Τη στιγμή που τα ΕΛΤΑ επιχειρούσαν δυναμική είσοδο στην αγορά με τη δραστηριοποίησή τους και σε άλλους τομείς, όπως την ενέργεια, μία απόφαση «καταπέλτης» της νέας διοίκησης του Οργανισμού έρχεται να καθηλώσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, καταδεικνύοντας για μία ακόμη φορά τις προθέσεις της κυβέρνησης να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα των ΔΕΚΟ και να περιορίσει οποιαδήποτε επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
Η νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας δεκάδων ταχυδρομικών καταστημάτων κατά τις απογευματινές ώρες και τα Σάββατα, εν μέσω τουριστικής περιόδου που η ταχυδρομική αγορά βρίσκεται στο φόρτε της. Συνολικά κλείνουν 40 από τα 60 καταστήματα που είχαν πανελλαδικά διευρυμένο ωράριο, από 7.30 έως 20.30.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), κλείνουν το απόγευμα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στη Ρόδο, στην Κέρκυρα και τα μεγάλα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις και κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.
Δυστυχώς, κατά την ΠΟΣΤ, η ανωτέρω απόφαση έρχεται όχι μόνο σε πλήρη αντίθεση με τον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης, αλλά προσφέρει συγκριτικό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό, στερώντας σημαντικά έσοδα και ρευστότητα από τα ΕΛΤΑ.
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει ότι κλείνει το ταχυδρομείο δίπλα στο Μουσείο της Ακρόπολης, αλλά και το κατάστημα στην οδό Μητροπόλεως, που όχι μόνο εξυπηρετεί εμπορικούς πελάτες, αλλά και γειτνιάζει με κατάστημα ανταγωνίστριας εταιρίας. Θέτει μάλιστα το ερώτημα: «Σε ποιον αφήνεται η εξυπηρέτηση των εκατομμυρίων τουριστών που αναμένονται το επόμενο διάστημα;».
Χαρακτηριστικό είναι ότι η διευρυμένη λειτουργία των καταστημάτων είχε επιφέρει άνοδο εσόδων 20%, με το 35% των πελατών να εξυπηρετείται πέραν της πρωινής λειτουργίας.
Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν το απόγευμα, μετά από απόφαση της διοίκησης, με αριθμό 1.4.3./329/104/1.6. 2016, που φέρει την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γιάννη Ζαρολιάγκη, είναι τα ακόλουθα:
Αττική: Κεντρικό Αμαρουσίου, Αγ. Δημήτριος, Αγ. Ανάργυροι, Αιγάλεω, Ακρόπολη, Αμπελόκηποι, Γλυκά Νερά, Γλυφάδα, Ζωγράφου, Ηλιούπολη, Καλαμάκι, Καλλιθέα, Κηφισιά, Κορωπί, Κουμουνδούρου, Κυψέλη, Μητροπόλεως, Νέα Ιωνία, Νέα Σμύρνη, Πατησίων, Περιστέρι, Χαλάνδρι, Carrefour Μαρούσι, Νίκαια, Πειραιάς.
Στην Αττική διατηρούνται ουσιαστικά μόνο πέντε με διευρυμένο ωράριο: Αεροδρόμιο, mall, περίπτερο Ακρόπολης, Αιόλου 104 και Σύνταγμα.
Θεσσαλονίκη: Περιοχή Ντεπό, Φράγκων, Σταυρούπολη.
Περιφέρεια: Κεντρικό Ιωαννίνων, Κέρκυρα, Κοζάνη, Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Ηρακλείου (Εθνικής Αντιστάσεως), Ρόδος, Χίος, Aργος, Καλαμάτα, Κόρινθος, Σπάρτη. Στη λίστα ήταν και τα Χανιά, αλλά βγήκαν το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής.
Οι ταχυδρομικοί δηλώνουν ότι θα σταθούν απέναντι στα σχέδια συρρίκνωσης των ΕΛΤΑ, πρωτοστατώντας σε αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, όπως ενσωμάτωση των ταχυμεταφορών, είσοδο στην αγορά ενέργειας, μετατροπή σε logistics, ενίσχυση εμπορικής συνεργασίας με τους Κινέζους, βελτίωση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών κ.τ.λ.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΥΓΙΑΚΗΣ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του «Ελεύθερου Τύπου»