειοδότησή τους, οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα καλούνται να υποβάλλουν μία σειρά από δικαιολογητικά, όπως είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά) επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.α.
Για χορήγηση άδειας απαιτούνται, σχετική αίτηση, παράβολο 1.000 ευρώ, υπεύθυνη δήλωση ότι δεν γίνεται έλεγχος από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ή ενημέρωση για το λόγο που γίνεται έλεγχος. Η αρμόδια υπηρεσίας οφείλει εντός 30 ημερών να εκδώσει την άδεια. Σε περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη, ενώ στο ίδιο διάστημα θα απαγορεύεται στους παραβάτες να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, θα διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια. Επιπλέον οι φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, των οχημάτων και των οδηγών θα καταγραφούν σε ειδικό μητρώο. Επίσης, με το εν λόγω νομοσχέδιο θεσπίζεται κώδικας συμπεριφοράς οδηγών και πελατών ταξί, ενώ προβλέπεται και ο καθορισμός θέσεων στάθμευσης (πιάτσες ταξί) μέσα σε δύο χρόνια.
Ακόμη, επιτρέπεται η μεταφορά ασυνόδευτων, δεμάτων και λοιπών αντικειμένων έως 20 κιλά, εφόσον υπάρχουν συνοδευτικά έντυπα και με χρέωση ταξίμετρου. Υποχρεωτική είναι η παραχώρηση προτεραιότητας για επιβίβαση σε τυφλούς, ανάπηρους και εγκύους. Προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 6 μήνες σε οδηγό υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα και την ασφάλεια των επιβατών. Σύσταση επταμελούς διαρκούς επιτροπής από το υπουργείο Μεταφορών για θέματα ελέγχου και αξιολόγησης των ταξί και δημιουργία ψηφιακού μητρώου στο οποίο θα καταχωρούνται και θα τηρούνται όλα τα στοιχεία των ταξί και των οδηγών, των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, των σχετικών συμβάσεων κλπ.
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Επιδιώκεται με το σχέδιο νόμου η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διασφάλισης του καταναλωτή – αγοραστή μεταχειρισμένων οχημάτων ΙΧ, ελαφρών φορτηγών, τα οποία εισάγονται στη χώρα μας.
Ειδικότερα, απαιτούνται τα παρακάτω έγγραφα:
Βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης από τους εθνικούς εισαγωγείς που θα πιστοποιούν: Τον αριθμό πλαισίου, το έτος κατασκευής και πρώτης κυκλοφορίας, τον εξοπλισμό, τις εκπομπές CO2, τις ανακλήσεις, τα χιλιόμετρα.
Βεβαίωση ΚΤΕΟ από την άλλη χώρα που εισάγεται το όχημα με τα αποτελέσματα και τα χιλιόμετρα όλων των ελέγχων, οι οποίες θα πρέπει να είναι μεταφρασμένες στα Ελληνικά.
Οι βεβαιώσεις από τους εθνικούς εισαγωγείς θα πρέπει να έχουν παραδοθεί εντός 15 ημερών από την ημέρα κατάθεσης της αίτησης.
Παράλληλα επιβάλλεται και παράβολο 20 ευρώ υπέρ του Δημοσίου για τις βεβαιώσεις.
Δημιουργείται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Παρατηρητήριο ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης των ανταλλακτικών οχημάτων ανά τύπο οχήματος που εισάγεται στη χώρα. Οι λεπτομέρειες για τη δημιουργία και λειτουργία του Παρατηρητηρίου καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών.
«Γουρούνες»
Σύμφωνα με άρθρο σχεδίου νόμου, οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να τις διασχίζουν κάθετα.
Επιπλέον το συγκεκριμένο άρθρο ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση του οχήματος.
Ρυθμίσεις για λεωφορεία και ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με άρθρο του σχεδίου νόμου ρυθμίζεται η διάρκεια κυκλοφορίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, η οποία υπολογιζόμενη από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους ως καινούριων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 23 έτη.
Με άλλο άρθρο του σχεδίου νόμου θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας πενήντα ετών για τους οδηγούς λεωφορείων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης που διενεργούν σχολικές μεταφορές και εκδρομές και γίνεται πρόβλεψη πενταετούς παράτασης με ανώτατο όριο τα εξήντα πέντε έτη μετά από δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Διευρύνεται το δικαίωμα μετατροπής των ΚΤΕΛ σε ανώνυμες εταιρείες. Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αναγκαία για λόγους ίσης μεταχείρισης με τα υπόλοιπα ΚΤΕΛ της χώρας, στα οποία δόθηκε η δυνατότητα μετατροπής τους σε ανώνυμες εταιρείες δυο μορφών και ειδικότερα, ως α’ μορφής (με εισφορά της κυριότητας των λεωφορείων ιδιοκτησίας των μετόχων στην ΑΕ) ή β’ μορφής (με μίσθωση στην ΑΕ των λεωφορείων φυσικών ή νομικών προσώπων που ήταν ενταγμένα στα ΚΤΕΛ) με το άρθρο 3 του νόμου 2963/2001.
Υπηρεσία Οδικών Τελών
Με τις ρυθμίσεις του άρθρου 87, συμπληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο της Υπηρεσίας Οδικών Τελών. Παρέχεται εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των θεμάτων λειτουργίας της γνωμοδοτικής επιτροπής οδικών υποδομών και θεσπίζεται η δυνατότητα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων από τον υπουργό στον διοικητή και υποδιοικητή για θέματα της υπηρεσίας. Ακόμη ορίζεται ότι τα διόδια τέλη, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εισπράττονται σε ειδικό Κωδικό Αριθμό Εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού και διαχειρίζονται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από την Υπηρεσία Οδικών Τελών και παρέχεται εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των σχετικών λεπτομερειών. Επιπλέον, περιέρχεται στην παραπάνω η αρμοδιότητα διαχείρισης των κυκλοφοριακών συνδέσεων, περιλαμβανομένων της είσπραξης των μισθωμάτων από νόμιμες και των αποζημιώσεων για αυθαίρετες κυκλοφοριακές συνδέσεις και οι σχετικοί πόροι μεταβιβάζονται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Τελών του υπουργείου Μεταφορών. Η αρμοδιότητα είσπραξης αποζημιώσεων από φθορές του εθνικού οδικού δικτύου, η οποία ανήκε στην ΤΕΟ ΑΕ, μεταβιβάζεται στην κατά τόπο αρμόδιο Περιφέρεια.
Εξάλλου, μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας προς το Δημόσιο, η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας ανατίθεται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Τελών του υπουργείου Μεταφορών. Ακόμη, ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών της ΤΕΟ ΑΕ περιέρχονται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Τελών του υπουργείου Μεταφορών και μεταφέρονται στον Κωδικό Αριθμό Εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού, που συστήνεται με τις παραπάνω διατάξεις. Τέλος, με απόφαση του υπουργού Μεταφορών επιτρέπεται ο ορισμός των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων της Υπηρεσίας Οδικών Τελών, κατ’ αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.2190/1994.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]