Συγκεκριμένα το πλοίο «ΛΑΣΣΑΙΑ» που εστάλη για την απάντληση του πετρελαίου από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» όχι μόνο δεν είχε πιστοποιητικά, αλλά όπως αποκαλύπτεται είχε στις δεξαμενές του λαθραία καύσιμα! Μάλιστα συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο α’ μηχανικός, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες εντοπίστηκαν 100 τόνοι λαθραίου πετρελαίου
Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού:
Στη σύλληψη του Πλοιάρχου και του Α’ Μηχανικού του Δ/Ξ – Π/Φ “ΛΑΣΣΑΙΑ” Ν.Π. 11860 προέβησαν, απογευματινές ώρες χθες, στελέχη του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με τη συνδρομή στελεχών του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας για παράβαση του “Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα”.
Συγκεκριμένα, σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Δ’ ΤΕΣ (Τελωνείο Επίβλεψης Συγκροτημάτων) Πειραιά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά. Το εν λόγω πλοίο διενεργούσε απάντληση πετρελαιοειδών μιγμάτων από το ναυάγιο του “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” Ν.Π. 11763.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.
Το «ΛΑΣΣΑΙΑ» κατασχέθηκε αφού μετά από έρευνα αποδείχθηκε ότι είχε περίπου 100 τόνους πετρελαίου το οποίο δεν μπορούσε να δικαιολογήσει. Τα καύσιμα εντοπίστηκαν στα διπύθμενα του πλοίου. Το πλοίο παραμένει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ χωρίς να έχει αδειάσει το περιεχόμενό του.
Έγκυος τριών μηνών η Δόμνα Μιχαηλίδου! - Στιγμές απόλυτης ευτυχίας για το ζευγάρι
Τα αίτια του ναυαγίου του Αγία Ζώνη ΙΙ
Όσο αφορά τα αίτια του ναυαγίου του «Αγία Ζώνη ΙΙ» σενάρια θέλουν να ανοίχτηκαν οι βάνες εισρόφησης για να μπει θαλασσινό νερό από τις ειδικές σωληνώσεις και να ισοσταθμίσει το κενό που υπήρχε στο φορτίο πετρελαίου, το οποίο έπρεπε, σύμφωνα με τα χαρτιά να υπάρχει στο πλοίο. Στη συνέχεια, εικάζεται ότι μία κόλλησε το σύστημα και δεν μπορούσαν να κλείσουν οι βάνες και να αποτρέψουν την ανεξέλεγκτη ροή του ύδατος στο εσωτερικό του πλοίου με αποτέλεσμα να βυθιστεί.
Θεσμικό πλαίσιο
Στο μεταξύ, το παρασκήνιο της απόφασης του Παναγιώτη Κουρουμπλή να δώσει παράταση για ενάμιση χρόνο στην αντικατάσταση των ρυμουλκών που έχουν ξεπεράσει τα 20 χρόνια και έχουν μία μηχανή έγινε χθες γνωστό. Στις 16 Ιουνίου τα ΕΛΠΕ παρέδωσαν στον υπουργό το αίτημά τους μέσα σε ενάμιση μήνα να αλλάξουν οι προδιαγραφές των ρυμουλκών που συνεργάζονται μαζί τους. Αυτό, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, η οποία εξήγγειλε στάσεις εργασίας και επαναλαμβανόμενες απεργίες. Μετά από συναντήσεις όλων των φορέων, η πρόταση που έγινε δεκτή ήταν οι αλλαγές αυτές να ισχύσουν από τον Ιούνιο το 2018. Από τον περασμένο Ιούνιο έχει συσταθεί ομάδα εργασίας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των ρυμουλκών, το οποίο παραμένει ίδιο εδώ και 24 χρόνια.
Εμπειρογνώμονες από την Ολλανδία στον Άλιμο
Τόσο ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός όσο και ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης μαζί με τους εμπειρογνώμονες από το λιμάνι του Ρότερνταμ επισκέφτηκαν χθες τις παραλίες της Αττικής.
Ο Ερικ Λάνερ, επικεφαλής της αντιπροσωπείας, τόνισε για την παραλία του Αλίμου ότι «θα μπορούσε η συγκεκριμένη παραλία με πολλή δουλειά να καθαρίσει σε μισή ημέρα. Συνήθως βλέπουμε σε μερικές εβδομάδες αν μπορεί να εμφανιστεί πάλι πετρέλαιο, αλλά αυτό εξαρτάται από τον καιρό.
Αν είναι πιο άγρια η θάλασσα είναι πιο εύκολο να εμφανιστεί και πάλι», δίνοντας οκτώ σαφείς παρατηρήσεις μεταφέροντας τεχνογνωσία προς το Λιμενικό και εταιρίες και δήμους (π.χ. ένταξη ραντάρ πετρελαίου, καθαρισμός με ατμό υψηλής πίεσης ή καθαρισμός όλων των σκαφών της περιοχής κ.ά.).
Στη Σαλαμίνα
Εντεκα μέρες μετά το ναυάγιο και ακόμα το μεγαλύτερο θαλάσσιο μέρος της ανατολικής Σαλαμίνας βρίσκεται πνιγμένο στο μαζούτ. «Το μεγάλο πρόβλημα πιστεύω ότι είναι στη δυτική Σαλαμίνα.
Η Σαλαμίνα έχει δεχτεί μεγάλο πλήγμα και βλέπουμε να ασχολούνται ελάχιστοι με τη Σαλαμίνα η οποία για άλλη μια φορά είναι το μεγάλο θύμα και περισσότερο ασχολούμαστε με τις παραλίες. Ενα μεγάλο μέρος του πετρελαίου ξέρουμε ότι είναι υδατοδιαλυτό, δηλαδή ενσωματώνεται με το νερό, για αυτό και χρειάζονται συνεχείς μετρήσεις και ξέρουμε επίσης ότι και η τοξικότητα του πετρελαίου αλλάζει μέρα με την ημέρα, άρα σαφώς πρέπει να υπάρχουν συνεχείς μετρήσεις, αλλά ανησυχώ για την επόμενη μέρα», δήλωσε σε ραδιοφωνικό σταθμό ο διευθυντής του «Αρχιπελάγους» Θοδωρής Τσιμπίδης.
Στην Αττική
Το Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) αύριο Πέμπτη ρίχνει στον Αργοσαρωνικό το σκάφος «Αιγαίον» το οποίο θα ταξιδέψει από τη Σαλαμίνα μέχρι και το Λαγονήσι για να δει το μέγεθος της ρύπανσης τόσο στην επιφάνεια αλλά κυρίως στον βυθό. Το ΕΛΚΕΘΕ θα συνδράμει και την ανάδοχο εταιρία απορρύπανσης και το Τμήμα Βιοχημικής του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Δύτες πάντως και του δήμου Γλυφάδας πραγματοποίησαν χθες υποβρύχια λήψη παρουσιάζοντας το μέγεθος της καταστροφής: δεκάδες μικρές μαύρες «βούλες» μετακινούνται στον βυθό της Γλυφάδας. «Δυστυχώς η ρύπανση παραμένει, τα σωματίδια μαζούτ κινούνται ανεξέλεγκτα και η ανησυχία μας είναι πάρα πολύ μεγάλη. Απευθύνουμε έκκληση να μη σταματήσει η επιχείρηση αντιρρύπανσης ούτε λεπτό. Είναι απόλυτη ανάγκη να συνεχιστεί με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση, ειδικά τώρα που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, για να μην κάτσουν στον βυθό τα υπολείμματα του πετρελαίου και η ζημιά γίνει μη αναστρέψιμη. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για εφησυχασμό», δήλωσε ο δήμαρχος Γιώργος Παπανικολάου.
Την ώρα που το υπουργείο Υγείας, αν και με καθυστέρηση 6 ημερών, εξέδωσε οδηγία για απαγόρευση του θαλάσσιου μπάνιου, ο βουλευτής Θανάσης Παπαχριστόπουλος των ΑΝΕΛ έλεγε στη Βουλή ότι έκανε μπάνιο στη Βούλα! «Να σας πω ότι σήμερα επειδή έχω ένα πρόβλημα με το πόδι μου πήγα και έκανα μπάνιο στη Βούλα και δεν είδα καμία κηλίδα», είπε, συνεχίζοντας στη γραμμή Κουρουμπλή «και γιατί να μην κάνουν μπάνιο;».