Ο Joshua Dean, ένας 45χρονος πρώην ελεγκτής ποιότητας στην Spirit AeroSystems, έναν σημαντικό προμηθευτή της Boeing που κατασκευάζει ανταλλακτικά για το 737 MAX, πέθανε την Τρίτη, ανέφεραν οι Seattle Times.
Αν και ήταν καλά στην υγεία του, ο Ντιν αρρώστησε μόλις δύο εβδομάδες πριν με αναπνευστικές δυσκολίες. Εισήχθη στο νοσοκομείο και τοποθετήθηκε σε αναπνευστήρα, εμφάνισε πνευμονία και στη συνέχεια μια σοβαρή βακτηριακή λοίμωξη, MRSA.
Ο Dean ήταν ένας από τους πρώτους που ισχυρίστηκε ότι η ηγεσία του Spirit αγνόησε κατασκευαστικά ελαττώματα στο 737 MAX. Κατέθεσε καταγγελία στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) αναφέροντας λεπτομερώς “σοβαρό και χονδροειδές παράπτωμα από ανώτερα στελέχη ποιότητας” στη γραμμή παραγωγής 737 της Spirit.
Μετά τις προσπάθειές του να εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια, ο Ντιν απολύθηκε από τη Spirit τον Απρίλιο του 2023. Στη συνέχεια υπέβαλε καταγγελία στο Υπουργείο Εργασίας ισχυριζόμενος αντίποινα για τις πράξεις του.
«Οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια του Τζος Ντιν», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Spirit, Τζο Μπουτσίνο, σε δήλωσή του. «Αυτή η ξαφνική απώλεια είναι αδιανόητα νέα τόσο εδώ όσο και για τους αγαπημένους του», σύμφωνα με τους Seattle Times.
Ο θάνατος του Ντιν έρχεται λίγους μήνες μετά τον θάνατο ενός άλλου πληροφοριοδότη της Boeing, του Τζον «Μιτς» Μπάρνετ.
Ο Barnett, πρώην μηχανικός της Boeing, εξέφρασε ανησυχίες για το σύστημα ελέγχου πτήσης 737 MAX το 2017, πολύ πριν από την προσγείωση του μοντέλου μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές. Αργότερα ισχυρίστηκε ότι η Boeing τον πίεσε να υποβαθμίσει τη σοβαρότητα των ζητημάτων.
Στις αρχές Μαρτίου ο πληροφοριοδότης της Boeing Τζον Μπάρνετ βρέθηκε νεκρός. Οι αρχές της Νότιας Καρολίνας ανέφεραν ως αιτία θανάτου του 62χρονου τον αυτοπυροβολισμό.
Οι θάνατοι αυτών των πληροφοριοδοτών έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά με πιθανά κενά ασφάλειας στο πλαίσιο του προγράμματος 737 MAX και τη μεταχείριση των εργαζομένων που εγείρουν τέτοιες ανησυχίες.
Η FAA διερευνά επί του παρόντος τις συνθήκες γύρω από τις αξιώσεις του Dean κατά του Spirit, ενώ το Υπουργείο Εργασίας θα εξετάσει την καταγγελία του για αντίποινα.
Το 737 MAX ήταν καθηλωμένο σε όλο τον κόσμο για 20 μήνες μετά τη συντριβή της πτήσης 610 της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019.
Ειδήσεις σήμερα
Le Monde: Καταπέλτης για την Ελλάδα- «Εγκαταλελειμμένοι οι κάτοικοι στην Αμοργό»
Σοκάρει η αποκάλυψη της Μπακοδήμου: «Έχω δεχθεί όταν ήμουν ανήλικη…»