Εχασε το… τιμόνι ο Παναγιώτης Μαυρίκος. Απώλεια ελέγχου, προσκρούσεις στο τοιχίο, διαρροή λαδιού, «σπάσιμο» κινητήρα, διαρροή καυσίμου και σπινθήρας τριβής της ζάντας φέρονται να είναι οι αιτίες που συντέλεσαν σταδιακά στο θάνατο του 42χρονου εκδότη. Ενας συνδυασμός μηχανολογικών προβλημάτων που προέκυψαν από την κακή συντήρηση του οχήματος σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία και ενδεχομένως η τοποθέτηση όχι γνήσιων ανταλλακτικών προκάλεσαν την απώλεια ελέγχου και τις απανωτές συγκρούσεις, οι οποίες σταδιακά δημιούργησαν νέα σοβαρά προβλήματα και τελικά την ανάφλεξη του αυτοκινήτου.
Οι ορισμένοι πραγματογνώμονες της ΕΛ.ΑΣ., του Πυροσβεστικού Σώματος και οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας φαίνεται να έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το αρχικό πρόβλημα που προκάλεσε όλη αυτή την αλληλουχία βλαβών, οι οποίες οδήγησαν στο φρικτό θάνατο τον άτυχο εκδότη, προήλθε από το σύστημα διεύθυνσης-κατεύθυνσης του οχήματος. Αυτό το πρόβλημα φέρεται να έκανε το αυτοκίνητο να «φύγει» αριστερά, χωρίς ο οδηγός του να μπορεί να το ελέγξει και να αντιστρέψει την πορεία του. Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να έχει 6-7 προσκρούσεις στο διαχωριστικό τοιχίο, σε απόσταση 358 μέτρων από την έναρξη του μηχανολογικού προβλήματος έως την ακινητοποίησή του. Αυτές οι προσκρούσεις (σύμφωνα με αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ.) και κυρίως οι δύο τελευταίες φέρεται αρχικά να προκάλεσαν διαρροή στο δοχείο (κάρτερ) λαδιού, «σπάσιμο» κινητήρα και διαρροή καυσίμου, που χύθηκε στο εμπρόσθιο και μεσαίο μέρος του οχήματος.
Στην προτελευταία «επαφή» με το τοιχίο το εμπρόσθιο αριστερό ελαστικό βγήκε από τη ζάντα, ενώ στην τελευταία η ζάντα σύρθηκε στο διογκωμένο κάτω μέρος του τοιχίου. Η έναρξη της πυρκαγιάς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των πραγματογνωμόνων, προήλθε από αυτούς τους σπινθήρες, αρχικά σε μικρή εστία, η οποία όμως πήρε γρήγορα διαστάσεις από τη διαρροή καυσίμου και λαδιού.
Η έλλειψη αντίδρασης του Παναγιώτη Μαυρίκου, η αδράνεια των 34 δευτερολέπτων μέχρι να τυλιχθεί το όχημα στις φλόγες, αποδίδεται από αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. στην κακή φυσική και παθολογική κατάσταση του οδηγού, καθώς, σύμφωνα με «στοιχείο» που έχουν στην κατοχή τους, δεν θα έπρεπε να οδηγεί τη συγκεκριμένη μέρα. Τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. αναμένουν τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων, τα οποία σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους θα επιβεβαιώσουν το συγκεκριμένο στοιχείο για την κατάσταση του εκδότη.
Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. ερευνούν τα στοιχεία συντήρησης του οχήματος, αν αυτή γινόταν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, ποιος ήταν ο προηγούμενος κάτοχος και αν είχαν τοποθετηθεί γνήσια ανταλλακτικά στις επισκευές. Εχουν εντοπίσει ένα συνεργείο των νοτίων προαστίων, στο οποίο ο εκδότης είχε κάνει σέρβις τη δική του Μερσεντές τον Οκτώβριο του 2015 και το πολυτελές τζιπ τον Ιανουάριο του 2016, ενώ ένα μήνα αργότερα το είχε πάει και πάλι στο ίδιο συνεργείο μετά από μια σύγκρουση που είχε. Η ζημιά αφορούσε το σύστημα διεύθυνσης, με το εξάρτημα που είχε υποστεί ζημιά να αντικαταστάθηκε με άλλο άγνωστης προέλευσης, το οποίο φέρεται να έχει παίξει ρόλο στα αίτια του δυστυχήματος. Είχαν αντικατασταθεί επίσης οι ζάντες του οχήματος, που είχαν υποστεί ζημιά από το ίδιο ατύχημα.
Από τις πρώτες ενδείξεις, οι αστυνομικοί αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο όχημα δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ενώ και η συντήρησή του σε συγκεκριμένα κρίσιμα σημεία δεν ήταν η ενδεδειγμένη, κάτι που ενδέχεται να έχει αποτελέσει την αιτία της πυρκαγιάς και έχει συντελέσει στη γρήγορη επέκτασή της.
Σήμερα ή αύριο θα κληθεί να καταθέσει η σύζυγος του Παναγιώτη Μαυρίκου, η οποία χρησιμοποιούσε το συγκεκριμένο όχημα, προκειμένου να δώσει κατάθεση για τη συντήρησή του αλλά και την κατάσταση της υγείας του συζύγου της. Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας ο δικηγόρος της οικογένειας Αλέξης Κούγιας και οι τεχνικοί σύμβουλοι Γιώργος Ραυτογιάννης και Νίκος Διαμαντής θα δώσουν συνέντευξη Τύπου παρουσιάζοντας στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του «Ελεύθερου Τύπου»