Η κα. Ρούσεβα υπογράμμισε επίσης ότι το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται, καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα.
Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τελικώς έγινε η επικοινωνία από την πλευρά της χώρας μας η κα. Ρούσεβα σημειώνει πως το ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12η Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας. Το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου έχει υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11:00 π.μ (ώρα Ελλάδος).
Ταυτόχρονα, η εκπρόσωπος τύπου του EMSA ξεκαθάρισε πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει για την καταπολέμηση του ζητήματος που έχει προκύψει.
Ανακοίνωση από τη ΝΔ
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επεσήμανε:
«Μετά την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA), κυρίας Russeva, ότι η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Κουρουμπλής είναι ψεύτης με σφραγίδα και αναμένουμε την παραίτησή του».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κουρουμπλής, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ, κατά την ενημέρωση του υπουργού Ναυτιλίας στην Ειδική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», είχε δηλώσει ότι το απορρυπαντικό σκάφος που ενεργοποιείται στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα EMSΑ (European Maritime Safety Agency), με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων, βρισκόταν σε αποστολή…