NEW: 62-year-old Boeing whistleblower John Barnett found dead in his truck after he didn’t show up for a legal interview linked to a case against Boeing.
Barnett worked for Boeing for 32 years and retired in 2017. After retiring, Barnett spoke out about how Boeing was cutting… pic.twitter.com/k3zOqH0REv
— Collin Rugg (@CollinRugg) March 11, 2024
Ο Μπαρνέτ εργαζόταν για την Boeing επί 32χρόνια και συνταξιοδοτήθηκε το 2017. Ο ιατροδικαστής της κομητείας Τσάρλεστον επιβεβαίωσε τον θάνατό του, αναφέροντας ότι ο 62χρονος «πέθανε από αυτοτραυματισμό στις 9 Μαρτίου».
Οι Αρχές διεξάγουν περαιτέρω έρευνες για τον θάνατο του Μπαρνέτ, με την εταιρεία να εκφράζει τα συλλυπητήριά της για τον θάνατο του πρώην εργαζόμενού της.
Ο 62χρονος είχε -μεταξύ άλλων- το πόστο του υπεύθυνου ποιότητας στο εργοστάσιο του Τσάρλεστον, το οποίο κατασκεύαζε το 787 Dreamline που χρησιμοποιείται σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Σε συνέντευξή του στο BBC το 2019 είχε πει ότι οι εργαζόμενοι αναγκάζονταν να τοποθετούν εξαρτήματα χαμηλής ποιότητας στα αεροσκάφη, ενώ είχε μιλήσει για σοβαρά προβλήματα στα συστήματα οξυγόνου. Μάλιστα, είχε προειδοποιήσει ότι μία στις τέσσερις μάσκες οξυγόνου δεν θα μπορούσε να ήταν λειτουργική σε περίπτωση κινδύνου.
Ο Μπαρνέτ είχε εκφράσει έντονη ανησυχία για το γεγονός πως οι πιέσεις που ασκούνταν για την κατασκευή νέων αεροσκαφών οδηγούσε σε βιαστική συναρμολόγηση, εις βάρος της ασφάλειας, με την εταιρεία να αρνείται τις κατηγορίες. Έπειτα, σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι δεν ακολουθούσαν τις διαδικασίες ελέγχου που προβλέπονταν, όσον αφορά τη διαδικασία ελέγχουν των εξαρτημάτων.
Νέες απειλές από Πούτιν στην Ουκρανία: «Θα μετανιώσει για την επίθεση στο Καζάν»
Κατά τον Μπαρνέτ, αφαιρούσαν υποβαθμισμένα εξαρτήματα ακόμα και από τα σκουπίδια για να τα τοποθετήσουν σε αεροσκάφη υπό κατασκευή, ώστε να μειωθεί ο χρόνος παραγωγής τους. Μάλιστα, είχε ισχυριστεί πως είχε προειδοποιήσει τους ανωτέρους του για τις ανησυχίες του, σημειώνοντας ότι τα όσα είπε δεν τα έλαβαν στα σοβαρά.
Από την πλευρά της, η Boeing είχε εκδώσει ανακοίνωση αρνούμενη τις καταγγελίες του Μπαρνέτ, αλλά η επιθεώρηση της ΥΠΑ έδειξε ότι ορισμένες από τις ανησυχίες του υπεύθυνου ήταν εύλογες.
Μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Μπαρνέτ ξεκίνησε νομικό αγώνα κατά της εταιρείας, κατηγορώντας τη Boeing για δυσφήμιση και παρεμπόδιση της καριέρας του, μετά τις καταγγελίες. Την περασμένη εβδομάδα είχε βρεθεί στο Τσάρλεστον για να καταθέσει σχετικά με την υπόθεση. Συγκεκριμένα, έδωσε κατάθεση στους δικηγόρους της Boeing ενώ ήταν προγραμματισμένο να υποβληθεί σε νέα ανάκριση το περασμένο Σάββατο.
Ο Μπαρνέτ δεν εμφανίστηκε και ως εκ τούτου σήμανε συναγερμός, με τις Αρχές να ξεκινούν έρευνα στο ξενοδοχείο που διέμενε, πριν τον εντοπίσουν νεκρό στο φορτηγό του που βρισκόταν στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου που διέμενε.
New York Times: «Δεκάδες» προβλήματα στην παραγωγή του επιβατικού αεροσκάφους 737 Max της Boeing αποκάλυψαν οι έλεγχοι
Έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Max της Boeing, έπειτα από συμβάν κατά το οποίο αποκολλήθηκε πλαίσιο, στο αρχικό στάδιο πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές», ανέφερε χθες Δευτέρα η εφημερίδα New York Times.
Εξωτερικός προμηθευτής της Μπόινγκ, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.
Ούτε η FAA, ούτε η Μπόινγκ, ούτε η Σπίριτ απάντησαν αμέσως όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς για να τους ζητήσει να σχολιάσουν τις πληροφορίες των Τάιμς.
Breaking News: Boeing failed 33 of 89 audits during an FAA examination of the company’s 737 Max manufacturing process.https://t.co/mwCBYZOvJK
— The New York Times (@nytimes) March 12, 2024
Νωρίτερα χθες, ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μια από τις δυο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.
Παράλληλα ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η Μπόινγκ ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες, όπως μεταδίδει το Reuters και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Μπόινγκ προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».
Η Μπόινγκ πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019·
αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.
Ειδήσεις σήμερα
Υπό έρευνα ο Ερυθρός Σταυρός στη Ρωσία για «στενές σχέσεις» με τον Πούτιν
ΗΠΑ: Αστυνομικός σκότωσε 15χρονο με αυτισμό [Βίντεο]
Θρίλερ με τον θάνατο γνωστής πορνοστάρ – Έκανε περιουσία 1 εκατ. δολαρίων μέσα σε έξι χρόνια