Σκληρό μπρα ντε φερ έχει ξεκινήσει μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Η Αρχή «αδειάζει» τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, διευκρινίζοντας ότι όχι μόνον δεν απαγόρευσε τη χρήση του Διαδικτύου για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς.
Στο αντίποδα, ο υπουργός την καλεί σε ανοιχτό διάλογο την Παρασκευή, επισημαίνοντας πως «ποτέ δεν είναι αργά η Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης». Νερό στο μύλο του αλαλούμ έριξε και η πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την «έκδοση χάρτινων καρτών και εισιτηρίων, λόγω της αδυναμίας της ΟΑΣΑ Α.Ε. να προμηθεύσει με προϊόντα κομίστρου την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.». Επισημαίνει μάλιστα ότι «οι μηνιαίες χάρτινες κάρτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και τα εισιτήριά της θα γίνονται δεκτά από την ΟΑΣΑ Α.Ε. για τις μετεπιβιβάσεις σε άλλα συγκοινωνιακά μέσα (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, λεωφορεία και τρόλεϊ), όπως ίσχυε τα τελευταία χρόνια».
Τα χάρτινα εισιτήρια
Ολα αυτά βέβαια συμβαίνουν την ίδια ώρα που οι πολίτες συλλέγουν πολλαπλές και διφορούμενες πληροφορίες, έχοντας, όπως δηλώνουν οι ίδιοι, «χάσει την μπάλα με το τι πρέπει τελικά να κάνουν». Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δήλωση του κ. Σπίρτζη ότι μετά τις 6 Νοεμβρίου θα καταργηθούν τα χάρτινα εισιτήρια, ενώ ο ΟΑΣΑ εξετάζει ήδη ενδεχόμενο παράτασης. Ετσι, οι πολίτες συνεχίζουν να μένουν στις ουρές των σταθμών για περισσότερες από επτά ώρες, ενώ στην πλειονότητα τους επιχειρούν στα σημεία για τρίτη, ακόμα και για τέταρτη μέρα, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Αναφορικά με την κόντρα ανάμεσα στην Αρχή και το υπουργείο, ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, είπε στον «Ε.Τ.» πως η Αρχή είχε υποστηρίξει ότι με το να γίνονται οι διαδικασίες διαδικτυακά τα στοιχεία των επιβατών θα μένουν στην πλατφόρμα ως ένα είδους «πελατολόγιο». Με αυτή τη λογική, όπως εξήγησε ο κ. Μαυραγάνης, τους ζητήθηκε να βρουν «plan b» και εκείνοι σκέφτηκαν τη διαδικασία με την κατάθεση φάκελου. «Τώρα που τα πράγματα δυσκόλεψαν, δυστυχώς φαίνεται πως αποποιούνται τις ευθύνες», τονίζει.
Ο ΟΑΣΑ
Διευκρινίσεις για τον τρόπο έκδοσης ηλεκτρονικών προσωποποιημένων καρτών δίνει o ΟΑΣΑ, μετά από τη διάψευση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) ότι απαγόρευσε την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ο ΟΑΣΑ τονίζει πως διαθέτει εφαρμογή έκδοσης προσωποποιημένων καρτών μέσω Διαδικτύου, η οποία εφόσον εγκριθεί μπορεί να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή.
Μέχρι στιγμής, πάντως, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 170.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ έχουν ταχυδρομηθεί περίπου 15.000 φάκελοι.
Χριστούγεννα στην άδεια Αθήνα- Εικόνες από το έρημο κέντρο της πόλης
Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ
«Δεν πρόκειται να εμποδίσουμε την πρόσβασή τους στο μετρό κάτω από την πίεση κανενός τελεσίγραφου λήξης προθεσμιών ή οποιασδήποτε απειλής κυρώσεων προς επιβάτες ή εργαζόμενους. Αναγνωρίζουμε ως μόνο ιδιοκτήτη των αστικών συγκοινωνιών και εργοδότη μας τον ελληνικό λαό που τις πλήρωσε και τις συντηρεί», τονίζουν οι εργαζόμενοι σε σχετική τους ανακοίνωση.
Ταυτόχρονα, εξυπηρετούν μέχρι και πολύ αργά όσους περισσότερους επιβάτες γίνεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι αρκετοί σταθμοί μένουν μέχρι και τις 00:30 το βράδυ ανοιχτοί.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
• Από τις 15 Νοεμβρίου ξεκινάει το σταδιακό κλείσιμο των θυρών.
• Ενδεχόμενο ολιγοημέρης παράτασης για τα χάρτινα εισιτήρια (σ.σ.: μέχρι να ανακοινωθεί ισχύει ως καταλυτική ημερομηνία η 6η Νοεμβρίου).
• Οσοι πολίτες έχουν στην κατοχή τους 3μηνιαίες, 6μηνιαίες και ετήσιες κάρτες κινούνται με αυτές και εισέρχονται στους σταθμούς από τις ειδικές εισόδους.
• Οσοι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες, ΔΕΝ χρειάζεται να περιμένουν στις ουρές καθότι μετακινούνται με τα ειδικά έγγραφα που έχουν και μετά το κλείσιμο των θυρών θα εισέρχονται από ειδική πύλη. Αναμένεται σχετική ανακοίνωση.
• Οσοι επιβάτες επιθυμούν ηλεκτρονικό εισιτήριο και όχι προσωποποιημένη κάρτα, μπορούν να εξυπηρετηθούν και από τα Αυτόματα Συστήματα Συλλογής Κόμιστρου ΑΣΣΚ.
• Ο ΟΑΣΑ ζητά από τους πολίτες να επιλέγουν την κατάθεση φακέλου.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ – ΕΛΛΑΔΑ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου