Στο υποβρύχιο επέβαιναν ο Βρετανός εξερευνητής Hamish Harding, ο Βρετανο-πακιστανός επιχειρηματίας Shahzada Dawood και ο γιος του Suleman, ο Γάλλος εξερευνητής βαθέων υδάτων Paul-Henri Nargeolet, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Stockton Rush.
Το βίντεο, που τραβήχθηκε τον περασμένο Ιούνιο, δείχνει ένα τηλεχειριζόμενο όχημα να ανασύρει μέρος του σκάφους, το οποίο τελικά μεταφέρθηκε σε ασφαλή εγκατάσταση για ανάλυση.
Το νέο βίντεο έρχεται μόλις μία εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση εικόνων που έδειχναν μέρος του υποβρυχίου στον πυθμένα του ωκεανού.
Το κλιπ έδειχνε σε κοντινό πλάνο τα καλώδια που κρέμονταν από τον κώνο της ουράς, ο οποίος αποτελούσε μέρος του σκάφους των 6,7 μέτρων που ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και τιτάνιο.
Εν τω μεταξύ, ο συνιδρυτής της εταιρείας είπε ότι ήλπιζε ότι η ασημένια επένδυση της καταστροφής θα ήταν ότι εμπνέει ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για εξερεύνηση, συμπεριλαμβανομένων των βαθύτερων υδάτων των ωκεανών του κόσμου.
Ντόναλντ Τραμπ: Αυτή είναι η νέα κυβέρνηση - Πρόσωπα... φωτιά σε θέσεις κλειδιά
«Αυτό δεν μπορεί να είναι το τέλος της εξερεύνησης των βαθιών ωκεανών», δήλωσε ο Guillermo Sohnlein, ο οποίος βοήθησε στην ίδρυση της OceanGate μαζί με τον Stockton Rush πριν εγκαταλείψει την εταιρεία το 2013, στην επιτροπή της αμερικανικής ακτοφυλακής. «Αυτό δεν μπορεί να είναι το τέλος των υποβρύχιων σκαφών βαθιάς κατάδυσης και δεν πιστεύω ότι θα είναι» πρόσθεσε.
Αν και ο Sohnlein εγκατέλειψε την εταιρεία της Ουάσιγκτον πριν από χρόνια, μίλησε για να υπερασπιστεί τις προσπάθειές της μετά την έκρηξη του υποβρυχίου.
Τη Δευτέρα, τοπική ώρα, κατέθεσε ότι η εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει έναν στόλο τεσσάρων ή πέντε υποβρυχίων βαθιάς κατάδυσης ικανά να μεταφέρουν πέντε άτομα σε βάθος 6 χιλιομέτρων.
«Θέλαμε να δώσουμε στην ανθρωπότητα μεγαλύτερη πρόσβαση στον ωκεανό, συγκεκριμένα στον βαθύ ωκεανό», είπε ο Sohnlein.
Ο Sohnlein κατέθεσε ότι η εταιρεία μηδενίστηκε στη χρήση ανθρακονημάτων για το καταδικασμένο σκάφος επειδή η εταιρεία ήθελε ένα ελαφρύ, λιγότερο δαπανηρό υποβρύχιο που δεν χρειάζεται να συνδεθεί σε ένα συγκεκριμένο μητρικό πλοίο. Κατέθεσε ότι η χρήση ανθρακονημάτων ως «δεν είναι μια νέα ιδέα» και είπε «οι άνθρωποι το έχουν εξετάσει στο παρελθόν».
Κανένας υφιστάμενος κατασκευαστής υποβρυχίων δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εταιρείας, γεγονός που καθιστά αναγκαία την στροφή για την κατασκευή των δικών του υποβρυχίων, είπε ο Sohnlein. Και είπε ότι η εταιρεία συνεργάστηκε στενά με το Λιμενικό Σώμα κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
Την Πέμπτη, ο πρώην επιστημονικός διευθυντής της OceanGate, Στίβεν Ρος, δήλωσε στην ακρόαση ότι το υποβρύχιο έπρεπε να διακόψει μια κατάδυση λίγες ημέρες πριν από το θανατηφόρο περιστατικό λόγω δυσλειτουργίας της βαλβίδας με αποτέλεσμα τουλάχιστον ένας επιβάτης να κρέμεται ανάποδα ενώ χρειάστηκε «σημαντικός χρόνος» για να διορθωθεί.
Είπε ότι όταν το ιδιωτικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης υποβρύχιο αναδύθηκε κατά τη διάρκεια εκείνης της κατάδυσης, έγειρε έτσι ώστε η πλώρη του να δείχνει προς τα πάνω σε γωνία 45 μοιρών.
Ο Ρος, ο οποίος βρισκόταν μέσα μαζί με άλλους 4 επιβάτες, εξήγησε ότι «δεν υπήρχε τίποτα για να κρατηθείς μέσα σε αυτό το υποβρύχιο».
Είπε ότι κανείς δεν τραυματίστηκε από το περιστατικό, αλλά ότι μέσα στον στενό και περιορισμένο χώρο «ήταν άβολα και δυσάρεστα και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να διορθωθεί το πρόβλημα – τουλάχιστον μία ώρα, σύμφωνα με τον υπολογισμό του».
Ο Sohnlein είπε ότι είχε την ευκαιρία να βουτήξει στον Τιτάνα “πολλές φορές” και αρνήθηκε. Είπε ότι οι λόγοι του ήταν ότι δεν ήθελε να αφαιρέσει χώρο από πιθανούς πελάτες. Είπε ότι όταν ο Rush έφτασε σε ένα σημείο που ήταν «η ώρα να βάλω έναν άνθρωπο εκεί μέσα», ήθελε να το κάνει μόνος του. Ο Rush ένιωσε ότι ήταν το σχέδιό του και είπε “αν συμβεί κάτι, θέλω να με επηρεάσει”, είπε ο Sohnlein.
Το Λιμενικό Σώμα άνοιξε μια δημόσια ακρόαση νωρίτερα αυτό το μήνα, η οποία αποτελεί μέρος μιας έρευνας υψηλού επιπέδου για την αιτία της έκρηξης. Ορισμένες από τις μαρτυρίες έχουν επικεντρωθεί στην προβληματική φύση της εταιρείας.
Νωρίτερα στην ακρόαση, ο πρώην διευθυντής επιχειρήσεων της OceanGate, Ντέιβιντ Λόχριτζ, είπε ότι συγκρούονταν συχνά με τον Rush και ένιωθε ότι η εταιρεία είχε δεσμευτεί μόνο στο να βγάζει χρήματα. «Η όλη ιδέα πίσω από την εταιρεία ήταν να βγάλει χρήματα», κατέθεσε ο Lochridge. «Υπήρχε πολύ λίγο στον δρόμο της επιστήμης».