Ο Γεωργιανός σχεδιαστής Ντέμνα δήλωσε ειδικότερα τα εξής: «Θέλω να ζητήσω προσωπικά συγγνώμη για τη λανθασμένη καλλιτεχνική επιλογή του κόνσεπτ για την καμπάνια με τα παιδιά και αναλαμβάνω την ευθύνη. Ήταν ακατάλληλο τα παιδιά να προωθούν αντικείμενα που δεν είχαν καμία σχέση με αυτά».
Ο σχεδιαστής συνέχισε: «Όσο και αν μερικές φορές θα ήθελα να προκαλέσω μια σκέψη μέσα από τη δουλειά μου, ΠΟΤΕ δεν θα είχα σκοπό να το κάνω αυτό με ένα τόσο φρικτό θέμα, όπως η κακοποίηση παιδιών που καταδικάζω. Τελεία. Πρέπει να μάθω από αυτό, να ακούσω και να συνεργαστώ με οργανώσεις παιδικής προστασίας για να μάθω πώς μπορώ να συνεισφέρω και να βοηθήσω σε αυτό το τρομερό θέμα».
View this post on Instagram
Ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του, ο Ντέμνα σημείωσε: «Ζητώ συγγνώμη από οποιονδήποτε προσβλήθηκε από τις εικόνες και η Balenciaga έχει εγγυηθεί ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα όχι μόνο για την αποφυγή παρόμοιων λαθών στο μέλλον αλλά και για την ανάληψη ευθύνης για την προστασία της παιδικής ευημερίας με κάθε τρόπο».
Ο σάλος ξέσπασε μετά τη διαφημιστική καμπάνια της Balenciaga που δείχνει δύο μικρά κορίτσια να ποζάρουν με λούτρινα αρκουδάκια με αξεσουάρ του οίκου, τα οποία όμως παραπέμπουν σε BDSM.
Balenciaga: Παγκόσμιο σκάνδαλο με τη διαφήμιση που απεικόνιζε παιδιά με «φετιχιστικά» αρκουδάκια
Παγκόσμια κατακραυγή έχει ξεσπάσει από τότε που ο διάσημος οίκος μόδας Balenciaga κυκλοφόρησε μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση, στην οποία μικρά παιδιά εικονίζονται να κρατούν αρκουδάκια με φετιχιστικό ντύσιμο και αξεσουάρ.
Οι αντιδράσεις του κοινού ήταν άμεσες και ο οίκος αναγκάστηκε να αποσύρει κακήν – κακώς την καμπάνια, ζητώντας συγγνώμη. Παρόλα αυτά, μια μεγάλη μερίδα του κόσμου δεν φάνηκε πρόθυμη να συγχωρήσει τόσο εύκολα τον οίκο, με ακτιβιστές να προβαίνουν σε «επιθέσεις» σε βάρος καταστημάτων του Balenciaga στο Λονδίνο, το Λος Άντζελες και αλλού.
Σε βίντεο που κυκλοφορούν στο TikTok βλέπει κανείς άτομα ντυμένα με φωσφοριζέ γιλέκα να κολλούν αυτοκόλλητα με την λέξη «Παιδοφιλία» στις βιτρίνες των καταστημάτων Balenciaga. Στα social media, πολλοί ζητούν από ινφλουένσερς που συνεργάζονταν με τον οίκο να διακόψουν τις σχέσεις τους μαζί του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Κιμ Καρντάσιαν, η οποία όμως αρνήθηκε να τερματίσει την συνεργασία.
Ένας αυτόπτης μάρτυρας της δράσης των ακτιβιστών σε μαγαζί του Λονδίνου σχολίασε, μιλώντας στην Daily Mail: «Δεν είμαι σίγουρος από ποια οργάνωση ήταν ο άνθρωπος που έβαλε το αυτοκόλλητο στη βιτρίνα, αλλά ξέρω ότι το μαγαζί είναι άδειο τον τελευταίο καιρό».
