Μετά τις πομπώδεις δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας για ένα νέο Γυμνάσιο, με μεταρρυθμίσεις που εξασφαλίζουν μαθησιακά αποτελέσματα και καλλιεργούν πολλαπλές δεξιότητες και δημοκρατικές αξίες, έρχεται η σκληρή γλώσσα των αριθμών.
Οι καθηγητές απαντούν στο νέο Γυμνάσιο του Νίκου Φίλη με αναλυτικούς πίνακες που δείχνουν ότι το μόνο που «μεταρρυθμίζει» ο υπουργός στη Μέση Εκπαίδευση είναι ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τον οποίο ψαλιδίζει κατά 55%.
Την ίδια ώρα, αντιδράσεις υπάρχουν και από Ν.Δ. με ερώτηση προς τον υπ. Παιδείας για το αν κλήθηκαν οι εμπλεκόμενοι σε διάλογο, ενώ τον καλούν να δημοσιοποιήσει τη μελέτη βάσει τις οποίας έγιναν οι μειώσεις ωρών. Οπως σημειώθηκε και στο χθεσινό ρεπορτάζ του «Ε.Τ.», οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 2.000 αναπληρωτές που θα μείνουν την επόμενη σχολική χρονιά εκτός σχολικής αίθουσας, εξαιτίας της μείωσης συνολικά εννέα ωρών από τις τρεις τάξεις Γυμνασίου.
Παράλληλα, αμφισβητούνται και τα παιδαγωγικά κριτήρια του υπουργείου, καθώς η μείωση ωρών στα μαθήματα των Αρχαίων (3 ώρες), της Γεωγραφίας (1 ώρα), της Βιολογίας (1 ώρα) και του Project (4 ώρες), με μοναδική αύξηση στη Νεοελληνική Γλώσσα (1 ώρα) στοχεύει αποκλειστικά στον περιορισμό των ειδικοτήτων των φιλολόγων και αυτών των φυσικών επιστημών που εντοπίζονται και οι μεγαλύτερες ελλείψεις.
Τη φετινή χρονιά έγιναν 4.079 προσλήψεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αν και οι εκτιμήσεις για τα κενά έφταναν τις 7.000. Σύμφωνα με το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών, το οποίο παραθέτει και ανάλογο πίνακα, η εξοικονόμηση για την επόμενη χρονιά φτάνει τους 2.277 καθηγητές.
Αναντίστοιχα τα σχέδια με το πόρισμα Ειδικότερα στο μάθημα της Βιολογίας, οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι τα επίσημα οργανικά κενά φτάνουν τα 883. Παράλληλα σημειώνουν ότι τα πορίσματα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία δεν αντιστοιχούν στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας κάνουν λόγο οι αναπληρωτές καθηγητές Βιολογίας σε ανακοίνωσή τους.
«Ενα θέμα που κυριάρχησε στο “διάλογο” για την Παιδεία ήταν να δοθεί έμφαση στην Οικολογία, στην Αειφόρο Ανάπτυξη, στην Υγιεινή και στη Σεξουαλική Αγωγή. Τα μαθήματα που επιλέχθηκαν να κοπούν ήταν η Βιολογία, η Γεωγραφία και η Οικιακή Οικονομία. Και τα τρία ασχολούνται με αυτά τα θέματα.
Η Βιολογία στο Γυμνάσιο ασχολείται με την Αναπαραγωγή, με την Οικολογία, με την Πέψη, με την Εξέλιξη, εκτός των υπολοίπων κλασικών βιολογικών εννοιών». Αντιπαιδαγωγική πολιτική χαρακτηρίζουν και οι καθηγητές Γεωλογίας το νέο πρόγραμμα.
«Είναι προφανές ότι το υπ. Παιδείας, χωρίς να έχει στα χέρια του καμία μελέτη και αγνοώντας τα αντίστοιχα πορίσματα των αρμόδιων επιστημονικών και παιδαγωγικών φορέων, προχωρά σε μια διαδικασία επιλογής των μαθημάτων που θα υποβιβασθούν, με την επερχόμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας, με μοναδικό στόχο τη μείωση του κόστους».
Τέλος, ούτε η διαμαρτυρία των αποφοίτων του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας έξω από το υπουργείο «ίδρωσε το αφτί» του κ. Φίλη. Το υπουργείο Παιδείας προχωράει από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα με διαχωρισμό μαθημάτων σε εξεταστέα για την προαγωγή στην επόμενη τάξη και μη εξεταστέα, στο διαχωρισμό του Γυμνασίου σε δύο τετράμηνα αντί τριών τριμήνων και τα διαγωνίσματα όπως και η ύλη μειώνονται δραστικά. Οι δύο πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας για μεγαλύτερα διαλείμματα και περιγραφική διδασκαλία θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε μικρό αριθμό σχολείων.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου