Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου λήγει η διορία για τη μετάταξη 50 υπαλλήλων της Εγνατίας στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (40 άτομα) και τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (10 άτομα). Στην ουσία, οι 40 που θα μετακινηθούν στον ΟΣΕΘ (ο οποίος αποτελεί τη διάδοχη κατάσταση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) θα εργάζονται για λογαριασμό του ΟΑΣΘ (ο οποίος τελεί υπό εκκαθάριση) ενώ οι υπόλοιποι δέκα θα στελεχώσουν τις ΑΣΥΘ, δηλαδή τη διάδοχη κατάσταση του κρατικού ΟΑΣΘ.
Ηδη το σχετικό έγγραφο έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια. Ωστόσο -και πάλι- προκύπτουν πολλά ερωτήματα. Οπως, για παράδειγμα: Για ποιον λόγο ο Χρήστος Σπίρτζης αποφάσισε την αποψίλωση κατά 20% της Εγνατίας Οδού; Στην ουσία ένας στους πέντε υπαλλήλους της εταιρίας (δηλαδή 50 από τους 243) θα μετακινηθεί.
Υπήρχε πλεονάζον προσωπικό στην Εγνατία Οδό; Μόλις πριν από τρεις εβδομάδες και συγκεκριμένα στις 27 Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Μεταφορών δεν έκανε λόγο για «ανάπτυξη των δραστηριοτήτων» της εταιρίας; Και ποιος θα καλύψει το κενό που θα αφήσουν πίσω τους τα 50 στελέχη της Εγνατίας; Επίσης, ο ίδιος υπουργός δεν άφηνε να διαρρεύσει ότι ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ είχε πλεονάζον προσωπικό κάνοντας λόγο για ρουσφετολογικές προσλήψεις; Τώρα, το κρατικό -πια- προσωπικό του ΟΑΣΘ δεν επαρκεί για να κάνει τη δουλειά; Τα ερωτήματα αναζητούν απαντήσεις.
Πάντως, από το έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια γίνεται γνωστό ότι από τα άτομα που θα πάνε στον ΟΣΕΘ (παρέχοντας υπηρεσίες στον κρατικό ΟΑΣΘ), τα 35 θα γίνουν ελεγκτές εισιτηρίων και τα υπόλοιπα στη διοίκηση, ενώ και τα δέκα άτομα που θα μετακινηθούν στις ΑΣΥΘ θα απασχοληθούν όλα στη διοίκηση.
Κλήρωση Eurojackpot (22/11): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που έβγαλε η κληρωτίδα
Τον περασμένο Ιούλιο ο κρατικός ΟΑΣΘ διέκοψε τη σύμβαση που είχε με ιδιωτική εταιρία, στελέχη της οποίας έκαναν ελέγχους στους επιβάτες, συνεπικουρώντας υπαλλήλους του Οργανισμού. Η κρατική διοίκηση του ΟΑΣΘ είχε πει ότι τους ελέγχους θα έκαναν πλέον μόνο εργαζόμενοί της, αλλά από ό,τι φαίνεται είτε δεν υπήρχε ενδιαφέρον είτε δεν υπήρχε προσωπικό. Ετσι, αποφασίστηκε να πάρουν προσωπικό από την… Εγνατία.
Σύμφωνα με στοιχεία που ανήρτησε χθες το Voria.gr, το τελευταίο τρίμηνο οι έλεγχοι μέσα στα αστικά λεωφορεία ήταν ελάχιστοι. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει επίσης η τεράστια διαφορά μεταξύ των ελέγχων τους οποίους διενεργούσαν οι ελεγκτές – υπάλληλοι του ΟΑΣΘ, σε σχέση με αυτούς τους οποίους έκαναν οι ελεγκτές ιδιωτικής εταιρίας με την οποία συνεργαζόταν ο Οργανισμός για διάστημα ενάμιση χρόνου, από τον Γενάρη του 2016 έως τον Ιούλιο του 2017.
Συγκεκριμένα, παρότι οι ελεγκτές – ιδιώτες ήταν 52 έναντι 82 των ελεγκτών του ΟΑΣΘ, τα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβάλει είναι σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με αυτά των υπαλλήλων του ΟΑΣΘ.
Ειδικότερα, οι ιδιώτες ελεγκτές επέβαλαν το 72,4% των προστίμων την προηγούμενη χρονιά έναντι του 27,6% που επέβαλαν οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ. Παρόμοιες είναι οι επιδόσεις και για το πρώτο επτάμηνο του 2017, οπότε έληξε η σύμβαση με την ιδιωτική εταιρία. Σημειώνεται ότι η εισπραξιμότητα των προστίμων ανέρχεται έως περίπου το 33%.
Άγγελος Αγγελίδης
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου