Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς προμήθειας υλικών και ενημέρωσε για πόρισμα στην ΟΣΥ, σύμφωνα με το οποίο, κυκλώματα στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών που σαμποτάρουν τη λειτουργία τους, δεν επιτρέπουν σε λεωφορεία να βρίσκονται σε κυκλοφορία, δεν επιτρέπουν να γίνεται συντήρηση, ενώ την ίδια ώρα «φιλοξενούνται» κάμερες διάφορων καναλιών εντός αμαξοστασίου.
Ανέφερε συγκεκριμένα περιπτώσεις κατά τις οποίες οι βλάβες στα λεωφορεία έφτασαν τις 230 από 100 την ημέρα, κι ενώ ενώ υπάρχουν ανταλλακτικά και λιπαντικά, η διοίκηση δέχεται κριτική για ανυπαρξία ανταλλακτικών, και σε λεωφορεία που έβγαιναν εκτός κυκλοφορίας «υπήρχε σαμποτάζ από μέσα», δηλαδή χτύπημα με σφυρί στα τακάκια λεωφορείου, σημείωσε.
Τα ίδια και χειρότερα, όπως είπε ο υπουργός, γίνονταν και στη Θεσσαλονίκη και ανέφερε ως εντυπωσιακό στοιχείο ότι και άλλη ιδιωτική εταιρεία από εκείνη που είχε αναλάβει το έργο του ελέγχου των εισιτηρίων, έπαιρνε ποσοστό από τις εισπράξεις του ΟΑΣΘ για τους ελέγχους που διενεργούσε. Αυτή η εταιρεία, είχε υπογράψει και έξι συμβάσεις για το σύστημα τηλεματικής, συμπλήρωσε.
«Στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε μόνο μια παλαιοκομματική λογική, με συγκεκριμένες γκρίζες ζώνες που επέτρεπε την ύπαρξη κυκλωμάτων πλαστών εισιτηρίων ή άλλων συνδικαλιστών για να υπάρχουν οι πολιτικοί στρατοί στις αστικές συγκοινωνίες, είχαμε ένα κεντρικό σύστημα πολιτικού στρατού πάνω από 2.500 εργαζομένων, με κόστος πολλαπλάσιο από της Αθήνας που συντηρούσε και πάρα πολλές εταιρείες γύρω από τις αστικές συγκοινωνίες , για πολλές δεκαετίες» είπε ο κ. Σπίρτζης και προσέθεσε ότι την κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ έπρεπε το ελληνικό δημόσιο να την έχει πάρει πριν από το 2000 και όχι μόνο δεν την πήρε, αλλά έγινε και επέκταση σύμβασης χωρίς να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ο υπουργός Υποδομών, αναφερόμενος στην πολιτική της κυβέρνησης στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τόνισε ότι έχει τέσσερις στόχους:
– Την ενοποίηση των διαδικασιών και των δομών των αστικών συγκοινωνιών
– Την επέκταση των υποδομών των μέσων σταθερής τροχιάς
– Τη μείωση του κόστους από τα κυκλώματα που λυμαίνονταν τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος της διεύρυνσης της κοινωνικής πολιτικής αστικής συγκοινωνίας και της ποιότητας στους πολίτες
– Την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, σε άμεση σύνδεση με τον ανασχεδιασμό των γραμμών. «Ο κύριος άξονας είναι να ενταχθούν μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία, από τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς και να υπάρχουν λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τις κύριες γραμμές των λεωφορείων. Ταυτοχρόνως δε, η ανανέωση του στόλου θα συνδυαστεί με τη νέα παραγωγική δομή στη χώρα μας. Σε αυτή την κατεύθυνση επεξεργαζόμαστε δύο σχέδια, ένα εκ των οποίων είναι η αξιοποίηση της υπό εκκαθάριση ΕΛΒΟ στη Θεσσαλονίκη» είπε συγκεκριμένα ο κ. Σπίρτζης.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]