Σε ό,τι αφορά τους συμμαθητές τους των Γενικών Λυκείων εκτιμάται ότι λιγότεροι θα είναι οι άριστοι σε μαθηματικά, φυσική και ιστορία σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που συνθέτουν το «τοπίο» στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Θεσσαλονίκη: Καταργείται ο ποδηλατόδρομος της Λ. Νίκης - Τι λέει ο Δήμος
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Φροντιστών Ελλάδος τα θέματα της Φυσικής στα οποία εξετάστηκαν τη Δευτέρα οι υποψήφιοι Προσανατολισμού ήταν σαφή και επιστημονικά διατυπωμένα. «Κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Τα θέματα Φυσικής Προσανατολισμού 2017 κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, στοιχείο που έλειπε από τα περσινά θέματα και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Και προσθέτουν: συγκεκριμένα, το Β1 απευθυνόταν σε προσεκτικούς μαθητές και το Β2 σε καλά διαβασμένους μαθητές. Το θέμα Γ περιείχε ερωτήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, με τα Γ3 και Γ4 να μπορούν να επιλυθούν με διαφορετικούς δυνατούς τρόπους. Το θέμα Δ εξέταζε μεγάλο φάσμα της ύλης της Φυσικής στερεού σώματος, με τα Δ3 και Δ4 να απευθύνονται σε μαθητές που είχαν κατανοήσει πλήρως την ύλη και είχαν εμβαθύνει σε αυτήν. Θεωρούμε πως η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελληνίων Εξετάσεων».
Οι θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για τα θέματα της Ιστορίας Προσανατολισμού είναι ότι «οι ερωτήσεις καλύπτουν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονται σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».
Τα μαθηματικά, μάθημα βαρύτητας για Πολυτεχνικές και Οικονομικές σχολές, κρίθηκαν δύσκολα και απαιτητικά.