Ο λόγος για τον δισεκατομμυριούχο Κλάιβ Πάλμερ, που νοίκιασε χώρο στην εμβληματική Όπερα του Σίδνεϊ για να ενημερώσει την παγκόσμια κοινή γνώμη ότι αναβιώνει επί τέλους το όραμά του να φτιάξει ένα πιστό αντίγραφο του Τιτανικού.
Αφού δημοσίευσε Δελτίο Τύπου στους δημοσιογράφους, στο οποίο ανέφερε ότι η εταιρεία του, η Blue Star Line, θα ναυπηγήσει «το πλοίο της αγάπης και του απόλυτου στυλ και πολυτέλειας», ο Πάλμερ παραδέχθηκε ότι δεν έχει καταλήξει ακόμη σε συμφωνία με κάποιο ναυπηγείο.
Κρατάει χρόνια η επιθυμία του
O Πάλμερ, που κλείνει τα 70 σε λίγες μέρες, είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά τα σχέδια για τον Τιτανικό ΙΙ το 2012. Οι εργασίες για το «Titanic II» ανεστάλησαν το 2015 μετά από διαφωνία πληρωμών μεταξύ μιας από τις εταιρείες του Πάλμερ και της κινεζικής εταιρείας Citic. O Αυστραλός δισεκατομμυριούχος επανήλθε το 2018 υποσχόμενος ότι το νέο υπερωκεάνιο θα αποπλεύσει το 2022. Σήμερα επέρριψε στην πανδημία της Covid-19 την ευθύνη για τις καθυστερήσεις. Κι υποστήριξε ότι θα πρέπει ο κόσμος να τον πιστέψει αυτή τη φορά επειδή «έχω περισσότερα χρήματα τώρα».
Μιλώντας με φόντο το λιμάνι του Σίδνεϊ, είπε: «Θα μπορούσα, λοιπόν, να φτιάξω τον Τιτανικό. Και θα το κάνω. Είναι πολύ πιο διασκεδαστικό να φτιάχνω τον Τιτανικό από το να κάθομαι στο σπίτι μου και να μετράω τα χρήματά μου», είπε ο Πάλμερ «με την ωμή ειλικρίνεια του ανθρώπου που κερδίζει σχεδόν μισό δισεκατομμύριο δολάρια από δικαιώματα εξόρυξης κάθε χρόνο», όπως σχολιάζει το CNN.
Πότε θα είναι έτοιμος ο Τιτανικός ΙΙ
Ο Αυστραλός επιχειρηματίας δήλωσε βέβαιος ότι θα βρει εγκαίρως ναυπηγείο, ώστε να ξεκινήσει η ναυπήγηση του υπερωκεάνιου των 56.000 τόνων στις αρχές του επόμενου χρόνου, ενώ ο απόπλους του Τιτανικού ΙΙ – που θα ακολουθήσει την πορεία του ταξιδιού του αυθεντικού από το Σαουθάμπτον προς τη Νέα Υόρκη το 1912 – προγραμματίζεται για τον Ιούνιο του 2027.
ΗΠΑ: Ο Τραμπ ανακοινώνει πως θα ονομάσει τον Μασκ επικεφαλής του νέου «υπουργείου κυβερνητικής αποτελεσματικότητας»
Ο Πάλμερ είπε ότι μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί για την κατασκευή του πλοίου και οι υπογραφές στις σχετικές συμβάσεις θα πέσουν μέχρι τον Δεκέμβριο. Το εκτιμώμενο κόστος ναυπήγησης του αντιγράφου του Τιτανικού θα κυμανθεί μεταξύ μισού και ενός δισ. δολαρίων, ενώ μεταξύ των εταιρειών που υποστήριξαν το πρότζεκτ ήταν και η Deltamarin με έδρα τη Φινλανδία.
Βίντεο με τρισδιάστατη απεικόνιση
Ο Πάλμερ είπε ότι θα επιστρατεύσει ορισμένους «από τους καλύτερους σχεδιαστές κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο» και τόνισε ότι οι εσωτερικοί χώροι, οι καμπίνες, όπως και η αίθουσα χορού, η πισίνα και τα χαμάμ του Τιτανικού ΙΙ θα είναι πανομοιότυπα με εκείνα του αυθεντικού.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε ένα πεντάλεπτο βίντεο με τρισδιάστατη απεικόνιση των εννέα καταστρωμάτων του Τιτανικού ΙΙ υπό τους ήχους του διάσημου βαλς «Γαλάζιος Δούναβης» του Γιόχαν Στράτους και με δημιουργημένες στον υπολογιστή εικόνες επιβατών με ρούχα εποχής των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα.
Ο αυθεντικός Τιτανικός προσέκρουσε στη διάρκεια του παρθενικού του ταξιδιού σε παγόβουνο και βυθίστηκε στον Ατλαντικό στις 15 Απριλίου του 1912, παρασέρνοντας στον υγρό του τάφο κάπου 1.500 επιβάτες και μέλη του πληρώματος.
«Ο Titanic ll είναι κάτι που μπορεί να προσφέρει ειρήνη. Μπορεί να είναι ένα πλοίο ειρήνης μεταξύ όλων των χωρών του κόσμου. Εκατομμύρια έχουν ονειρευτεί να πλεύσουν πάνω του, να το δουν στο λιμάνι και να ζήσουν το μοναδικό του μεγαλείο. Ο Τιτανικός θα είναι το πλοίο όπου αυτά τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα», κατέληξε ο μεγιστάνας.