Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες τους τελευταίους μήνες έχουν αναπτύξει μορφές επιθετικών εμπορικών πρακτικών, με αναδυόμενα παράθυρα που εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού του χρήστη. Λόγω μάλιστα της οθόνης αφής στα έξυπνα κινητά, είναι εξαιρετικά εύκολο ο χρήστης σε μια προσπάθεια να εξαφανίσει το αναδυόμενο παράθυρο από την οθόνη του κινητού του να εγγραφεί εκ παραδρομής στην υπηρεσία.
Η χρέωση μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 20 ευρώ ανά μήνα, με τον καταναλωτή να ενημερώνεται για το επιπλέον ποσό μόνο από την καταγραφή στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, χωρίς να έχει δώσει επιπλέον εξουσιοδότηση προς τον πάροχο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που χρησιμοποιεί. Η ανεξάρτητη Αρχή έκανε ήδη συστάσεις στις παραπάνω εταιρίες, με τη μία εξ αυτών να αποδέχεται την κρίση και να αποσύρει την παραπάνω πρακτική.
Σύμφωνα με την ανεξάρτητη αρχή, οι διαδικασίες ακούσιας χρέωσης διευκολύνονται από τα «έξυπνα» κινητά. «Η ιστοσελίδα παροχής της ΥΠΠ εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής του κινητού τηλεφώνου ως αναδυόμενο παράθυρο ‘‘γνωρίζοντας’’ προφανώς ήδη τον αριθμό της κινητής σύνδεσης. Η εγγραφή και άρα η χρέωση για την υπηρεσία γίνεται με την άσκηση πίεσης σε εικονίδιο με την ένδειξη ‘‘ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 18’’ ή ‘‘έναρξη’’ ή ‘‘ΟΚ’’ ή ‘‘ΕΙΣΟΔΟΣ’’ ή άλλες παρόμοιες ενδείξεις». Οπως σημειώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, «ο άπειρος χρήστης, προσπαθώντας να “εξαφανίσει” το αναδυόμενο παράθυρο από την οθόνη του προχωρεί σε επαναλαμβανόμενες ενέργειες που ενέχουν τον κίνδυνο να δοθεί, για τεχνικούς λόγους, εντολή διαφορετικού περιεχομένου από αυτό του “κλεισίματος” του παραθύρου».
Παράλληλα, αύξηση κατά 55% καταγράφουν για το εννεάμηνο του 2017 και οι καταγγελίες για τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών, που μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη έφτασαν τις 2.181.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου