Σύμφωνα με το αμερικανικό δίκτυο, ο στόλος απαρτιζόταν από 600 δεξαμενόπλοια και κάθε δέκατο δεξαμενόπλοιο του στόλου μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο.
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας έχουν ενταθεί λόγω της επίθεσής της στην Ουκρανία, όλο και περισσότερα πλοία εντάσσονται στον υπάρχοντα μυστηριώδη στόλο δεξαμενόπλοιων, έτοιμα να διευκολύνουν τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου, αναφέρει το CNN.
Ωστόσο, ακόμη και εκείνοι που προσπαθούν να παρακολουθήσουν την κίνηση τους στον ωκεανό για μέρες δεν μπορούν να προσδιορίσουν πού ακριβώς καταλήγει το πετρέλαιο.
Οι γνώστες της βιομηχανίας πετρελαίου εκτιμούν ότι ο μυστηριώδης στόλος αριθμεί έως και 600 πλοία, τα οποία αποτελούν το 10% του παγκόσμιου αριθμού μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Ο αριθμός τους, μάλιστα, συνεχίζει να αυξάνεται, γράφει το CNN. Το ποιος κατέχει και διαχειρίζεται πολλά από αυτά τα πλοία παραμένει μυστήριο.
Καθώς το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου έγινε πιο περίπλοκο τον περασμένο χρόνο, πολλοί δυτικοί μεταφορείς έχουν αποσύρει τις υπηρεσίες τους. Παράλληλα, έχουν εμφανιστεί νέοι «παίκτες» και σε ορισμένες περιπτώσεις εμπλέκονται ψεύτικες εταιρείες στο Ντουμπάι ή το Χονγκ Κονγκ. Κάποιοι αγόρασαν μικρότερα πλοία από Ευρωπαίους, ενώ άλλοι αγόρασαν παλιά πλοία που διαφορετικά θα κατέληγαν σε σκραπ.
Ειδήσεις σήμερα
Τραγωδία στα Τέμπη: Καρέ καρέ η πορεία σύγκρουσης [infographic]
Τραγωδία στα Τέμπη: Τα 5 «γιατί» που ζητούν απάντηση
Τραγωδία στα Τέμπη: Η μοιραία αλληλουχία που σκόρπισε τον θάνατο
Τραγωδία στα Τέμπη: Η αμαρτωλή σύμβαση για τη σηματοδότηση – Τροποποιήθηκε πέντε φορές από το 2016