Χθες, σε συμβολικό κλείσιμο και των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας της Εγνατίας οδού προχώρησαν τοπικοί φορείς της Καβάλας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση εγκατάστασης και δεύτερου σταθμού διοδίων εντός των γεωγραφικών και διοικητικών ορίων της Περιφερειακής Ενότητας. Στην Καβάλα λειτουργεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ένας σταθμός διοδίων επί της Εγνατίας στο ύψος της Μουσθένης του Δήμου Παγγαίου. Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι δημοπρατήθηκε και η κατασκευή δεύτερου σταθμού διοδίων σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από τον προηγούμενο, στο ύψος του Περιγιαλίου/Ασπρης Αμμου του Δήμου Καβάλας.
Αμετακίνητοι
Η απόφαση έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην κοινωνία της Καβάλας και σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς υποστηρίζουν ότι πρόκειται για παραλογισμό, καθώς -όπως επισημαίνουν- είναι αδιανόητο να χωροθετηθούν δυο σταθμοί διοδίων σε τόσο μικρή απόσταση μεταξύ τους, καθώς κάτι τέτοιο θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης. Στην τελευταία έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου οι τρεις κυβερνητικοί βουλευτές της Καβάλας υποστήριξαν ότι η εγκατάσταση ενός ακόμα σταθμού διοδίων αποτελεί προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ενώ -στην πρόσφατη επίσκεψή του στην περιοχή- και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, επισήμανε πως πρόκειται για ειλημμένη απόφαση, η οποία δύσκολα μπορεί να ανατραπεί.
Ωστόσο, οι τοπικοί φορείς της Καβάλας, με το ψήφισμα που εξέδωσαν, τόνισαν ότι η χθεσινή κινητοποίηση ήταν μια ήπιας μορφής αντίδραση και αν δεν υπάρξει αναστολή της απόφασης τότε οι κινητοποιήσεις τους θα κλιμακωθούν και θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να ακυρώσουν την απόφαση της εγκατάστασης.
Αμαλιάδα: «Σύμπτωση ο θάνατος των 5 παιδιών» λέει η Ειρήνη Μουρτζούκου
Τροποποίηση
Πάντως, μόλις πριν από τρεις μέρες δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών με την οποία τροποποιείται σχετική απόφαση του 2014 περί χωροθέτησης σταθμών διοδίων και καθορισμού τελών διοδίων στην Εγνατία οδό και στους καθέτους άξονες αυτής και υιοθετείται σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας. Η απόφαση Τσακαλώτου-Σπίρτζη προβλέπει 19 μετωπικά και 20 πλευρικά διόδια στον κύριο άξονα και τους καθέτους.
Στην Ιονία
Από την άλλη πλευρά, η Ιόνια οδός παραδίδει χωρίς φαμφάρες και με τη προοπτική να μην ταλαιπωρηθούν οι οδηγοί και στο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, στην κυκλοφορία, τα πρώτα 11 χιλιόμετρα του τμήματος Αντίρριο-Καλαβρούζα. Παράλληλα, φαίνεται να γλιτώνει και τις παραπάνω αντιδράσεις, καθώς με ανακοίνωσή της διευκρινίζει πως ο σταθμός των διοδίων Κλόκοβας δεν θα λειτουργήσει ακόμη.
Να σημειωθεί πως με την παράδοση του νέου τμήματος οι οδηγοί θα μπορούν να εισέρχονται στην Ιόνια οδό από το Αντίρριο και να φτάνουν με συνεχή αυτοκινητόδρομο έως την Αμφιλοχία.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ – ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου