Οι τιμές ήταν κατά 11% υψηλότερες τον Σεπτέμβριο, το χαμηλότερο από τον περσινό Ιούλιο και μειωμένες κατά 12,2% έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων αγοράς Kantar.
«Ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων είναι ακόμα πολύ υψηλός, αλλά οι καταναλωτές βρίσκονται σε καλύτερη θέση βλέποντας τις τιμές να συνεχίζουν να πέφτουν», τονίζει στον Guardian ο Τομ Στιλ, διευθυντής στρατηγικής στην Kantar. «Για πρώτη φορά από πέρυσι, οι τιμές ορισμένων βασικών τροφίμων πέφτουν τώρα και αυτό συμβάλλει στην ευρύτερη μείωση του πληθωρισμού», προσθέτει.
Βρετανία: Τα προϊόντα που «χτυπάνε ταβάνι»
«Τα γαλακτοκομικά ήταν μια από τις κατηγορίες όπου οι τιμές εκτοξεύτηκαν πραγματικά το περσινό φθινόπωρο, αλλά η μέση τιμή για το βούτυρο συσκευασίας 250 γραμμαρίων είναι τώρα 16 πένες χαμηλότερη από ό,τι πριν από 12 μήνες».
Οι τιμές εξακολουθούσαν να αυξάνονται ταχύτερα σε προϊόντα όπως τα αυγά, η ζάχαρη και οι κατεψυγμένες πατάτες, είπε η Kantar.
Μια πρόσφατη έκθεση του British Retail Consortium έδειξε ότι οι τιμές των τροφίμων μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο για πρώτη φορά σε σχεδόν δύο χρόνια, με τον ετήσιο πληθωρισμό των τροφίμων ήταν 9,9%.
Βρετανία: Στροφή στις προσφορές
Οι μειώσεις τιμών στα γαλακτοκομικά προϊόντα, τη μαργαρίνη, τα ψάρια και τα λαχανικά όπως και ο έντονος ανταγωνισμός τιμών μεταξύ των σούπερ μάρκετ συνέβαλαν στη μείωση του κόστους του μέσου καλαθιού του νοικοκυριού.
Οι καταναλωτές προτιμούσαν περισσότερο τις προσφορές για να αντισταθμίσουν τις υψηλές τιμές στα προϊόντα, είπε η Kantar. Το ποσοστό των τροφίμων που αγοράστηκαν με προσφορές αυξήθηκε στο 26,5% τις τελευταίες 12 εβδομάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του περασμένου έτους.
Η συνεχιζόμενη καλοκαιρία είχε ως συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων παγωτού και μπέργκερ κατά 27% και 19% αντίστοιχα τον Σεπτέμβριο, ενώ υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις αντηλιακών προϊόντων. Ως γνωστόν ο φετινός Σεπτέμβριος ήταν ο θερμότερος στην ιστορία. Αντίστοιχα οι πρώιμες πωλήσεις χριστουγεννιάτικης πουτίγκας ήταν κατά 14% μειωμένες όπως και αυτές των εποχιακών μπισκότων, οι οποίες υποχώρησαν κατά 29% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η Kantar σημείωσε ότι οι συνολικές πωλήσεις τροφίμων κατά τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν κατά 9,1% σε σύγκριση με πέρυσι.
Η Tesco, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 9,2% το τελευταίο τρίμηνο και αύξησε το μερίδιο αγοράς της στο 27,4%. Ωστόσο, η Lidl ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιανοπωλητής με πωλήσεις αυξημένες κατά 15,2% και αύξηση μεριδίου αγοράς στο 7,6%, οδηγώντας την κούρσα των σούπερ μάρκετ για πρώτη φορά από τον Απρίλιο. Οι πωλήσεις της αλυσίδας Aldi αυξήθηκαν κατά 14,9%, με το συνολικό της μερίδιο στην αγορά να βρίσκεται τώρα στο 9,9%.
Τηλεφώνημα Σολτς - Πούτιν για την Ουκρανία: Τι είπαν καγκελαρία και Κρεμλίνο
Εν μέσω αναφορών ότι η Waitrose αναμένεται να γίνει η νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ που θα συνεργασθεί με την Amazon για διανομή τροφίμων κατ’ οίκον, οι συνολικές online παραγγελίες της αυξήθηκαν κατά 3,1% σε σχέση με πέρυσι. Το μερίδιο της Waitrose στην αγορά σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου φτάνει πλέον το 4,6%.
Ειδήσεις σήμερα
Τέλος «παραμυθιού» για την Μέγκαν – Ξανά μαζί Μίντλετον, Ουίλιαμ και Χάρι