Balenciaga: Σάλος με τις διαφημίσεις με παιδιά που παραπέμπουν στο BDSM
Σάλος ξέσπασε με την καινούργια διαφημιστική καμπάνια του οίκου μόδας Balenciaga, την οποία πολλοί θεώρησαν απρεπή και προσβλητική, καθώς παρουσίαζε παιδιά να κρατούν στα χέρια τους λούτρινα αρκουδάκια με λουριά, περιλαίμια, καρφιά και άλλα αξεσουάρ που παρέπεμπαν στην αισθητική του BDSM.
Οι εν λόγω διαφημίσεις κυκλοφόρησαν με την αφορμή της παρουσίασης της κολεξιόν του Balenciaga για την σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2023, η οποία έγινε στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού. Η εταιρεία τελικά αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη για τις διαφημίσεις της, αναγνωρίζοντας πως δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνουν παιδάκια.
Σε μια φωτογραφία της καμπάνιας, ένα κοριτσάκι με κόκκινα μαλλιά φορά ένα διχτυωτό μπλουζάκι και έχει ένα λουκέτο στο λαιμό. Σε μια άλλη φωτογραφία, ένα κοριτσάκι κρατά ένα μωβ λούτρινο αρκουδάκι το οποίο φορά δερμάτινα λουριά που παραπέμπουν σε BDSM. Οι φωτογραφίες φυσικά δεν έμειναν ασχολίαστες από τους χρήστες του Twitter, οι οποίοι εξοργίστηκαν, χαρακτηρίζοντας τη διαφήμιση «τρομακτική και λάθος».
Remember when Balenciaga dropped Kanye West for being anti-semitic? Well, here is their new campaign featuring children, teddy bears in bondage and court papers that talk about pedo stuff. Seems like they no longer have the moral high ground #Balenciaga pic.twitter.com/7UQjBIpac3
— Purple Unicorns (@Purple_Unicornz) November 22, 2022
«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η νέα μας συλλογή για το καλοκαίρι. Οι βελούδινες τσάντες με αρκουδάκια δεν θα έπρεπε να παρουσιάζονται με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια. Καταργήσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες», έγραψε η εταιρεία σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στο Instagram Story της.
Μια από τις πιο αμφιλεγόμενες φωτογραφίες της καμπάνιας περιείχε, μάλιστα, ένα έγγραφο που έμοιαζε να πρόκειται για απόσπασμα από μια υπόθεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, που αφορούσε το ζήτημα της παιδικής πορνογραφίας.
the brand “Balenciaga” just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about ‘virtual child porn’
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
«Ζητούμε συγγνώμη για την εμφάνιση ανησυχητικών μηνυμάτων στην καμπάνια μας», συνέχισε η εταιρεία στη δήλωσή της. «Λαμβάνουμε αυτό το θέμα πολύ σοβαρά και λαμβάνουμε νομικά μέτρα κατά των μερών που είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία του σετ και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας για την Άνοιξη 23. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή. Υποστηρίζουμε την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών», τονίζει.
Η Balenciaga δεν έχει απαντήσει ακόμη για τη συμπερίληψη ενός βιβλίου του Michael Borremans στο φόντο των δύο από τις φωτογραφίες από την καμπάνια της Άνοιξης του ’23.
Ο Borremans είναι ένας Βέλγος ζωγράφος, του οποίου το έργο περιλαμβάνει μια συλλογή του 2017 που ονομάζεται Fire From The Sun. Η αμφιλεγόμενη συλλογή απεικονίζει γυμνά νήπια -κάποια από αυτά ευνουχισμένα- να παίζουν ομαδικά και μερικές φορές μόνα τους.
Οι δικηγόροι της επιχείρησης δεν έχουν ακόμη απαντήσει στις ερωτήσεις της DailyMail.com σχετικά με το πώς κατέληξε το βιβλίο στη φωτογράφιση, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα.
Ειδήσεις σήμερα
Δίκη για το Μάτι: Νέες φρικιαστικές περιγραφές – «Περπατούσα και καιγόμουν»