Το πρωτοφανές αρνητικό ρεκόρ λιγότερων δημοπρασιών τα τελευταία 2,5 χρόνια, καθώς και το σπάσιμο του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος σε 8 εργολαβίες, υπογράμμισε εκπροσωπώντας το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο αναπληρωτής Τομέαρχης Υποδομών & Μεταφορών της Ν.Δ., Χρήστος Μπουκώρος. Παράλληλα, επισήμανε στην τοποθέτησή του πως από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και το προηγούμενο ΕΣΠΑ τη μερίδα του λέοντος κέρδισαν οι αυτοκινητόδρομοι και τα σιδηροδρομικά έργα.
Η συνολική δαπάνη των αυτοκινητόδρομων, λοιπόν, έφτασε τα 6,98 δισ. ευρώ, σύμφωνα με όσα δημοσιοποίησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες.
Ειδικότερα, ο κ. Δέδες, εξήγησε πως κατά την προσφορά των πέντε αυτοκινητόδρομων το κόστος άγγιξε τα 4,97 δισ. ευρώ, με το τελικό κατασκευαστικό κόστος να φτάνει τα 6,27 δισ. ευρώ. Από τα ποσά αυτά, αντιστοιχούν 579 εκατ. για την Ολυμπία Οδό, 24,4 εκατ. για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 243,3 εκατ. για τη Νέα Οδό, 55,4 εκατ. για τον Ε65 και 270,6 εκατ. για τον Μορέα.
Εύβοια: «Περνούσα με τα λεφτά του πατέρα μου» λέει ο γιος του 66χρονου
Για τη δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό και συγκεκριμένα για το πρώτο τμήμα «Αλσος Βεΐκου – Γουδή», ύψους 1,4 δισ., μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Οπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος, το τμήμα με τους 14 σταθμούς θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, εκτιμώντας πως θα επιφέρει 40.000 λιγότερες ημερήσιες μετακινήσεις με Ι.Χ. οχήματα.
Η ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου και η συμβασιοποίησή του εκτιμάται πως θα γίνει το 2018, ενώ η περίοδος κατασκευής θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2026. Συνολικά, η γραμμή 4 του μετρό έχει προϋπολογισμό 3,5 δισ. Στο κατασκευαστικό κομμάτι έχει μήκος 33,5 χλμ. και 30 νέους σταθμούς. Θα διαθέτει, επίσης, πέντε σταθμούς μετεπιβίβασης προς τις γραμμές 1, 2 και 3.
Το παρών στο 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, στελέχη των εποπτευόμενων ΔΕΚΟ του υπουργείου, στελέχη των ιδιωτικών συσχετιζόμενων εταιριών, αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη από την κατασκευαστική αγορά και τις εταιρίες παραχώρησης αυτοκινητόδρομων, καθώς και από τον ευρύτερο κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου