Ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ, ανακοίνωσε την Παρασκευή (24/3) ότι η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει να λάβει πολλά μέτρα προκειμένου να ελέγχει καλύτερα τους διαδικτυακούς ινφλουένσερ.
Μετά από τρεις μήνες διαβουλεύσεων, ο Λε Μερ περιέγραψε τα 13 μέρη της πρότασης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το πρωί της Παρασκευής, τα οποία πρόκειται να προστεθούν σε σχέδιο νόμου που θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί από το γαλλικό κοινοβούλιο.
Ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι αυτό θα κάνει τη Γαλλία το πρώτο έθνος που θέτει σε εφαρμογή ένα πλαίσιο και σαφείς κανόνες για τη ρύθμιση του τομέα των ινφλουένσερ.
La France est la première nation en Europe à mettre en place un cadre complet et des règles claires sur le secteur de l’influence commerciale. pic.twitter.com/4P3RUqBj0L
— Bruno Le Maire (@BrunoLeMaire) March 24, 2023
Μεταξύ άλλων, η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει να προστατεύσει με τον νέο νόμο τους ινφλουένσερ κάτω των 18 ετών, οι οποίοι θα πρέπει να λαμβάνουν έγκριση από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες πριν ασχοληθούν με εμπορική εργασία, ενώ οι γονείς τους θα έχουν τον έλεγχο του 90% των εσόδων τους, έως ότου ενηλικιωθούν.
Μέρος της πρότασης του Λε Μερ θα προτείνει την ενίσχυση των μηχανισμών αναφοράς και καταγγελίας διαδικτυακών απατών, ώστε οι καταναλωτές να προστατεύονται καλύτερα. Η γαλλική κυβέρνηση θα εκχωρήσει την ιδιότητα του «έμπιστου ρεπόρτερ» σε πολλές ενώσεις, όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να πάνε με ασφάλεια για να αναφέρουν διαδικτυακές απάτες που σχετίζονται με ινφλουένσερ.
Σύμφωνα με το BFMT , οι κυρώσεις για την παραβίαση οποιουδήποτε από αυτούς τους κανόνες θα συνεπάγονταν τη διαγραφή – είτε μόνιμη, είτε προσωρινή – του λογαριασμού social media του εκάστοτε ινφλουένσερ. Ωστόσο, αυτό θα φανεί αν θα εφαρμοστεί, καθώς οι πάροχοι μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να συμφωνήσουν σε μια τέτοια πρόταση.
Θα είναι επίσης ευθύνη μίας ομάδας 15 δημοσίων υπαλλήλων το να καθορίσει εάν η εκάστοτε απάτη που αναφέρεται διαδικτυακά θα πρέπει να σταλεί στα δικαστήρια. Ήδη, η μη αναφορά του διαφημιστικού χαρακτήρα ενός βίντεο ή φωτογραφίας που δημοσιεύεται στα social media μπορεί να επιφέρει φυλάκιση δύο ετών ή πρόστιμο 300.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το τμήμα προστασίας των καταναλωτών του υπουργείου Οικονομίας, έξι στους 10 ινφλουένσερ στη Γαλλία δεν τηρούν αυτόν τον κανονισμό για τη διαφήμιση.
Σύμφωνα με τη Le Figaro, η Γαλλία έχει περίπου 150.000 ινφλουένσερ. Μέρος της πρότασης του Λε Μερ θα ήταν να δημιουργηθεί ένας νομικός ορισμός για τον τομέα: «δραστηριότητα εμπορικής επιρροής» και να απαιτηθεί να υπάρχουν συμβάσεις μεταξύ επωνυμιών, πρακτορείων και ινφλουένσερ.