Λίγο νωρίτερα ο Αλ Θάνι, που μέχρι τώρα μας έχει συνηθίσει σε επισκέψεις μόνο για διακοπές στο αγαπημένο του Ιόνιο, είχε προσγειωθεί στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με το προσωπικό του liar Jet. Η συνοδεία του είχε νοικιάσει και τέσσερις λιμουζίνες που ωστόσο δεν χρησιμοποιήθηκαν καθώς ο πανίσχυρος Αραβας μετακινήθηκε μόνο από και προς το αεροδρόμιο και δεν βγήκε από το ξενοδοχείο κατά την τριήμερη παραμονή του.
Το μυστήριο που κάλυψε την επίσκεψή του λύνουν οι αποκλειστικές πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής σύμφωνα με τις οποίες ο Αλ Θάνι επέλεξε την Αθήνα προκειμένου να έχει συνομιλίες για τους υδρογονάνθρακες στην Ανατολική Μεσόγειο με στελέχη της ExxonMobil. Λίγο μετά την άφιξη του εμίρη ταξίδεψε από την Ντόχα ομάδα ειδικών σε θέματα εξορύξεως και μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου, προκειμένου να συμμετάσχει στα πολύωρα meeting με δύο Αμερικανούς που είχαν επίσης καταλύσει στο «Μεγάλη Βρεταννία».
Ο Αραβας ηγέτης ενδιαφέρεται άμεσα για την ΑΟΖ της Κύπρου καθώς η Εxxon σε συνεργασία με την Qatar Petroleum έχουν εξασφαλίσει άδεια ερευνών στο οικόπεδο 10. Οι συζητήσεις έγιναν εν όψει της έλευσης ειδικών σκαφών για λογαριασμό της ΕxxonMobil στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και τη γεώτρηση που είναι προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Οκτώβριο. Το Κατάρ άλλωστε έχει συμπράξει από τη δεκαετία του ‘90 με τον αμερικανικό κολοσσό στο δίκτυο εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου που απογείωσε τον πλούτο του εμιράτου. Ο πανίσχυρος Αραβας θέλησε να συναντήσει τους συνεταίρους του ώστε να καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους, σε μια καθόλου τυχαία χρονική συγκυρία, με την Τουρκία να κλιμακώνει τους «τσαμπουκάδες» για την κυπριακή ΑΟΖ, μπλοκάροντας με νέα navtex τις έρευνες που επρόκειτο να ξεκινήσει η ιταλική ΕΝΙ. Για τις συνομιλίες επελέγη η Αθήνα ως ουδέτερο διπλωματικό έδαφος λόγω του αποκλεισμού του Κατάρ από τους γείτονές του.
Τα ηνία στο γιο του
Ο 66χρονος Αλ Θάνι, παρότι επισήμως έχει παραδώσει τα ηνία του Κατάρ στο γιο του Ταμίμ Μπιν Χαμάντ από τον Ιούνιο του 2013, εξακολουθεί να χειρίζεται ο ίδιος όλα τα κρίσιμα θέματα και κυρίως την απομόνωση που βιώνει τους τελευταίους μήνες η Ντόχα από τις υπόλοιπες αραβικές χώρες που την κατηγορούν ότι υποθάλπει την τρομοκρατία.
Με «όπλο» τα πετροδόλαρα που ρέουν άφθονα και τις επενδύσεις-μαμούθ του Κρατικού Ταμείου Επενδύσεων Qatar Investment Authority σε όλο τον κόσμο, ο Αλ Θάνι χτίζει συμμαχίες σε διεθνές επίπεδο εξασφαλίζοντας και επάρκεια αγαθών για το λαό του παρά το εμπάργκο. Το Κατάρ άλλωστε δεν έχει καμία αμφιβολία ότι ο πόλεμος που δέχεται από τις άλλες χώρες έχει να κάνει αποκλειστικά με τους υδρογονάθρακες και την αξιοποίησή τους. Σήμερα άλλωστε είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου αερίου στον κόσμο με μεγαλύτερο εισαγωγέα την Ιαπωνία.
Στη βασιλική σουίτα των 12.000 ευρώ
Ο Αλ Θάνι κατέλυσε στη βασιλική σουίτα του «Μεγάλη Βρεταννία» που κοστίζει 12.000 ευρώ τη βραδιά, με ελάχιστες εξαιρέσεις στις οποίες γίνεται «σκόντο», όπως συνέβη με την πρόσφατη επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την παραμονή του οποίου η σουίτα χρεώθηκε 8.500 ευρώ. Πρόκειται για ένα χώρο 400 τ.μ., στον 5ο όροφο του ξενοδοχείου, συνώνυμο της χλιδής, με πανάκριβα έπιπλα και έργα τέχνης. Αλλά και σχεδόν όλες οι υπόλοιπες σουίτες κλείστηκαν από τους Καταριανούς όπως και μια ακόμα αίθουσα η οποία χρησιμοποιήθηκε ως meeting room.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ανακοίνωση τώρα για Μετρό και Τραμ - Πώς θα κινηθούν;
Σε αυτή τοποθετήθηκε ακόμα και ιατρικό μηχάνημα για να υποστηριχθεί, αν χρειαζόταν, ο Αραβας ηγέτης, ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας καθώς έχει υποβληθεί σε μεταμόσχευση νεφρού και επιπλέον ταλαιπωρείται από σάκχαρο. Προς το τέλος της επίσκεψης όντως αισθάνθηκε αδιαθεσία και χρειάστηκε να κληθεί γιατρός από το εξωτερικό, γεγονός συνηθισμένο για τον Αραβα ηγέτη που παρακολουθείται από κορυφαίους επιστήμονες και από τα καλύτερα νοσηλευτικά ιδρύματα στον κόσμο. Στο μεταξύ πάντως είχε προλάβει να ολοκληρώσει τις επαφές του πριν αναχωρήσει από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το προσωπικό του αεροσκάφος.
Επενδύσεις
Τη σημασία του πάντως έχει και το γεγονός ότι δεν ρώτησε καν για τις επενδύσεις που είχε σχεδιάσει το Κατάρ στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Ιόνιο. Οχι τυχαία, αφού έχει σταματήσει η ροή χρήματος από την Ντόχα καθώς δυο από τα project -στη νήσο Οξυά και στην περιοχή πάνω από το Ναυάγιο της Ζακύνθου- έχουν παγώσει λόγο δικαστικών περιπετειών και γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Επίσης, το ξενοδοχείο «Miramare» στην Κέρκυρα, που ανακατασκευάστηκε από τον κρατικό όμιλο του Κατάρ Al Rayyan, δεν έχει ανοίξει ακόμα, παρότι είναι έτοιμο εδώ και περίπου ένα χρόνο.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
aagelopoulou@e–typos.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]