Γραμμένη με ειρωνικό τρόπο, η ανακοίνωση είχε τίτλο: «Κάποιοι παραπλάνησαν τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και γράφει ψέματα». Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Μία ιστορική εφημερίδα, με πορεία σχεδόν 35 χρόνων, δεν παραπλανάται, ούτε γράφει ψέματα.
«Πραγματικά “ανατριχιάζει” κανείς από τη “συγκλονιστική” δημοσιογραφική “αποκάλυψη” και ταυτόχρονα “επιτυχία” της δημοσίευσης του πρακτικού της Γενικής Συνέλευσης του ΟΑΣΘ. Το πρακτικό αποτελούσε “επτασφράγιστο” μυστικό της κυβέρνησης…», αναφέρει -ειρωνικά- η ανακοίνωση. Ηταν πράγματι δημοσιογραφική επιτυχία, καθώς κανείς δεν είχε πρόσβαση στο έγγραφο και κανένας δεν γνώριζε τις αμοιβές των μελών του Δ.Σ. Η εφημερίδα ανέδειξε στο ρεπορτάζ της το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ απουσιάζει επιδεικτικά από τη «Διαύγεια».
Πλέον διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα και θα πρέπει ο καθένας να έχει πρόσβαση στις συναλλαγές που ο Οργανισμός κάνει. Πότε θα πάρει ο ΟΑΣΘ κλειδάριθμο και θα μπει στη «Διαύγεια»; Ο κ. Σπίρτζης δεν σπατάλησε μία από τις 1.200 λέξεις της ανακοίνωσης για να απαντήσει.
Η ανακοίνωση ειρωνεύεται τα όσα η εφημερίδα αναφέρει σχετικά με την κάλυψη των εξόδων μετακινήσεων του προέδρου του ΟΑΣΘ Στέλιου Παππά, ο οποίος είναι πατέρας του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής. Το ίδιο κάνει και με την ενοικίαση διαμερίσματος στη Θεσσαλονίκη για τις ανάγκες διαμονής του κ. Παππά, το οποίο θα πληρώνει ο ΟΑΣΘ. «Τέτοια δημοσιογραφική έρευνα σπάνια γίνεται σε τέτοιες εποχές και για αυτό είναι άξια συγχαρητηρίων και η εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», αναφέρεται στην ανακοίνωση, η οποία παρ’ όλα αυτά δεν αποκαλύπτει πόσο είναι το ενοίκιο και πόσο κόστισαν μέχρι στιγμής οι μετακινήσεις του κ. Παππά. Περίτρανα αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. έχει κτίσει ένα τείχος προστασίας γύρω από το νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ, αλλά τα ΜΜΕ εξακολουθούν (;) να έχουν το δικαίωμα να κάνουν ρεπορτάζ και οι δημοσιογράφοι τη δουλειά τους.
Στη συνέχεια, η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών προχωρά σε σύγκριση των αμοιβών της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ με τη σημερινή, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι «η μικτή δαπάνη του νέου Δ.Σ. δεν ξεπερνά μηνιαίως μικτά τα 7.200 ευρώ, ενώ το ποσό για το σύνολο των μελών του απερχόμενου Δ.Σ. ήταν 34.329,24 ευρώ». Ομως, διαβάζοντας προσεκτικά κανείς το κείμενο του «ΕΤΚ» δεν προκύπτει από πουθενά το συμπέρασμα -ούτε καν η υπόνοια- ότι η παρούσα κρατική διοίκηση του ΟΑΣΘ κοστίζει περισσότερο από την προηγούμενη! Και τα όσα στοιχεία παρουσιάζει η εφημερίδα σχετικά με τις αμοιβές της προηγούμενης διοίκησης αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας και ρεπορτάζ.
Κίνηση τώρα: Νέο κύμα εκδρομέων - «Μπούκωσε» η Αττική Οδός, μεγάλες καθυστερήσεις
Τι δεν είπαν
-Πότε θα πάρει ο ΟΑΣΘ κλειδάριθμο και θα μπει στη «Διαύγεια»; Ο κ. Σπίρτζης δεν σπατάλησε μία από τις 1.200 λέξεις της ανακοίνωσης για να απαντήσει.
– Τελικά πόσο είναι το ενοίκιο και πόσο κόστισαν μέχρι στιγμής οι μετακινήσεις του κ. Παππά;
– Η απάντηση χρεώνει στην εφημερίδα την προσπάθεια δημιουργίας κλίματος περί «σπάταλου και κομματικού ΣΥΡΙΖΑ», όταν όλοι αποδεδειγμένα γνωρίζουν ότι το μοναδικό κριτήριο διορισμού στο Δ.Σ. του κρατικού ΟΑΣΘ ήταν η σχέση με την Κουμουνδούρου
«Για μια ακόμη φορά μέσα στις τελευταίες τρεις εβδομάδες, επιχειρείται από τον φιλικό στην Ν.Δ. Τύπο η συντήρηση ενός κλίματος δήθεν αποκαλύψεων του “κακού” και “σπάταλου” “κομματικού” ΣΥΡΙΖΑ», υποστηρίζει η ανακοίνωση. Προκαλεί εντύπωση ότι το υπουργείο τολμά να σχολιάσει υποτιθέμενη αναφορά για «κομματική νέα διοίκηση ΟΑΣΘ», όταν όλοι αποδεδειγμένα γνωρίζουν ότι το μοναδικό κριτήριο διορισμού στο Δ.Σ. του κρατικού ΟΑΣΘ ήταν η σχέση με την Κουμουνδούρου.
Τέλος, ο Ελεύθερος Τύπος δεν θα μπει στη διαδικασία να απαντήσει στα όσα η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών τού καταλογίζει σχετικά με «επικοινωνιακά τερτίπια». Το αν η εφημερίδα είχε ασχοληθεί κατά το παρελθόν με την κατάσταση που επικρατούσε στον ΟΑΣΘ -πριν αυτός κρατικοποιηθεί- το γνωρίζουν πολύ καλά οι χιλιάδες αναγνώστες του. Κοντολογίς, ο Ελεύθερος Τύπος θα συνεχίσει να κάνει αυτό που γνωρίζει καλά για περισσότερο από τρεις δεκαετίες: ρεπορτάζ. Αν ήταν στρεβλή η προηγούμενη κατάσταση του ΟΑΣΘ, δεν πάει να πει ότι θα αφήσουμε ανεξέλεγκτη και χωρίς δημόσιο έλεγχο την υπάρχουσα…
ΥΓ: Ο Ελεύθερος Τύπος δεν μπορούσε να περιμένει μία ολόκληρη εβδομάδα για να απαντήσει στο υπουργείο Μεταφορών μέσα από την κυριακάτικη έκδοσή του. Γι’ αυτό το κάνει σήμερα. Αμεσα. Απλά γιατί δεν έχει να κρύψει τίποτα, ούτε να εξυπηρετήσει συμφέροντα. Επίσης, ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου αναρτήθηκε -μαζί με το δημοσίευμα του «ΕΤΚ»- χθες το πρωί, στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας, EleftherosTypos.gr. [Διαβάστε ΕΔΩ]
Άγγελος Αγγελίδης
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου