Παρά την σχετικά γρήγορη αποκατάσταση της αρχικής βλάβης, επηρεάζονται ακόμα αρκετές πτήσεις. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ακόμη και σήμερα (30/8), δεκάδες πτήσεις από το αεροδρόμιο του Γκάτγουικ ακυρώθηκαν, συνεπεία της βλάβης που σημειώθηκε τη Δευτέρα. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, τα πράγματα έχουν αρχίσει να «μπαίνουν» σε μία σειρά.
Καθώς η ομαλότητα στη διεξαγωγή των πτήσεων σταδιακά αποκαθίσταται και οι ταξιδιώτες μπορούν πλέον να φθάσουν στους προορισμούς τους, πολλοί αναρωτιούνται, εύλογα, αν θα υπάρξει κάποια αποζημίωση για αυτό που υπέστησαν, αλλά και πώς θα μπορούσαν να τη διεκδικήσουν.
Ακυρωμένες πτήσεις – Πώς μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε μεταξύ επιστροφής χρημάτων ή νέας πτήσης. Συνήθως θα σας ρωτήσουν ποια επιλογή θέλετε να επιλέξετε όταν η αεροπορική εταιρεία επικοινωνήσει μαζί σας για να σας πει ότι η πτήση ακυρώθηκε.
Ενώ περιμένετε την πτήση σας, για παράδειγμα αν αποφασίσετε να περιμένετε στο αεροδρόμιο για την επόμενη διαθέσιμη πτήση, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας παρέχει:
- Μια εύλογη ποσότητα φαγητού και ποτού (συχνά παρέχεται με τη μορφή κουπονιών).
- Ένα μέσο επικοινωνίας (συχνά με επιστροφή του κόστους των κλήσεών σας)
- Διαμονή, εάν σας μεταφέρουν την επόμενη ημέρα (συνήθως σε κοντινό ξενοδοχείο).
- Μεταφορά από και προς το κατάλυμα (ή το σπίτι σας, εάν μπορείτε να επιστρέψετε εκεί)
Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας παράσχει αυτά τα στοιχεία, μέχρι να είναι σε θέση να σας μεταφέρει στον προορισμό σας, ανεξάρτητα από το πόσο διαρκεί η καθυστέρηση ή τι την προκάλεσε.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αποζημίωση και τα δικαιώματα των επιβατών, μπορείτε να ανατρέξετε στον ιστότοπο της ΥΠΑ.
Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος στο Ινστιτούτο Καταναλωτών εξηγεί αν υπάρχει τρόπος να αποζημιωθούν οι επιβάτες από το αλαλούμ στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. «Υπεύθυνη για τις αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και εκεί πρέπει να απευθύνονται οι ταξιδιώτες για την αποζημίωση, τη διαμονή και όλα τα σχετικά. Υπάρχουν κανόνες και τηρούνται. Από τη στιγμή που επηρεάζεται και η χώρα μας από το πρόβλημα, προβλέπονται αποζημιώσεις», ενημερώνει σχετικά ο ίδιος, μιλώντας σήμερα στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Και συνεχίζει: «Από εκεί και πέρα υπάρχει και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή».
Πώς μπορώ να αποφύγω την ταλαιπωρία αν έχει ακυρωθεί η πτήση μου;
Συνιστάται, πριν φύγετε για το αεροδρόμιο, να ελέγξετε την εφαρμογή, τον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της αεροπορικής σας εταιρείας για τις πιο πρόσφατες συμβουλές.
Θα πρέπει επίσης να ελέγξετε τον πίνακα αναχωρήσεων ή αφίξεων στον ιστότοπο του αεροδρομίου για πληροφορίες.
Το αεροδρόμιο του Εδιμβούργου, στη Σκωτία, συνέστησε στους επιβάτες «να μην προσέλθουν στο αεροδρόμιο πριν ελέγξουν με την αεροπορική τους εταιρεία την κατάσταση της πτήσης τους».
Για πτήσεις εντός Ευρώπης, οι εταιρείες συμβουλεύουν να μην φτάσετε στο αεροδρόμιο περισσότερο από 2-3 ώρες πριν από την πτήση σας, για να αποφύγετε τον συνωστισμό.
Ειδήσεις σήμερα
Μελέτη ολλανδικού «think tank»: Πώς η ρωσική προπαγάνδα βρίσκει έδαφος στα Βαλκάνια