Ανάμεσά τους αυτές της Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου και Β’ Ανδρικού Ρόλου.
Πρόκειται για την 2η Οσκαρική υποψηφιότητα του Γιώργου Λάνθιμου στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας (αφού το 2019 ήταν με την «Ευνοούμενη»), ενώ συνολικά (μαζί και με το credit του παραγωγού φέτος, αλλά και την υποψηφιότητα του «Κυνόδοντα» το 2009) συγκεντρώνει 6 Οσκαρικές υποψηφιότητες στην καριέρα του.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως είναι η 2η οσκαρική υποψηφιότητα του Γιώργου Μαυροψαρίδη στην κατηγορία του Μοντάζ, καθώς κι εκείνος το 2019 ήταν υποψήφιος για την «Ευνοούμενη».
Αναλυτικά, οι 11 υποψηφιότητες του «Poor Things»:
Καλύτερης Ταινίας
Σκηνοθεσίας
Διασκευασμένου Σεναρίου (Τόνι ΜακΝαμάρα)
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
A’ Γυναικείου (Εμα Στόουν)
Β’ Ανδρικού (Μαρκ Ράφαλο)
Μοντάζ (Γιώργος Μαυροψαρίδης)
Φωτογραφίας (Ρόμπι Ράιαν)
Μουσικής (Τζέρσκιν Φέντριξ)
Eνδυματολογίας (Χόλι Γουάντινγκτον)
Σκηνογραφίας (Σόνα Χιθ, Τζέιμς Πράις)
Κομμώσεων και Μακιγιάζ
Στην κορυφή το «Οπενχάιμερ»
Δεκατρείς οι υποψηφιότητες για το αριστούργημα του Κρίστοφερ Νόλαν, «Οπενχάιμερ», σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε προ λίγης ώρας η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.
Μεταξύ των 13 υποψηφιοτήτων βρίσκονται αυτό της καλύτερης ταινίας, του καλύτερου σκηνοθέτη και του καλύτερου Α’ ρόλου για τον Κίλιαν Μέρφι.
Το τόλμημα του Κρίστοφερ Νόλαν να εγκαταλείψει το φιλικά προσκείμενο στούντιο της Warner και να γίνει καλλιτεχνικός μετανάστης στη Universal φαίνεται νικηφόρο. Πρωταγωνίστησε στο Box Office με μικρή διαφορά από τη «Barbie» και κατάφερε με την τρίωρη δημιουργία του να μην κουράσει τον μέσο -σαφώς σαστισμένο από την υπερπληροφόρηση- θεατή. Στη συνέχεια φιγουράρει στις βραβεύσεις των περισσοτέρων ακαδημιών και σωματείων ανά την υφήλιο και φορτσάρει να είναι «Ο Βρετανός Κύριος Όσκαρ» της σαιζόν.
13 υποψηφιότητες για Όσκαρ, επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω. Πυρηνικός όλεθρος αν χαθεί από τον Κίλιαν Μέρφυ το Όσκαρ που έχει ήδη στο τσεπάκι. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τον Ρόμπερτ Ντάουνυ τζούνιορ με μικρές πιθανότητες ανατροπής. Η Έμιλυ Μπλαντ, δίνει όντως μια δυναμική ερμηνεία και αυτό της αναγνωρίζεται και στα Όσκαρ, δυστυχώς παίζει με αντιπάλους μεγαθήρια. Μέγας νικητής ο Νόλαν (ξέρω, προτρέχουμε αλλά τα προγνωστικά αυτό λένε) στην κατηγορία καλύτερου σκηνοθέτη (μικρές «αντενδείξεις» στην πανδημική του σαρωτική πορεία, ελάχιστοι από τους ταλαντούχους συνυποψήφιους του).
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού: 10 υποψηφιότητες
Ο Μάρτιν Σκορσέζε μπορεί να αισθάνεται απολύτως δικαιολογημένα ο μεγάλος αδικημένος των (γενικότερων) βραβεύσεων φέτος, από υποψηφιότητες πάντως πάει καλά. Παρά τις υπερβολικά πολλές υποψηφιότητες που έχει κερδίσει το έπος του, καταλήγει στο τέλος των τελετών να κοιτάζει το χαμηλά μονοψήφιο σκορ του με κατεβασμένους ώμους. Η τολμηρή αφήγηση της Αμερικανικής ιστορίας από την οπτική των ηττημένων κατά κράτος Ινδιάνων, θα μπορούσε να γίνει μια έντιμη καταγραφή ιστορικής μνήμης αλλά και μια ευρείας αποδοχής «συγνώμη» για τις ανέντιμες, ανήθικες, γενοκτονικές και δολοφονικές πράξεις ενός λαού.
Υποψήφιο για 10 Όσκαρ, που όπως και στο «Poor Things» δείχνει να έχει γυναικείο πρόσημο η μάχη με τη Λίλι Γκλαντστόουν να αποτελεί το δυνατό χαρτί των υποψηφιοτήτων και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο να παίζει στην κατηγορία δεύτερου ρόλου σαν ηχηρό outsider (έτσι και αλλιώς σε αυτή την κατηγορία, τα outsiders συνήθως κερδίζουν τη μάχη). Ο Μάρτιν Σκορσέζε (δυστυχώς) δεν έχει πολλές ελπίδες αν και αντικειμενικά είναι μια από τις καλύτερες ταινίες του των τελευταίων χρόνων.
Barbie: 8 υποψηφιότητες
Η πλαστική αρχετυπική χαζογκόμενα που χάρισε το όνομα της στο είδος των κοριτσιών που πρώτα συντάσσονται με την ομορφιά και στη συνέχεια με την επιτυχία, παίρνει με βαμπιρική ορμή το αίμα της πίσω. Ο μεγάλος νικητής του Box Office που συνεχίζει να σπάει ρεκόρ δεκαετιών, κερδίζει καλλιτεχνική αποδοχή (αδικαιολόγητα κατά το προσωπικό μου γούστο) περισσότερο λόγω συγκυριών.
8 υποψηφιότητες για Όσκαρ· ποιος να το φανταζόταν υπό άλλες συνθήκες; Η Μαργκότ Ρόμπι (δυστυχώς) εκτός, το ίδιο και η Γκρέτα Γκέργουιγκ που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να πανηγύριζε την υποψηφιότητά της (τί να κάνουμε, μεγάλος ανταγωνισμός φέτος). Το φαινόμενο Barbie υποπέφτει δυστυχώς στις συμβάσεις (στούντιο, εταιρίες παραγωγής παιχνιδιών πολιτική ορθότητα κλπ) και χάνει τη δύναμη της μέσα σε ασφαλή αστεία και χαριτωμένες παιδιάστικες φαρσικές καταστάσεις. Κάπου ανάμεσα στο ροζ της καταλαβαίνουμε τις μαύρες σκιές που θα άξιξαν περισσότερο στον ουρανό της. Το «ψηφιακό καθάρισμα» του αψεγάδιαστου θα κάνει αυτή την υπερμέγιστη εμπορική επιτυχία να μοιάζει στο μέλλον σαν κάποιο πυροτέχνημα με χαρτοπόλεμο στη γιορτή των χρωμάτων. Στυλοβάτες του κύρους της ταινίας οι δεύτεροι ρόλοι που κερδίζουν υποψηφιότητα, η αγαπημένη των Αμερικανών Αμέρικα Φεράρα και ο εξίσου golden boy Ράιαν Γκόσλινγκ. Επίσης τα δύο τραγούδια «What was I made For?» και «I’m Just Ken».
Maestro: 7 υποψηφιότητες
Είναι αλήθεια ότι όταν ανακοινώθηκε πως μετά το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» πήρε από τα χέρια του Σπίλμπεργκ (με τις ευλογίες του) το πρότζεκτ για τη ζωή του Μπερνστάιν, ο πήχης ήταν ήδη πολύ ψηλά. Χωρίς να απογοητεύσει, οι αντιθέσεις σπουδαιότητας και απλής αφήγησης ανεβοκατέβαζαν τον πήχη σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Έχουν μείνει κάποιες εμβληματικές σκηνές (όπως αυτή που διευθύνει την ορχήστρα) αλλά στο τέλος της μέρας είναι μια καλή ταινία, όχι μια σπουδαία ταινία.
7η σε σειρά ανακοινώθηκε, 7 υποψηφιότητες πήρε, με τους δύο πρωταγωνιστές να διεκδικούν μια βράβευση έκαστος στις αντίστοιχες κατηγορίες. Ο Μπράντλευ Κούπερ πρέπει να πήρε μια ανάσα στο πρώτο μέρος της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων όταν έμαθε ότι το σενάριο του, του χάρισε μια υποψηφιότητα. Πήρε και μια δεύτερη όταν είδε το όνομα του να φιγουράρει και στην κατηγορία καλύτερης ερμηνείας. Η Κάρευ Μάλιγκαν, όπως φαίνεται, θα επιστρέφει στα Όσκαρ μέχρι να το κερδίσει.
Ανατομία μιας πτώσης: 5 υποψηφιότητες
Δεν ήταν μόνο ο Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών που έκανε μια μικρή ευρωπαϊκή συμπαραγωγή να έχει κατακτήσει τις καρδιές του κόσμου. Ήταν το δίδυμο Justine Triet και Sandra Hüller που έσπασαν το φράγμα της πολυγλωσσίας και το μεταμόρφωσαν σε όριο ευγλωττίας. Χωρίς σκηνοθετικά τερτίπια, η ταινία παίρνει μια δικαστική υπόθεση και την μετατρέπει σε ένα πολυδιάστατο δράμα που δεν στηρίζεται στις εκρήξεις των εμπλεκομένων.
5 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Το λες και συνέχεια του Γερμανικού θριάμβου της προηγούμενης χρονιάς για το «Ουδέν Νεότερο από το Δυτικό Μέτωπο». Το λες και ήττα της Γαλλίας που δεν το πίστεψε ως επίσημη πρόταση της για τα Όσκαρ. Το λες και ουρά των «Παρασίτων». Το λες και ένα κάποιο αγκάλιασμα στο μη Αμερικάνικο. Η δε Sandra Hüller μπορεί να χοροπηδάει από τη χαρά της με την υποψηφιότητα της. Το λες και αποδοχή της δυσπραγίας έμπνευσης των ΗΠΑ. Ίσως όμως να ήταν η καλή -ή η κακή ώρα- που υπήρχε χώρος για μια ταινία εκτός της νόρμας. Πάντως η υποψηφιότητα στην κατηγορία καλύτερου σεναρίου είναι άξια αναφοράς (αν και το φαβορί είναι η Σελίν Σονγκ για το «Περασμένες Ζωές»).
Η Ζώνη του Ενδιαφέροντος: 5 υποψηφιότητες
Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα, τολμηρή και πρωτότυπη αφήγηση του ολοκαυτώματος των τελευταίων χρόνων, διεκδικεί την αναγνωρισιμότητά της και από την αμερικανική κοινότητα σε μια εποχή που το θέμα του ολοκαυτώματος έχει αναμοχλευθεί και επαναπροσδιοριστεί με όρους επικαιρότητας.
5 υποψηφιότητες για Όσκαρ με τον Τζόναθαν Γκλέιζερ να βρίσκεται σε δύο κατηγορίες και με τα δύο πόδια (καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου) και σε στάση πελεκάνου σε μια ακόμα από τις πέντε κατηγορίες (αυτή της διεθνούς ταινίας που κερδίζει η χώρα αντί για τον δημιουργό).
American Fiction: 5 υποψηφιότητες
Η κωμωδία που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα του τάχα μου-τάχα μου σοφιστικέ λογοτεχνικού κοινού από την οπτική της αφροαμερικανικής κοινωνίας κάνει την έκπληξη. Το «American Fiction» εργαλειοποιεί τη ρηχότητα, στοχοποιεί την υποκρισία και καυτηριάζει το δήθεν με τον Τζέφρυ Ράιτ να παίρνει ένα μεγάλο βάρος της επιτυχίας στους ώμους του.
5 υποψηφιότητες για Όσκαρ προστίθενται στην υποψηφιότητα για Bafta καλύτερου σεναρίου και τη διπλή υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Η υποψηφιότητα καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου είναι ένδειξη ότι παίζει δυναμικά (και ας μην είναι φαβορί). Το ίδιο προτείνουν και τα ζεστά χειροκροτήματα κατά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων. Στην παραγωγή (υποψήφιος και αυτός), ο ελληνικής καταγωγής Νίκος Καράμιγκος.
Τα Παιδιά του Χειμώνα: 5 υποψηφιότητες
Ο δικός μας Αλεξάντερ Πέιν που ήταν χθες στην Ελλάδα, ίσως μάθει για τις υποψηφιότητες της ταινίας του με χρήση εναέριου Wi-Fi, ίσως και να ενημερωθεί σε ελληνικό έδαφος. Ξέρουμε σίγουρα ότι ο Πολ Τζιαμάτι μπορεί να θριαμβολογήσει για το επίτευγμά του από τη Νέα Υόρκη. «Τα Παιδιά του Χειμώνα», που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη στην Ελλάδα, είναι το ζωντανό παράδειγμα ότι οι κωμωδίες παλιάς κοπής, που έχουν συμπαγείς χαρακτήρες και σχολιάζουν τα κακώς κείμενα μιας περιόδου υπό κοινωνικό πρόσημο, ευεργετούνται. 5 υποψηφιότητες και αυτή η ταινία για Όσκαρ (πολλά πεντάρια φέτος).
Η συμπαραγωγή Κορέας-Αμερικής «Περασμένες Ζωές» κερδίζει όλο και περισσότερο κοινό καθώς με απλότητα μιλάει για ένα θέμα που πονάει: αυτό των λάθος επιλογών που δεν επέτρεψαν σε έναν μεγάλο έρωτα να ανθίσει [αλλά και την εγκάρδια αποδοχή των -όποιων- επιλογών].
Μόλις 2 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Η Σελίν Σονγκ δικαιολογημένα είχε θεωρήσει ότι θα είναι στην πρώτη γραμμή των Όσκαρ. Τώρα, πρώτη-δεύτερη, δεν έχει σημασία, το όνομα της ακούστηκε όσο λίγων. Η ταινία της κατάφερε να είναι υποψήφια ως καλύτερη ταινία της χρονιάς και για το ζωτικά ενεργό και αληθινό σενάριο της.
Αναλυτικά οι υποψηφιότητες των βραβείων Όσκαρ:
Β’ Ανδρικού Ρόλου
Sterling K. Brown – American Fiction
Robert De Niro – Killers of the Flower Moon
Robert Downey Jr. – Oppenheimer
Ryan Gosling – Barbie
Mark Ruffalo – Poor Things
Καλύτερης Ενδυματολογίας
Barbie
Killers of the Flower Moon
Napoleon
Oppenheimer
Poor Things
Καλύτερου Μακιγιάζ
Golda
Maestro
Oppenheimer
Poor Things
Society of the Snow
Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
The After
Invincible
Knight of Fortune
Red, White and Blue
The Wonderful Story of Henry Sugar
Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων
Letter to a Pig
Ninety-Five Senses
Our Uniform
Pachyderme
War is Over!
Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου
American Fiction
Barbie
Oppenheimer
Poor Things
The Zone of Interest
Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου
Anatomy of a Fall
The Holdovers
Maestro
May December
Past Lives
Β’ Γυναικείου Ρόλου
Emily Blunt – Oppenheimer
Danielle Brooks – The Color Purple
America Ferrera – Barbie
Jodie Foster – Nyad
Da’Vine Joy Randolph – The Holdovers
Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού
The Fire Inside
I’m Just Ken
It Never Went Away
Wahzahze
What Was I Made For
Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής
American Fiction
Indiana Jones
Killers of the Flower Moon
Oppenheimer
Poor Things
Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού
The Fire Inside
I’m Just Ken
It Never Went Away
Wahzhazhe
What Was I Made For?
Καλύτερου Πρωτότυπου Soundtrack
American Fiction
Indiana Jones and the Dial of Destiny
Killers of the Flower Moon
Oppenheimer
Poor Things
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Bobi Wine: The People’s President
The Eternal Memory
Four Daughters
To Kill a Tiger
20 Days in Mariupol
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
The ABCs of Book Banning
The Barber of Little Rock
Island in Between
The Last Repair Shop
Nai Nai & Wai Po
Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας
Io Capitano – Ιταλία
Perfect Days – Ιαπωνία
Society of the Snow – Ισπανία
The Teacher’s Lounge – Γερμανία
The Zone of Interest – Ηνωμένο Βασίλειο
Καλύτερων Σπέσιαλ Εφέ
The Creator
Godzilla Minus One
Guardians of the Galaxy: Vol. 3
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
Napoleon
Καλύτερου Μοντάζ
Anatomy of a Fall
The Holdovers
Killers of the Flower Moon
Oppenheimer
Poor Things
Καλύτερης Διεύθυνσης Φωτογραφίας
El Conde
Killers of the Flower Moon
Maestro
Oppenheimer
Poor Things
Α’ Ανδρικού Ρόλου
Bradley Cooper – Maestro
Colman Domingo – Rustin
Paul Giamatti – The Holdovers
Cillian Murphy – Oppenheimer
Jeffrey Wright – American Fiction
Α’ Γυναικείου Ρόλου
Annete Benning – Nyad
Lily Gladstone – Killers of the Flower Moon
Sandra Huller – Anatomy of a Fall
Carey Mulligan – Maestro
Emma Stone – Poor Things
Καλύτερης Σκηνοθεσίας
Justine Triet – Anatomy of a Fall
Martin Scorsese – Killers of the Flower Moon
Christopher Nolan – Oppenheimer
Yorgos Lanthimos – Poor Things
Jonathan Glazier – The Zone of Interest
Καλύτερης Ταινίας
American Fiction
Anatomy of a Fall
Barbie
The Holdovers
Killers of the Flower Moon
Maestro
Oppenheimer
Past Lives
Poor Things
The Zone of Interest
Την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ 2024 μπορείτε να την παρακολουθήσετε μέσα από το κανάλι της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τεχνών στο YouTube.
Ειδήσεις σήμερα
Όσκαρ 2024: Σάρωσε ο Λάνθιμος με 11 υποψηφιότητες – Οι υποψηφιότητες για το χρυσό αγαλματίδιο
Tέιλορ Σουίφτ: Άνδρας συνελήφθη για καταδίωξη κοντά στο σπίτι της στη Νέα Υόρκη
Πρίγκιπας Ουίλιαμ – Κέιτ Μίντλετον: 20 χρόνια από τη γνωριμία τους, η υπόσχεση στους γονείς της