Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.
Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στην Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί.
141 από τους 179 νεκρούς έχουν ταυτοποιηθεί σύμφωνα με αναφορές από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Όπως ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, επικαλούμενο κυβερνητικές πηγές, συνεχίζεται η πρόοδος στην ταυτοποίηση των σωμάτων που ανακτήθηκαν από τον χώρο της συντριβής στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν.
Ωστόσο, δεδομένης της σοβαρότητας του περιστατικού, η διαδικασία συνεχίζεται και παραμένει σε εξέλιξη.
Ο Παρκ Χαν-σιν, που έχασε τον αδελφό του στη συντριβή, δήλωσε ότι οι αρχές του επιβεβαίωσαν τον θάνατο του αδελφού του, αλλά δεν έχει καταφέρει να δει το σώμα του.
Οι αρχές ξεκαθάρισαν ότι άρχισαν να αναζητούν τα σώματα που ενδέχεται να εκτοξεύθηκαν από το αεροσκάφος λόγω της δύναμης της σύγκρουσης.
Το αεροσκάφος της Jeju Air γλίστρησε από τον διάδρομο και έπεσε πάνω σε τοίχο, αναφλέγοντας το. Μόνο δύο άτομα καταφέραν να διασωθούν από τη συντριβή.
Το μικρότερο σε ηλικία θύμα είναι ένα αγόρι 3 ετών και το μεγαλύτερο ένας άνδρας 78 ετών. Πολλά από τα θύματα ήταν κάτω των 10 ετών.
Αλβανία: Η απαγόρευση του TikTok προκαλεί διάλογο για την ελευθερία του λόγου
Ένας ειδικός ασφαλείας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, ο Κρίστιαν Μπέκερτ τονίζει ότι τα πλάνα δείχνουν πως τα περισσότερα από τα συστήματα φρεναρίσματος του αεροπλάνου δεν ενεργοποιήθηκαν, δημιουργώντας έτσι ένα «μεγάλο πρόβλημα» και μία γρήγορη προσγείωση.
«Είναι πολύ πολύ σπάνιο και ασυνήθιστο να μην χαμηλώνουμε την ταχύτητα γιατί υπάρχουν ανεξάρτητα συστήματα όπου μπορούμε να κατεβάσουμε την ταχύτητα με ένα εναλλακτικό σύστημα», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:
«Ένα χτύπημα από πουλιά είναι δύσκολο να είχε καταστρέψει το σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμη ανυψωμένο, και αν είχε συμβεί όταν ήταν κάτω, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά».
Ο ειδικός ασφαλείας της Australian airline, Τζέφρι Ντελ ανέφερε πως αν ένα σμήνος πουλιών είχε «ρουφηχτεί» στον κινητήρα, δεν θα είχαν κλείσει αμέσως, δίνοντας στους πιλότους λίγο χρόνο να αντιδράσουν.
Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν σκοτώθηκαν κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.
Κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι βρέθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό υπουργείο Μεταφορών, ο πύργος ελέγχου είχε ειδοποιήσει το πλήρωμα του αεροσκάφους για σύγκρουση με σμήνος πουλιών. Ο πιλότος εξέπεμψε συναγερμό (“Mayday”) δύο λεπτά αργότερα κατά την προσπάθειά του να προσγειώσει το αεροσκάφος.
Κατά τις πρώτες ενδείξεις, η τραγωδία οφειλόταν στο ότι το αεροσκάφος, τύπου Boeing 737-8AS, συγκρούστηκε εν πτήσει με πουλιά, με αποτέλεσμα να προκληθεί δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών.
«Μέχρι στιγμής, δυο επιζήσαντες» αλλά 96 νεκροί, ανέφερε νωρίτερα η πυροσβεστική.
Οι αρχές διευκρίνισαν ότι το φοβερό δυστύχημα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση JJA-2216 έγινε σήμερα στις 09:03 (02:03 ώρα Ελλάδας). Στο Μπόινγκ, το οποίο είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο του 2009, επέβαιναν 181 άνθρωποι: 175 επιβάτες, ανάμεσά τους δυο υπήκοοι Ταϊλάνδης, και εξαμελές πλήρωμα.
Η Μουάν απέχει κάπου 290 χιλιόμετρα νότια από την πρωτεύουσα Σεούλ.
«Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πουλιά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ-χιουν, διοικητής της μονάδας της πυροσβεστικής στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Βίντεο που μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο MBC εικονίζει το Μπόινγκ να κάνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους, και με καπνό να εκλύεται από τους κινητήρες. Κατόπιν, προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.
Σε άλλα βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το κουφάρι του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.
Ο νοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.
Πρόκειται για το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών χαμηλού κόστους, ιδρυθείσας το 2005.
Τη 12η Αυγούστου 2007, αεροσκάφος τύπου Bombardier Q400 της Jeju Air, με 74 επιβάτες, βγήκε από διάδρομο στο αεροδρόμιο του Μπουσάν (νότια), με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά επτά άνθρωποι.
Η εταιρεία ζήτησε «ειλικρινή συγγνώμη» από τους συγγενείς των θυμάτων.
Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα. Το χειρότερο στην ιστορία της έγινε όταν συνετρίβη Μπόινγκ 767 της Air China που μετέβαινε στην Μπουσάν από το Πεκίνο, τον Απρίλιο του 2022, όταν έχασαν τη ζωή τους 129 άνθρωποι.
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις Φεβρουαρίου 2025: Πότε θα πληρωθούν οι δικαιούχοι
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Έως τις 31 Δεκεμβρίου η διορία – Ποια τα πρόστιμα
Αρκάς: Καλημέρα από τον Θανασάκη που δε χαλάει τη φράντζα του ποτέ
Θάνατος Τζίμι Κάρτερ: Εθνικό πένθος στις ΗΠΑ την 9η Ιανουαρίου 2025