TAI TF-X: Πανηγυρίζουν οι Τούρκοι για τα… τρωτά σημεία του μαχητικού
Σε εκτενές δημοσίευμα του Warzone (The Drive), σχετικά με το TF-X αναφέρεται πως το πρωτότυπο του προγράμματος MMU (Mulli Muharip Ucak, εθνικό μαχητικό αεροσκάφος) είναι στη γραμμή συναρμολόγησης στην Άγκυρα, και το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου και των φτερών έχει συναρμολογηθεί. Απουσιάζουν οι δύο κινητήρες, καθώς και οι ουρές και άλλα τμήματα. Αν και η καλύπτρα του κόκπιτ έχει εγκατασταθεί, δεν έχουν εγκατασταθεί τα avionics και το εκτινασσόμενο κάθισμα. Το βίντεο φέρεται να τραβήχτηκε στις 21 Νοεμβρίου.
Από πλευράς μεγέθους είναι μικρότερο από το αμερικανικό stealth μαχητικό εναέριας υπεροχής F-22 Raptor (θεωρείται το κορυφαίο μαχητικό εναέριας υπεροχής που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κόσμο), μα είναι λίγο μεγαλύτερο από το F-35- το εξαιρετικά προηγμένο μαχητικό που φέρνει πολλές αεροπορίες του κόσμου στον χώρο των μαχητικών 5ης γενεάς.
Το πρόγραμμα του TF-X είχε αρχίσει τον Δεκέμβριο του 2010, με στόχο την ανάπτυξη ενός μαχητικού το οποίο υποτίθεται πως θα ήταν «5ης γενεάς», ενσωματώνοντας stealth χαρακτηριστικά, υψηλές επιδόσεις και προηγμένα avionics- ωστόσο γίνεται εύκολα αντιληπτό πως, παρά τις τουρκικές εξαγγελίες και φιλοδοξίες, το TF-X μάλλον δεν θα βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με το F-35 ή το F-22, τα οποία είναι αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν από τις ΗΠΑ (με την τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία τους στον χώρο της αμυντικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας) μέσα σε βάθος πολλών ετών και με πολύ μεγάλο οικονομικό κόστος- κοινώς, το πρώτο εγχώριο αεροσκάφος της Τουρκίας δεν μπορεί να είναι αντίστοιχο/ εφάμιλλο των αεροσκαφών που φτιάχνουν οι ΗΠΑ, ό,τι και αν λένε οι Τούρκοι.
TAI TF-X: Η απώλεια των F-35 διόγκωσε τα προβλήματα
Η απώλεια του F-35 έκανε ακόμα σημαντικότερο το πρόγραμμα του TF-X για την Τουρκία, αλλά προκάλεσε προβλήματα και σε αυτό, καθώς είχε επιλεγεί η «οικογένεια» κινητήρων F110 της General Electric για το μαχητικό- και η επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ- Τουρκίας φάνηκε να απομακρύνει αυτή την προοπτική (αν και υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ενδεχόμενης βελτίωσης, δεδομένου ότι οι συζητήσεις συνεχίζονται για την προοπτική αγοράς νέων μαχητικών F-16 από τις ΗΠΑ και αναβάθμισης υπαρχόντων αεροσκαφών του τύπου που έχει η Τουρκία).
Εάν δεν καταλήξουν οι F110 στο TF-X, μεταξύ των άλλων επιλογών θα μπορούσαν να είναι βρετανικοί Rolls-Royce- ωστόσο είναι άγνωστο κατά πόσον θα υπήρχε συμφωνία ως προς θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και μεταφοράς τεχνολογίας στην Τουρκία. Η επιλογή ρωσικού κινητήρα, αν και έχει συζητηθεί στο παρελθόν, αποτελεί πλέον μάλλον επικίνδυνη επιλογή, δεδομένων των κυρώσεων στη Ρωσία που ακολούθησαν την εισβολή της στην Ουκρανία και τη γενικότερη αποξένωσή της: Ήδη η Τουρκία δέχεται κριτικές για το συνεχιζόμενο «φλερτ» της με τη Μόσχα υπό αυτές τις συνθήκες, ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται και το ότι η Τουρκία έχει προμηθεύσει όπλα στην Ουκρανία. Έχει προταθεί και η ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα, αλλά αυτό στέλνει το χρονοδιάγραμμα πολύ μακριά.
Ειδήσεις σήμερα
Κιβωτός του Κόσμου: Δεσμεύτηκαν οι λογαριασμοί του πατέρα Αντώνιου και της πρεσβυτέρας
Δομές παιδικής προστασίας: Kυριαρχεί η ιδρυματοποίηση
Εκλογές: Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση – Ποιες ημερομηνίες κοιτάζει ο Μητσοτάκης