Το αεροπλάνο πέταξε ως πτήση «MU9191» της China Eastern Airlines, αναχωρώντας από τη Σαγκάη στις 10:32 π.μ. (τοπική ώρα). Προσγειώθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου στις 12:31 μ.μ., συνεχίζοντας με μια πτήση επιστροφής που προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό.
Ένας 14χρονος μαθητής στο Πεκίνο είπε στο CCTV ότι ήταν «ενθουσιασμένος» που βρισκόταν στη δεύτερη πτήση.
«Αυτό είναι το πρώτο μεγάλο αεροσκάφος που κατασκευάζεται από την Κίνα και ξέρω ότι αυτό έχει μεγάλη σημασία, επειδή η οικογένειά μου ασχολείται επίσης με την αεροπορική βιομηχανία», είπε. «Έπρεπε να είμαι εδώ για να παρακολουθήσω τα πάντα, γι’ αυτό εγγράφηκα για τη σημερινή πτήση τον Φεβρουάριο και είχα την ευκαιρία να πάρω την πτήση της επιστροφής».
Οι υπεύθυνοι εξέφρασαν επίσης τη χαρά τους για το γεγονός και διατύπωσαν την υπόσχεσή τους για περισσότερες μελλοντικές πτήσεις.
«Η πρώτη εμπορική πτήση είναι μια τελετή ενηλικίωσης του νέου αεροσκάφους και το C919 θα γίνεται όλο και καλύτερο αν αντέξει στη δοκιμασία της αγοράς», δήλωσε ο Zhang Xiaoguang, διευθυντής του τμήματος μάρκετινγκ και πωλήσεων της COMAC, μιλώντας στο πρακτορείο Xinhua.
Η κυκλοφορία του C919 ήρθε μετά από χρόνια έρευνας και αποτελεί κρίσιμο μέρος της στρατηγικής του Πεκίνου «Made in China 2025».
Εξοπλισμένο με αυτονομία έως και 5.555 χιλιομέτρων (3.452 μίλια), το C919 είναι άμεσος ανταγωνιστής των A320 και B737, αεροσκαφών στενής ατράκτου της Boeing και της Airbus.
Τεχνητή νοημοσύνη: Αλλάζει τα δεδομένα στην οδήγηση και στα ασφάλιστρα
Το αεροσκάφος διαθέτει 164 θέσεις σε διάταξη καμπίνας δύο θέσεων που αποτελείται από business και οικονομικά καθίσματα. Είναι επίσης μονόκλιτο, δικινητήριο αεροπλάνο.
Η Έκθεση Προόδου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σαγκάης για το 2022, που εκδόθηκε από την κυβέρνηση της Σαγκάης, σημείωσε ότι 32 πελάτες είχαν κάνει συνολικά 1.035 παραγγελίες για το αεροπλάνο μέχρι τα τέλη του 2022.
Το αεροπλάνο κατασκευάστηκε από την COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) στην Κίνα, η οποία σχεδίασε πολλά από τα κύρια στοιχεία του αεροπλάνου όπως η μύτη, η άτρακτος, το εξωτερικό φτερό, ο κατακόρυφος σταθεροποιητής και ο οριζόντιος σταθεροποιητής.
Το πρώτο C919 παραδόθηκε στην China Eastern Airlines τον Δεκέμβριο του 2022 και προχώρησε σε μια σειρά δοκιμαστικών πτήσεων.
Πηγή: Interesting Engineering
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Αυξήσεις πάνω από 8% στις νέες [αναλυτικοί πίνακες]
Εκλογές στην Τουρκία: Θέλει να γίνει «ισόβιος» πρόεδρος ο Ερντογάν
ΣΥΡΙΖΑ: Αρνητής της πραγματικότητας ο Τσίπρας – Επιμένει σε λαϊκισμό και καταστροφολογία