Μπορεί φέτος ο Δεκαπενταύγουστος να μην πέφτει σε τριήμερο, μπορεί οι προβλέψεις για τον καιρό να μην είναι οι καλύτερες, ωστόσο, η έξοδος των εκδρομέων όχι απλά κορυφώνεται, αλλά σπάει και τα ρεκόρ των τελευταίων ετών.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι που κρατά τα σκήπτρα ως «πύλη εξόδου» εκείνων που θέλουν να φύγουν από την Αττική – και όχι μόνο – καθώς υπολογίζεται ότι από τη Παρασκευή μέχρι και την Κυριακή ο συνολικός αριθμός των αναχωρήσεων θα ξεπεράσει τις 100.000.
Χθες πραγματοποιήθηκαν από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου συνολικά 51 δρομολόγια για Κυκλάδες, Κρήτη και Δωδεκάνησα, ενώ την Πέμπτη αναχώρησαν μόνο από τον Πειραιά 23.760 άτομα.
Η αύξηση της κίνησης στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας υπολογίζεται στο 15%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επόμενο είναι λοιπόν, η διαθεσιμότητα των εισιτηρίων για τις Κυκλάδες και για τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου να είναι εξαιρετικά περιορισμένη, έως εξαντλημένη.
Προβλήματα ωστόσο υπάρχουν στον Πειραιά λόγω των έργων του μετρό και του τραμ, που είναι σε εξέλιξη, γι’αυτό και επαναλαμβάνεται συνεχώς προς τους ταξιδιώτες ότι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την αυξημένη κίνηση στην περιοχή γύρω από το λιμάνι.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα της μαζικής εξόδου και από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, αλλά και του εθνικού δικτύου της χώρας, τα αεροδρόμια και τους υπεραστικούς σταθμούς των ΚΤΕΛ σε όλη την Ελλάδα.
Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, επίσης σημειώνεται αυξημένη κίνηση, αφού από την Τετάρτη μέχρι και χθες πραγματοποιήθηκαν συνολικά (αφίξεις και αναχωρήσεις) 3.625 πτήσεις. Οι περισσότερες εξ αυτών έγιναν χθες (624), ενώ ακόμα 607 έχουν προγραμματιστεί για σήμερα, 608 για τη Δευτέρα, 594 για την Τρίτη 15 Αυγούστου και 582 για την Τετάρτη.
Έκτακτα δρομολόγια έχουν προγραμματιστεί και στα ΚΤΕΛ, ώστε να υπάρξει ανταπόκριση στην αυξημένη κίνηση. Μέχρι τη Δευτέρα θα γίνουν 170 έκτακτα δρομολόγια, για να εξυπηρετηθούν πάνω από 45.000 επιβάτες.
Παραδοσιακά εκτός «θερινού» συναγωνισμού είναι το τρένο, με τις πληρότητες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην είναι μεγάλες. Έτσι δεν έχει κριθεί αναγκαίο να ενισχυθούν τα δρομολόγια των συρμών.
Η επιβατική κίνηση μάλιστα είναι σχετικά περιορισμένη, καθώς η πλειονότητα των μετακινούμενων επιλέγει παραθαλάσσιους και κυρίως νησιωτικούς προορισμούς.