Μετά το αλαλούμ που προκλήθηκε, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναγκάστηκε να βρει άλλον τρόπο για να κατευνάσει τα πνεύματα, επιστρατεύοντας ακόμα και τα ταχυδρομεία! Ετσι, αποφάσισε από τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να προσκομίζουν στα εκδοτήρια ένα φάκελο που θα περιέχει τα απαραίτητα δικαιολογητικά -τα οποία δεν είναι και λίγα- και, όταν η κάρτα τους θα είναι έτοιμη, να στέλνεται μέσω ταχυδρομείου στην οικία τους.
Παράλληλα, το ΥΠΟΜΕΔΙ εξετάζει το ενδεχόμενο να ρίξει «τίτλους τέλους» στο παράλογο χαράτσι του εισιτηρίου των 4,5 ευρώ που υποχρέωνε το επιβατικό κοινό να το αγοράζει για την πρώτη φορά ακόμα και αν ήθελε να κάνει μία μόνο διαδρομή. Την ίδια ώρα, τόσο τα Σώματα Ασφαλείας όσο και οι άνεργοι βρίσκονται εν αναμονή των εξελίξεων για να δουν τι θα γίνει με τη δική τους περίπτωση. Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι αξιωματικοί του Λιμενικού έστειλαν επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας, ούτως ώστε να ενημερωθούν για το αν οι μετακινήσεις τους θα συνεχίσουν να είναι ελευθέρας. Ωστόσο, το συγκεκριμένο ζήτημα βρίσκεται ακόμα σε διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών και τους αρμόδιους φορείς, ενώ αναμένεται μέσα στις επόμενες μέρες να διευκρινιστεί η κατάσταση όσον αφορά τις ειδικές κατηγορίες πολιτών.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, μέχρι να βγουν οι αντίστοιχες κάρτες για τα Σώματα Ασφαλείας και τους ανέργους, η διαδικασία που θα ακολουθείται θα θυμίζει «επιτόπιο έλεγχο» στις μπάρες εισόδου – εξόδου. Δηλαδή, θα υπάρχουν σε κάθε σταθμό από δύο υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ (σ.σ.: ένας στη μία αποβάθρα και ένας στην άλλη), οι οποίοι θα τσεκάρουν τα έγγραφα και θα παρέχουν πρόσβαση μέσω της εισόδου από την πόρτα των ΑμεΑ. Εκτιμάται, όπως σημείωσαν οι ίδιες πηγές, πως μέσα στον Νοέμβρη θα έχουν δοθεί και οι συγκεκριμένες κάρτες.
Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται
Αναφορικά με τον εναλλακτικό τρόπο έκδοσης που προωθεί το ΥΠΟΜΕΔΙ, ανακοινώθηκε πως οι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών (σ.σ.: κανονικής τιμής) θα έχουν τη δυνατότητα να προσέρχονται σε όλα τα εκδοτήρια των γραμμών 1, 2 & 3 της ΣΤΑΣΥ προσκομίζοντας έναν ανοιχτό φάκελο, στον οποίο θα εμπεριέχονται:
-Μία πρόσφατη φωτογραφία τύπου ταυτότητας ή διαβατηρίου.
-Φωτοτυπία εγγράφου από το οποίο θα πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ.
-Φωτοτυπία του στελέχους μαζί με το μηνιαίο κουπόνι μηνός Οκτωβρίου 2017 ή προηγούμενου μήνα εντός του έτους 2017.
-Εκτυπωμένη αίτηση – QR CODE που εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ (www.athenacard.gr).
Οι πολίτες εξωτερικά του φακέλου θα πρέπει να αναγράφουν το ονοματεπώνυμο και την επιθυμητή διεύθυνση ταχυδρόμησης της προσωποποιημένης κάρτας (οδός, αριθμός, πόλη, ταχυδρομικός κώδικας).
Οι φάκελοι θα συγκεντρώνονται σε σημεία όπου υπάρχουν τερματικά έκδοσης καρτών και κατά τη διάρκεια της νύχτας εργαζόμενοι του αναδόχου μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες. Οπως σχολίασε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), Σπύρος Ρεβύθης, στον Ελεύθερο Τύπο, είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου το ηλεκτρονικό εισιτήριο να τεθεί σε εφαρμογή και να σταματήσει η άσκοπη ταλαιπωρία των επιβατών.
Ακόμα, ομάδα 10 – 15 ατόμων από τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ πρόκειται να εκπαιδευτεί από την εργολαβική εταιρία (ΤΕΡΝΑ), ούτως ώστε τα προβλήματα που προκύπτουν να τα επιδιορθώνουν οι ίδιοι και να μην περιμένουν την ανάδοχο, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Μεταξύ άλλων, εξετάστηκε το ενδεχόμενο να υπάρξει προμήθεια άλλων 30 τερματικών έκδοσης καρτών, τα οποία θα εγκατασταθούν σε σταθμούς όπου υπάρχει μεγάλη προσέλευση κόσμου. Τα τερματικά θα παραδοθούν στους συγκοινωνιακούς φορείς σταδιακά, έως τα τέλη του μήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σπίρτζης ζήτησε να λειτουργήσουν το συντομότερο δυνατό οι πύλες εισόδου – εξόδου που έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς του μετρό και των ΗΣΑΠ. Βέβαια, για να γίνει αυτό εφικτό, θα πρέπει πρώτα να συνδεθούν με τα συστήματα ασφαλείας της Αττικό Μετρό που είναι η ιδιοκτήτρια των σταθμών.
Πάντως, να σημειώσουμε ότι υπάρχει και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα. Η AΤΗΕ.NA CARD (απρόσωπη) απευθύνεται κυρίως σε πολίτες που δεν κάνουν καθημερινή χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και για αυτό το λόγο δεν είναι απαραίτητο να μπουν σε όλη αυτή τη διαδικασία που απαιτεί η προσωποποιημένη κάρτα. Στη συγκεκριμένη, έχεις την δυνατότητα να πιστώσεις ένα ποσό και μέσω αυτού και των διαδρομών που κάνεις να αφαιρείται ανάλογα. Παράλληλα, υπάρχει η επιλογή να πιστώσεις μέχρι τρία προϊόντα (για παράδειγμα τα 10+1 εισιτήρια ή τη διαδρομή αεροδρομίου). Στα αρνητικά της συγκαταλέγεται πως, αν χαθεί ή κλαπεί, δεν μπορεί να αντικατασταθεί αφού δεν υπάρχουν καταχωρισμένα τα στοιχεία του επιβάτη. Επίσης δεν προορίζεται για απεριόριστες διαδρομές.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου