Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα πρώτο συμπέρασμα από μια σειρά θεμάτων που έρχονται προς συζήτηση στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, βάσει των οποίων οδηγούνται προς διαγραφή σχεδόν 60 κλήσεις από παραβάσεις του ΚΟΚ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλιστα, ο λόγος της ακύρωσης είναι ότι το όργανο που κατέγραψε την εκάστοτε κλήση φέρεται να έχει κάνει λάθος στο χρώμα του αυτοκινήτου.
Το φαινόμενο έχουμε καταγράψει και σε προηγούμενα ρεπορτάζ, καθώς τέτοιου είδους εισηγήσεις έχουν φθάσει και εγκριθεί σε προηγούμενες συνεδριάσεις στο πνεύμα της χρηστής διοίκησης. Το δημοτικό συμβούλιο είναι υποχρεωμένο να εξετάσει περιπτώσεις όπου κάποιος που ειδοποιείται να πληρώσει κλήση για παράνομη στάθμευση, κάνει αίτηση και ζητά την ακύρωσή της προσκομίζοντας την άδεια κυκλοφορίας.
Εάν, λοιπόν, στην άδεια κυκλοφορίας το όχημα που έχει δεχθεί το πρόστιμο εμφανίζεται να έχει, για παράδειγμα, χρώμα βυσσινί, αλλά η κλήση γράφει πως το χρώμα του είναι κόκκινο, τότε η υπηρεσία εισηγείται να ακυρωθεί η κλήση.
Ας δούμε συνοπτικά τι αναφέρεται στα σχετικά εισηγητικά:
• Πρόστιμο 80 ευρώ για παράνομη στάθμευση που είχε κοπεί το 2013 προτείνεται να ακυρωθεί διότι στην κλήση γράφεται χρώμα «ασημί», ενώ στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται «πράσινο».
• Εξι κλήσεις συνολικής αξίας 420 ευρώ που είχαν κοπεί στο ίδιο αυτοκίνητο το 2012 προτείνεται να ακυρωθούν, διότι αντί για χρώμα «καφέ» που λέει η άδεια, στις βεβαιώσεις αναγράφεται άλλοτε γκρι, άλλοτε μπεζ και άλλοτε ασημί.
• Τέσσερις κλήσεις που είχαν κοπεί το 2014 με συνολική αξία 200 ευρώ οδηγούνται προς ακύρωση, διότι αναφέρονται σε Ι.Χ. χρώματος άλλοτε γκρι και άλλοτε ανθρακί, ενώ η άδεια γράφει μπλε.
• Μια κλήση του 2014 (80 ευρώ) κόπηκε σε Ι.Χ. γαλάζιο, ενώ η άδεια γράφει πράσινο.
• Για… βραβείο είναι οι τέσσερις κλήσεις (280 ευρώ συνολικά) που είχαν κοπεί σε ένα Ι.Χ. τα έτη 2011-2012 σε διάφορα σημεία γύρω από το Κολωνάκι. Σχεδόν όλες γράφουν στο κενό που πρέπει να σημειωθεί το χρώμα «μαύρο» και δίπλα ακριβώς ή πάνω από τη λέξη «μαύρο» τη λέξη «μπλε» σαν να πρόκειται για διχρωμία. Ομως, η άδεια κυκλοφορίας του Ι.Χ. αναφέρει σκέτο μπλε και αυτό θεωρείται λόγος ακύρωσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ16/11/2024|00:41Φως στο Τούνελ για Αμαλιάδα: Οι καυτές αποκαλύψεις της Νικολούλη - Τι λέει ο πατέρας του Παναγιωτάκη
• Μία ακόμη ιδιάζουσα περίπτωση είναι εκείνη που προαναφέραμε για κλήση του 2013 (80 ευρώ) σε όχημα «βυσσινί» κατά την άδεια κυκλοφορίας αλλά «κόκκινο» κατά το βεβαιώσαντα την παράβαση στάθμευσης.
• Αλλη χαρακτηριστική περίπτωση που παραπέμπει όμως ευθέως σε ανοργάνωτη υπηρεσία είναι εκείνη όπου ιδιοκτήτης Ι.Χ. απαλλάσσεται από 27 (!) κλήσεις συνολικής αξίας 910 ευρώ. Από αυτές, οι 20 που είχαν κοπεί στο διάστημα 1991-2005 «δεν βρέθηκαν στο αρχείο της υπηρεσίας» και σε άλλες δύο δεν αναγραφόταν το ακριβές σημείο (οδός-αριθμός) όπου είχε καταγραφεί η παράβαση. Υπάρχουν όμως και άλλες πέντε (1994-2005) που κόπηκαν σε όχημα χρώματος ασημί, ενώ η άδεια κυκλοφορίας γράφει χρώμα γκρι…
Ακολουθούν όμως και περιπτώσεις όπου το λάθος της υπηρεσίας είναι περισσότερο προφανές όπως:
• Πρόστιμο 80 ευρώ του 2014 που κόπηκε σε όχημα κόκκινο, ενώ η άδεια είχε βγει για χρώμα γκρι και το όχημα είχε οδηγηθεί σε απόσυρση από τον Φεβρουάριο του 2011!
• Πρόστιμο 40 ευρώ που κόπηκε στο κέντρο της Αθήνας το χειμώνα του 2013 σε όχημα που είχε αλλάξει πινακίδες από το 2003!.. Ο ιδιοκτήτης που ζει στην επαρχία, έλαβε την κλήση και έμεινε εμβρόντητος, καθώς ο ίδιος το είχε αγοράσει καινούριο από την τοπική αντιπροσωπία το 2003 με πινακίδες που αντιστοιχούν στο νομό κατοικίας του. Αυτό που προέκυψε είναι ότι η αντιπροσωπία το είχε αρχικά ταξινομήσει το 2003 με «αθηναϊκό» νούμερο στο οποίο και κόπηκε η κλήση!!! Είναι προφανές πως εδώ έγινε λάθος στην καταγραφή της πινακίδας κυκλοφορίας.
• Τρία πρόστιμα 80, 20 και 80 ευρώ που κόπηκαν σε τρία διαφορετικά Ι.Χ. τα έτη 2013 και 2014 όπου είναι λάθος όχι μόνο το χρώμα αλλά και ο τύπος-μάρκα του αυτοκινήτου. Σε άλλα Ι.Χ. το χρώμα εμφανίζεται κόκκινο και πορτοκαλί αντί για μαύρο, ενώ όχημα που εμπόδιζε κάδους απορριμμάτων και την αποκομιδή τους γλιτώνει τα 100 ευρώ διότι εμφανίζεται κόκκινο αντί για ασημί.
Ειδική περίπτωση είναι εκείνη 34χρονου πολίτη, ο οποίος εμφανίζεται να έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν προβλήματα με χρήση ουσιών. Του είχε επιβληθεί βαρύτατο πρόστιμο το 2010 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
Παράλληλα του αφαιρέθηκε και η άδεια οδήγησης για 180 μέρες. Οπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση, ο ίδιος δεν πλήρωσε το πρόστιμο, αλλά ούτε και πήρε πίσω την άδεια οδήγησης, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο εμφανίζεται να υποπίπτει σε πιο ελαφρές τροχαίες παραβάσεις.
Από τον Δεκέμβριο του 2016 ο πολίτης ζητά να ακυρωθεί το πρόστιμο και να του επιστραφεί η άδεια προκειμένου να βρει μια δουλειά, επικαλούμενος μακρόχρονη ανεργία και βεβαίωση από την Υπηρεσία Πρόνοιας ότι βρίσκεται σε κατάσταση απορίας.
Ο δήμος εισηγείται θετικά, αφού λαμβάνει υπόψη έγγραφο ιατρικών υπηρεσιών που βεβαιώνουν ότι εμφανίζεται πλέον «ικανός για οδήγηση».
Άρης Χατζηγεωργίου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου