Αυτό τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεόδωρος Ρέλλος αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας στην οποία ανήκει το πλοίο «Andromeda» με σημαία Τανζανίας που εντοπίστηκε στα ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής του Αγίου Νικολάου Κρήτης να μεταφέρει 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες (οι οποίος, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, προέρχονταν από την Τουρκία και είχαν προορισμό τη Λιβύη).
Αναφορικά με το γεγονός ότι το πλοίο γυρνούσε επί δύο μήνες από λιμάνι σε λιμάνι με 410 τόνους εκρηκτικών, ο κ. Ρέλλος ανέφερε ότι το πλοίο όλο αυτό το διάστημα ήταν απλήρωτο, ενώ οι δύο τουρκικές εταιρείες στις οποίες ανήκει το εμπόρευμα, αθέτησαν τις υποχρεώσεις τους χωρίς να καταβάλουν τα λιμενικά τέλη, προκειμένου το «Andromeda» να μεταβεί μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο Τζιμπουτί όπου ήταν και ο προορισμός του φορτίου.
Λόγω της φύσης του φορτίου ήμασταν από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο και το «Adromeda» είχε κάνει μία διαδρομή Πόρτ Σαΐντ, Λάρνακα, Λεμεσός, Καλοί Λιμένες, Καλαμάτα, Σητεία. Μετά έγιναν τα γνωστά είπε ο κ. Ρέλλος και τόνισε ότι η ρήτρα που υπάρχει όταν το πλοίο αναχώρησε από την Τουρκία ήταν όταν ο ιδιοκτήτης του φορτίου αθετήσει τις υποχρεώσεις του να υπάρχει το δικαίωμα του πλειστηριασμού και της πώλησης του συγκεκριμένου φορτίου.
Το μοναδικό ποσό που έχει λάβει έως τώρα η εταιρεία για τη μεταφορά του φορτίου ήταν 58.000 ευρώ ενώ είπε ότι πλοίαρχος του πλοίου ζήτησε αγκυροβόλιο στην Κρήτη λόγω του καιρού.
Σχετικά με αυτό που φέρεται να έχει ισχυριστεί ο πλοίαρχος του πλοίου στις λιμενικές αρχές ότι το εμπόρευμα είχε ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να μεταφερθεί στη Λιβύη, ο κ. Ρέλλος τόνισε ότι στη διαδικασία η εταιρεία να βρει λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει με τις δύο τουρκικές εταιρείες στις οποιές ανήκε το φορτίο με τα εκρηκτικά, έκανε προσπάθειες αποθήκευσής τους σε πιστοποιημένο μέρος.
Τέτοιο πιστοποιημένο σημείο στην περιοχή μας είναι το λιμάνι του Μπάζ στο Μαυροβούνιο αλλά ατυχώς, όπως τόνισε ο διαχειριστής, η συγκεκριμένη αποθήκη ήταν κατειλημμένη από άλλο πελάτη «με αποτέλεσμα η επόμενη πρόταση που μας δόθηκε ήταν η Μιζουράτα της Λιβύης».
«Μας προτάθηκε να πάμε αλλά εμείς γνωρίζουμε και δεν πήγαμε άρα για ποιο λόγο μας έχουν ακινητοποιήσει το πλοίο και έχουν συλλάβει το πλήρωμα;» διερωτήθηκε. Σχετικά με τις 102 σοβαρές παρατηρήσεις και ελλείψεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου που φέρεται να έχει διαπιστώσει το Λιμενικό, είπε ότι το πλοίο πραγματοποιούσε το τελευταίο ταξίδι του και μετά θα οδηγείτο για διάλυση στην Τουρκία.
Τρόμος στο Ηράκλειο για το πλοίο-βόμβα: «Μπορεί να αφανίσει την πόλη»!
Έντονη ανησυχία προκαλεί η παραμονή της «κινητής βόμβας» «Andromeda», στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπως τόνισε ο διευθυντής του Κλάδου Ασφάλειας και Αστυνόμευσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, υποναύαρχος Γιάννης Αργυρίου.
Όπως αποκαλύπτει το cretapost.gr, η πλοιοκτήτρια εταιρείαςCoasters Maritime εξέδωσε ανακοίνωση, που έφερε την υπογραφή του κ. Θεόδωρου Ρέλλου, αρχιπλοίαρχου και διαχειριστή της εταιρείας.
Σε αυτήν σημειώνει πως το πλοίο τα έκανε όλα νόμιμα, και πως το πλήρωμά του τελικά διώκεται επειδή… έκανε καλά την δουλειά του.
Στη συνέχεια στη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχε το cretapost.gr με τον κ. Ρέλλο, ο διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας επισήμανε τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρουσία τόσο μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου, ένα λιμάνι όπως επισημαίνει ο ίδιος, κατ’ εξοχήν επιβατικό. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ρέλλος τόνισε:
«Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο».
Μεταξύ άλλων ο κ. Ρέλλος σημείωσε ότι το πλήρωμα, δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και ένας Αλβανός βρίσκονται υπό κράτηση στο Λιμεναρχείο Ηρακλείου. Όπως υπογραμμίζει, η τελευταία επικοινωνία που είχε ο ίδιος με τον καπετάνιο ήταν στη 1:30 τα ξημερώματα και ότι μέχρι στιγμής η κατηγορία που θα τους βαρύνει δεν έχει ακόμη διατυπωθεί.
«Ακούγεται» επισημαίνει «ότι θα τους απαγγείλουν κατηγορίες για παράνομη παράδοση φορτίου στη Λιβύη. Εμείς ως εταιρία έχουμε ζητήσει επίσημη ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Αγίου Νικολάου και μέχρι τώρα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση. Η υπόθεση παραμένει σκοτεινή. Ετοιμάζονται να απαγγείλουν κατηγορίες στους ναυτικούς που είναι επαγγελματίες, ενώ στην ουσία η εταιρεία έχει πέσει θύμα ναυταπάτης από τους Τούρκους ναυλωτές και φορτωτές».
Έπλεε στην Μεσόγειο επί 45 μέρες!
Το ελληνικών συμφερόντων φορτηγό πλοίο μετέφερε είκοσι εννέα εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με εκρηκτικές ύλες, πυροκροτητές, νιτρική αμμωνία και ειδικά τζελ και 11 κενές φορτίου δεξαμενές υγραερίου που κατασχέθηκαν από το Λιμενικό Σώμα για σοβαρές παραβιάσεις του ποινικού κώδικα, ενώ ταυτόχρονα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα εκρηκτικά είχαν προορισμό την ιδιαίτερα πολιτικά ταραγμένη περιοχή της Λιβύης.
Σήμερα οι 11 συλληφθέντες ναυτικοί, δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και Αλβανός, οδηγούνται ενώπιον της ανακρίτριας Πειραιά, ενώ για την υπόθεση ενημερώθηκε η αρμόδια Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, προκειμένου επιληφθεί για θέματα αρμοδιότητάς της.
Το φορτηγό πλοίο (39 ετών) έπλεε από τις 25 Νοεμβρίου έμφορτο στη Μεσόγειο, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε εμπλοκή μεταξύ των συνεταίρων ναυλωτών και ιδιοκτητών του φορτίου. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το πλοίο να μην μπορεί να φύγει από τη Μεσόγειο αλλά και να μην μπορεί να δέσει σε λιμάνια τόσο λόγω της απαγόρευσης που ισχύει από το ParisMoU όσο και του επικίνδυνου φορτίου που μετέφερε.
Τελευταία λιμάνια που μπόρεσε να δέσει ήταν αυτά της Κύπρου, στη Λεμεσό και στη Λάρνακα, για ανεφοδιασμό. Το πλοίο είχε ζητήσει άδεια για να δέσει στους Καλούς Λιμένες στην Κρήτη όπου και απαγορεύτηκε, ενώ αργότερα έδεσε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών στη ράδα περιοχή μεταξύ Αγίου Νικολάου και Σητείας. Αν και οι ελληνικές αρχές φαίνεται πως ούτε και αυτές ήθελαν να ανακατευτούν με την υπόθεση, ωστόσο η παραμονή του στα ελληνικά χωρικά ύδατα δεν άφηνε πολλές επιλογές.
Αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος εκτιμούν ότι το φορτίο είχε τελικό προορισμό τη Λιβύη, προορισμός στον οποίο η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει θέσει εμπάργκο. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν τόσο μετά από την προανάκριση του καπετάνιου όσο και από την ημερολογιακή εγγραφή στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου στις 18 Δεκεμβρίου, η οποία είχε ξεκάθαρη αναφορά τη Λιβύη. Η επίσημη εκδοχή του πλοιοκτήτη ανέφερε ότι οι τελικοί προορισμοί του φορτίο ήταν το Τζιμπουτί και το Ομάν.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]