Στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ , στις 28 Αυγούστου , τόσο η πρόεδρος Ευφροσύνη Σταυράκη όσο και ο διευθύνων σύμβουλος Ιωάννης Ζαρολιάγκης αλλά και όλα τα μέλη του Δ.Σ. καθώς και οι γενικοί διευθυντές αποφάσισαν ομόφωνα την μείωση των αποδοχών τους στέλνοντας το μήνυμα ότι η μείωση στους μισθούς των εργαζομένων από 1η Σεπτέμβριου δεν αφορά μόνον εκείνους αλλά και την διοίκηση στο σύνολό της.
Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης των ΕΛΤΑ η τελευταία απόφαση είναι μια “πρωτοπόρα, καινοτόμα και αποπνέουσα κοινωνική ισορροπία κίνηση καθώς η σύμβαση μείωσης μισθών και αμοιβών αφορά ολόκληρο τον οργανισμό χωρίς καμιά διάκριση. Διοίκηση και εργαζόμενοι ενωμένοι σαν μια γροθιά από κοινού προχωρούν για την διάσωση των ΕΛΤΑ.”
Όπως επισημαίνουν “είναι από τις σπάνιες φορές που διοίκηση και εργαζόμενοι μάχονται από κοινού για την σωτηρία των ΕΛΤΑ. Είναι μία επιτακτική κίνηση απόσβεσης από τον κυκεώνα των λαθών των προηγούμενων ετών αλλά και των προηγούμενων διοικήσεων που από ότι φαίνεται κανένας δεν θέλει να αποδειχθούν μοιραία.
Μια ουσιαστική κίνηση που στοχεύει στην σταθερότητα, στην βιωσιμότητα και στην ανάπτυξη των ΕΛΤΑ μέσω του μηδενισμού του μηνιαίου ελλείμματος”.
Κίνητρα στους Εργαζόμενους
Χειροποίητα πήλινα πιάτα από 30χρονο στη Θεσσαλονίκη - Τι λέει στον ΕΤ ο Μπρους Ουίλις
Παράλληλα το Δ.Σ.των ΕΛΤΑ ενέκρινε ομοφώνως την πρόταση της διοίκησης να δοθεί οικονομικό κίνητρο στους εργαζόμενους ώστε να ισοσκελίσουν την συγκεκριμένη μείωση στις μηνιαίες αποδοχές τους με την συμμετοχή τους στην ένταξη νέων πελατών για την νεοσύστατη δράση των ΕΛΤΑ στον χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας.
Η εισαγωγή της νέας αυτής δράσης των ΕΛΤΑ ενός εναλλακτικού παρόχου Ηλεκτρικής Ενέργειας είναι κάτι που θα συζητηθεί έντονα τις προσεχείς ημέρες αφού οι προσφορές και τα οφέλη για τους καταναλωτές είναι άκρως ανταγωνιστικά.
Σημειώνεται ότι το action plαn της Διοίκησης για την διάσωση των ΕΛΤΑ δεν αφορά μόνο την περικοπή του συνολικού μισθολογικού κόστους η οποία υπολογίζεται σε 13,8%.
Περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις και επιλογές που μπορεί να οδηγήσουν στην διάσωση του ιστορικού Οργανισμού.
Μεταξύ άλλων είναι :
•Η καταβολή καθολικής υπηρεσίας 15 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο , από τα 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο που την υπολογίζουν σχετικές μελέτες του Οργανισμού. Πρόκειται δηλαδή για τα οφειλόμενα εκ μέρους του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ για τις κοινωνικές υπηρεσίες που παρέχουν πχ την λειτουργία ταχυδρομικών γραφείων ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές , νησιά κλπ.Αποστολή αλληλογραφίας ακόμη και στο τελευταίο χωριό κ.α.
• Δυναμική δραστηριοποίηση του Οργανισμού στη νέα αγορά της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Από τις 24/04/2017 ξεκίνησε η παροχή της νέας υπηρεσίας ‘’Ηλεκτρική Ενέργεια ΕΛΤΑ’’ για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με καθημερινή αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά.
• Εκτελωνισμός δεμάτων. Η υπογραφή στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου της Κοινής Υπουργικής Απόφασης σχετικά με ‘’Τελωνειακές διαδικασίες για τις ταχυδρομικές αποστολές μέσω του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας’’ ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα και διεκδίκηση του Οργανισμού για πάνω από μια δεκαετία και δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο για ενέργειες ανάπτυξης των εισερχομένων από το εξωτερικό δεμάτων αλλά και την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που στέλνουν ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό.
•Διεύρυνση της συνεργασίας με την αγορά της Κίνας και ειδικότερα με κινεζικές εταιρίες με αντικείμενο την αποστολή και εκτελωνισμό δεμάτων και μικροδεμάτων από την Κίνα στην Ελλάδα και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντίστροφα, στο πλαίσιο της ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ενδιαφέροντος εμπορικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
• Αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίουστην Ελλάδα, με στοχευμένη διαδικασία και οργάνωση ικανή να ανταποκριθεί στις προβλέψεις ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων για πώληση και προώθηση των προϊόντων τους, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό της χώρας.
• Σχέδιο δράσεων ενίσχυσης και ανανέωσης του χαρτοφυλακίου προϊόντων του Οργανισμού με διασφάλιση της ευελιξίας, της προσαρμοστικότητας και της ικανοποίησης των αναγκών των πελατών.
•Αναδιοργάνωση της παραγωγικής λειτουργίας, με νέο σχεδιασμό για τις φάσεις της περισυλλογής, της διαλογής, της μεταφοράς και της διανομής των ταχυδρομικών αντικειμένων και εφαρμογή προγραμμάτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της αγοράς και των πελατών.
•Αναδιοργάνωση του συνολικού δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, επανασχεδιασμό και αξιολόγηση με νέα δεδομένα της χωροθέτησης των ταχυδρομικών καταστημάτων και ταχυδρομικών πρακτορείων σε όλη τη χώρα.
•Υλοποίηση δράσεων αναδιάρθρωσης της εταιρίας με προσανατολισμό σε υπηρεσίες δεμάτων και μικροδεμάτων, επανεισαγωγή της υπηρεσίας Express, υπηρεσίες αντικαταβολής κλπ.