Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, κατά την περίοδο 2012 – 2014 τα μέσα ετήσια έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από τις πωλήσεις εισιτηρίων ήταν 242,5 εκατ. ευρώ, ενώ δύο χρόνια μετά έπεσαν κατά 50,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή έφτασαν τα 192 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έχει αποδώσει τη συγκεκριμένη μείωση στην εισιτηριοδιαφυγή αλλά και στο κύκλωμα των πλαστών εισιτηρίων. Ωστόσο, αποδεικνύεται πως το πρόβλημα έχει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν αναμένεται να «λυθούν» και να κλείσουν τη «μαύρη τρύπα» με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνουν αρμόδιοι κύκλοι, η ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων μπορεί να είναι σωστό κοινωνικά μέτρο, δεν παύει όμως να δημιουργεί ζημιά στα οικονομικά του οργανισμού.
Στο διά ταύτα, ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. καταγγέλλει με ερώτησή του ότι τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατέρρευσαν, οι φορολογούμενοι επιβαρύνονται ολοένα και περισσότερο για επιδοτήσεις και την ίδια στιγμή αυξάνονται περιέργως δαπάνες του ΟΑΣΑ που δεν αφορούν στους εργαζομένους.
Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης στην ερώτησή του προς τον κ. Σπίρτζη αναφέρει τα ακόλουθα στοιχεία, τα οποία, όπως υπογραμμίζει, «έρχονται να συμπληρώσουν την προβληματική κατάσταση στις συγκοινωνίες που ζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, η οποία περιλαμβάνει μεγάλες αναμονές, βανδαλισμούς σταθμών, στοχοποίηση ελεγκτών, αλλά και συμβάντα όπως εκρήξεις κινητήρων και φωτιές σε λεωφορεία λόγω κακής συντήρησης».
Σοκαριστική καταγγελία στον Πύργο: ΚΤΕΛ άφησε στο σχολείο αιμόφυρτο 6χρονο μαθητή
● Ενώ την περίοδο 2012-2014 τα μέσα ετήσια έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από πωλήσεις εισιτηρίων (χωρίς επιδότηση) ήταν 242,5 εκατομμύρια ευρώ, τη διετία 2015-2016 κατακρημνίστηκαν στα 192 εκατομμύρια ευρώ (201 και 182 εκατομμύρια για 2015 και 2016 αντίστοιχα). Πρόκειται για μια πτώση της τάξης του 21%. Αξίζει να σημειωθεί πως η εξαιρετικά αρνητική αυτή επίδοση παρατηρείται παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. αύξησε την τιμή του εισιτηρίου, επιβαρύνοντας τους πολίτες.
●Τη διετία 2015-2016 η επιδότηση για τον ΟΑΣΑ, την οποία φυσικά χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι, αυξήθηκε κατά περισσότερο από 18% (από 101 σε 119 εκατομμύρια ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι την τριετία 2012-2014 η επιδότηση μειώθηκε σχεδόν κατά 50%, από 198 σε 101 εκατομμύρια ευρώ.
●Στα αναλυτικά στοιχεία εξόδων του ομίλου παρατηρείται μια μεγάλη μείωση των παραγωγικών δαπανών τη διετία 2015-2016. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντηρήσεις έχουν μειωθεί κατά 23%, γεγονός που δημιουργεί άμεσους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ωστόσο, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις δαπάνες που δεν σχετίζονται με την παραγωγή και το προσωπικό του ομίλου, όπως αύξηση 61% στις παροχές τρίτων και 91% στις αμοιβές και έξοδα τρίτων! Απορία προκαλεί, μεταξύ άλλων, το γεγονός πως, παρά τις συχνές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού που στρέφονται εναντίον των εταιριών security, οι δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης έχουν αυξηθεί κατά 172% από το 2014 (από 2 σε 5,7 εκατομμύρια ευρώ).
Ο κ. Χατζηδάκης ρωτά τον κ. Σπίρτζη πού οφείλεται η κατάρρευση των εσόδων του ΟΑΣΑ τη διετία 2015-2016 κι αν υπάρχει σχεδιασμός για να ανακοπεί αυτή η έντονα αρνητική τάση. Καθώς και πώς εξηγείται η μεγάλη αύξηση των εξόδων που δεν σχετίζονται με την παραγωγή του ομίλου, τη στιγμή που μειώνονται κατακόρυφα οι παραγωγικές δαπάνες, όπως αυτές για τις επισκευές και τη συντήρηση, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου