Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έχει διαπιστώσει ελλείψεις και παραλείψεις σε θέματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας καθώς και ασφάλειας ως προς την ακτινοβολία στα περιβόητα ακυρωτικά μηχανήματα, οι μετρήσεις συνεχίζονται και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη σχετική διοικητική διαδικασία – έρευνα.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Η ΕΕΤΤ ξεκίνησε τη διοικητική διαδικασία πριν περίπου 4 μήνες, έπειτα από καταγγελία για παρεμβολές στις συχνότητες που εκπέμπει στον σταθμό του Μετρό της Εθνικής Άμυνας. Τα αρμόδια στελέχη της ΕΕΤΤ προέβησαν σε μετρήσεις, ως όφειλαν, για να διαπιστώσουν ότι οι παρεμβολές αυτές δεν ήταν οι μόνες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας ζητήθηκε και εξετάστηκε ο φάκελλος με τις τεχνικές προδιαγραφές των ακυρωτικών μηχανημάτων από όπου προέκυψαν ελλείψεις και παραλείψεις σε θέματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας και ασφάλειας ως προς την ακτινοβολία.
Οι μετρήσεις που διενεργούν τα στελέχη της ΕΕΤΤ διενεργούνται στους τερματικούς σταθμούς, αλλά και στα οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) Έχει ήδη πραγματοποιηθεί από την Επιτροπή ακρόαση στην οποία κλήθηκαν οι προμηθεύτριες εταιρείες και ο ΟΑΣΑ προκειμένου να διερευνηθεί σε βάθος η σοβαρή αυτή υπόθεση. Να σημειωθεί ότι η χρήση των συγκεκριμένων συχνοτήτων από την κινητή τηλεφωνία είναι αποκλειστική γιαυτό και για την απόκτησή τους οι εταιρείες καταβάλλουν σημαντικά κεφάλαια.
Ο διαγωνισμός για τα ακυρωτικά μηχανήματα ή ορθότερα ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2014 αφού είχε ξεκινήσει πριν περίπου 3 χρόνια, το 2011 (η σχετική συζήτηση από το 2001…). Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) στο οποίο ανάδοχος έχει αναδειχθεί κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή – LG CNS. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν επίσης η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΑΤΕΣΕ που αναδείχθηκε δεύτερη και η κοινοπραξία Intrasoft – Intracom.