Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» εντός της ημέρας πιθανότατα θα ρυμουλκηθεί στα ναυπηγεία στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, στο πλαίσιο διερεύνησης των συνθηκών βύθισής του τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου.
Το πλοίο θα συνοδεύουν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά καθώς και πλωτά του Λιμενικού Σώματος, και στο σημείο όπου θα μεταφερθεί θα τοποθετηθεί πλωτό φράγμα για προληπτικούς λόγους. Σημειώνεται ότι το πλοίο θα φυλάσσεται επί 24ωρου βάσεως, ενώ η πραγματογνωμοσύνη και όλες οι επιθεωρήσεις είναι υπό την εποπτεία της πέμπτης ανακρίτριας Πειραιά.
Προανάκριση για την υπόθεση του ναυαγίου πραγματοποιείται ταυτόχρονα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά αλλά την ΕΛΥΔΝΑ (Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Συμβάντων) όπου έχουν καταθέσει ορισμένα από τα μέλη του πληρώματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όταν το πλοίο απομακρυνθεί, στο σημείο θα παραμείνουν στελέχη της εταιρείας που έχουν αναλάβει το έργο της απορρύπανσης προκειμένου να υπάρξει τελικός έλεγχος καθαρισμού της θαλάσσιας περιοχής.
Αγρίνιο: Σήμερα απολογείται ο φονιάς - Τι αναμένεται να υποστηρίξει
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε επισημάνει ότι «αναζητήθηκε η διαδικασία ώστε να ανελκυστεί το πλοίο, διότι κάθε πλοίο, όσο παραμένει στο βυθό είναι μια εστία μόλυνσης. Τώρα μηδενίζεται αυτή η εστία μόλυνσης με την ανέλκυση του Αγία Ζώνη ΙΙ. Προφανώς στη συγκεκριμένη περίπτωση θα γίνει και η απαραίτητη αυτοψία των εμπειρογνωμόνων για να δούμε και την αιτία της βύθισης».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός είχε αναφέρει «είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό μετά από πάρα πολλά χρόνια. Έχουν προκύψει κάποια τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζονται όμως με επιτυχία από την εταιρεία που έχει αναλάβει την ανέλκυση. Είναι πολύ θετικό ότι οι τεχνικοί και οι δύτες που συμμετέχουν στην επιχείρηση είναι εξαιρετικά έμπειροι. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, όλα βαίνουν ομαλώς».
Υπενθυμίζεται ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» κατασκευής του 1972, με χωρητικότητα 3.205 τόνων, βυθίστηκε νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο επέβαιναν δύο μέλη του πληρώματος από τα συνολικά 11.