Τη μάχη του διαδικτύου, και νωρίτερα του πανεπιστημιακού κόσμου, μοιάζουν να κερδίζουν τα αρχαία ελληνικά, μετά τη διελκυστίνδα που προκάλεσε ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας να περιορίσει τις ώρες διδασκαλίας τους στο γυμνάσιο υπέρ της νέας ελληνικής.
Μετά το κίνημα που έχει ήδη πάρει διαστάσεις στο χώρο των πανεπιστημίων και στο διαδίκτυο η τάση είναι σαφώς… αρχαιοελληνική. Η διαδικασία συλλογής διαδικτυακών υπογραφών κάτω από το αίτημα για διατήρηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών ως υποχρεωτικού μαθήματος έχει ήδη συγκεντρώσει σχεδόν 32.000 υπογραφές και, μάλιστα, σε διάστημα ολίγων μόλις ημερών. Η ανταπόκριση του Υπουργείου Παιδείας στις αιτιάσεις πανεπιστημιακών και μη αποτελεί, βεβαίως, ένα ερωτηματικό καθώς μέχρι τώρα η κυβέρνηση συνολικά δεν έχει δείξει αντίστοιχα δείγματα.
Προ ημερών, τα μέλη του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας, με κείμενό τους, είχαν ταχθεί σαφώς υπέρ της διατήρησης της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών. Σήμερα, η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα από το πρωτότυπο και τη μετάφραση διδάσκεται 5 ώρες εβδομαδιαίως ανά τάξη, ενώ η Νέα Ελληνική Γλώσσα μόνο 2 ώρες. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας, «τα Αρχαία Ελληνικά βοηθούν στο να κατακτήσει ο μαθητής τον τρόπο με τον οποίον θα οδηγείται υπομονετικά από το γνωστό στο άγνωστο, τον τρόπο δηλαδή με τον οποίον κατακτά τη νέα γνώση.
Για την εκμάθηση της Νέας Ελληνικής η μελέτη της Αρχαίας δεν αποτελεί εμπόδιο, όπως με περισσή προχειρότητα και κατά τρόπον αντιεπιστημονικό αποφαίνονται οι συντάκτες της επίμαχης πρότασης. Αντιθέτως, η καλή γνώση της Αρχαίας είναι σημαντικότατη, μεταξύ άλλων διότι η Νέα αφενός διατηρεί την ιστορική ορθογραφία των λέξεων, για την οποία η ετυμολογία είναι απαραίτητη, αφετέρου διότι περιέχει γλωσσικό υλικό που προέρχεται κατ’ ευθείαν από τις δεξαμενές της Αρχαίας και Μεσαιωνικής Ελληνικής».