Ειδικότερα, αποφασίστηκαν τα εξής για τους κατόχους των σημερινών καρτών. Να υποβάλουν έναν ανοιχτό φάκελο ο οποίος θα περιέχει:
1) Μια φωτογραφία τους
2) Φωτοτυπία της υπάρχουσας κάρτας
3) Έγγραφο που αποδεικνύει τον ΑΜΚΑ τους
4) Έναν οκταψήφιο κωδικό, ο οποίος είναι απαραίτητος σε περίπτωση που χαθεί η κάρτα
5) Στον φάκελο θα αναγράφεται το όνομα και η διεύθυνση των κατόχων
Οι φάκελοι θα συγκεντρώνονται σε σημεία όπου υπάρχουν τερματικά έκδοσης καρτών. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, εργαζόμενοι του αναδόχου μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες. Στη συνέχεια, οι φάκελοι θα διοχετεύονται στα ΕΛΤΑ τα οποία θα ταχυδρομούν τις νέες κάρτες στους κατόχους τους.
Εξετάστηκε, επίσης, το ενδεχόμενο να υπάρξει προμήθεια άλλων 30 τερματικών έκδοσης καρτών. Αυτά, θα εγκατασταθούν σε σταθμούς που υπάρχει μεγάλη προσέλευση κόσμου, για να είναι ταχύτερη η διαδικασία έκδοσης. Τα τερματικά αναμένεται να παραδοθούν στους συγκοινωνιακούς φορείς σταδιακά, έως τα τέλη του μήνα.
Τα μέτρα αυτά αποφασίστηκαν για να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών. Πρέπει να αντικαταστήσουν έως τα τέλη του μήνα τις περίπου 300 χιλιάδες παλιές τους χάρτινες κάρτες, με νέες ηλεκτρονικές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σπίρτζης ζήτησε να λειτουργήσουν το συντομότερο δυνατό οι πύλες εισόδου – εξόδου που έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς του Μετρό και των ΗΣΑΠ. Ωστόσο, για να κλείσουν οι πύλες θα πρέπει πρώτα να συνδεθούν με τα συστήματα ασφαλείας της Αττικό Μετρό που είναι η ιδιοκτήτρια των σταθμών.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να διευκρινιστεί τι θα γίνει με τις κατηγορίες πολιτών που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο ή δωρεάν μετακίνηση, όπως οι άνεργοι.