Το απόγευμα της Τρίτης έσπευσαν στην περιοχή δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος αλλά και πλωτά μέσα ιδιωτικής εταιρείας απορρύπανσης, τοποθετώντας ειδικά φράγματα και ρίχνοντας μεγάλες ποσότητες αντιρρυπαντικών προκειμένου να περιορίσουν την εξάπλωσή της.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ενημερώθηκε αμέσως για το γεγονός και σε επικοινωνία του με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη, ζήτησε να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, καθώς ο δήμος Πειραιά δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης.
Οι παραλίες της Σαλαμίνας από την Κυνοσούρα έως τα Σελήνια είναι «μαύρες», λόγω της διαρροής μαζούτ και σύμφωνα με πληροφορίες η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου.
Εν τω μεταξύ, το μεσημέρι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ η ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης, έχει καταθέσει στη Λιμενική Αρχή Πειραιά σχέδιο απάντλησης καυσίμων, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: «Νεκρώνουν» τα πάντα - Τι θα ισχύσει σε ΜΜΜ και σχολεία
Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη του λιμενικού που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.
Να σημειωθεί, πως ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του δεξαμενόπλοιου αφού συνελήφθησαν, στη συνέχεια αφέθησαν προσωρινά ελεύθεροι έως ότου οριστεί τακτική δικάσιμος. Την ίδια ώρα η δήμαρχος Σαλαμίνας τονίζει πως από την πλευρά του δήμου θα δηλώσουν παράσταση πολιτικής αγωγής «για να μπορέσουμε και εμείς να είμαστε γνώστες των ευθυνών, να επιρρίψουμε ευθύνες αλλά και να ζητήσουμε αποζημιώσεις τόσο για το νησί μας όσο και για τους επιχειρηματίες και τα σκάφη που έχουν υποστεί ζημιές».
Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε αποπλεύσει έμφορτο, από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.
https://www.youtube.com/watch?v=JyX2duDVQG8
Μέχρι και αυτή την ώρα τα αίτια του ναυαγίου παραμένουν αδιευκρίνιστα, ωστόσο πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι πιθανόν υπήρξε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο του πλοίου από κάποιο σωλήνα.