Η νεοσύστατη εταιρεία Chaise Longue, που βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα διπλού επιπέδου, ανακοίνωσε σήμερα ότι «εξετάζει κάποια πρώιμα σχέδια» με τον γίγαντα της αεροπορίας Airbus.
Αυτή η συνεργασία με έναν κολοσσό της κατασκευής αεροσκαφών αποτελεί σημαντικό βήμα στην πορεία του σχεδίου αυτού, από την φοιτητική εργασία μέχρι την ενδεχόμενη πραγματικότητα στον αέρα.
Ο σχεδιαστής και CEO της Chaise Longue, Alejandro Núñez Vicente, δηλώνει στο CNN Travel ότι είναι ευγνώμον που η Airbus βλέπει «το πραγματικό δυναμικό των καθισμάτων με δύο επίπεδα».
Ο Núñez Vicente σχεδίασε το κατώτερο επίπεδο έτσι ώστε να προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες, με περισσότερους χώρους για τα πόδια. Το κεντρικό στοιχείο του σχεδιασμού του Chaise Longue από τον Núñez Vicente είναι η αφαίρεση της οροφής του θαλάμου, ώστε να δημιουργηθούν δύο επίπεδα καθισμάτων στον ίδιο χώρο του αεροσκάφους.
Η ιδέα είναι ότι οι ταξιδιώτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εάν θα κλείσουν θέση στο ανώτερο ή το κατώτερο επίπεδο. Παρόλο που το κατώτερο επίπεδο μπορεί να φαίνεται λιγότερο ελκυστικό σε φωτογραφίες, οι επιβάτες που κάθονται κάτω θα μπορούν να εκτείνονται και να απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια. Το ανώτερο επίπεδο είναι επίσης σχεδιασμένο για να προσφέρει «μεγαλύτερη γωνία κλίσης» και «δυνατότητες τεντώματος των ποδιών» σε σχέση με τα καθίσματα οικονομικής θέσης, όπως λέει ο Núñez Vicente.
Εκείνος πάντως τονίζει ότι ο στόχος της Chaise Longue παραμένει ο ίδιος: να «βελτιώσει τη χρήση του χώρου» στην καμπίνα για τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες.
Ο σχεδιασμός του Núñez Vicente έχει γίνει viral πολλές φορές — με ορισμένους υποψήφιους ταξιδιώτες να κάνουν αστεία για τον αέρα που περνά από το κατώτερο επίπεδο, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι ο σχεδιασμός είναι μια κυνική κίνηση για να στριμώξουν περισσότερους επιβάτες στην καμπίνα.
Ο Núñez Vicente τονίζει ότι δεν προσπαθεί να καταργήσει τα κανονικά καθίσματα αεροπλάνου. Φαντάζεται μία καμπίνα αεροπλάνου στην οποία το Chaise Longue θα βρίσκεται στο κέντρο, με δύο σειρές παραδοσιακών καθισμάτων γύρω του.
Η ιδέα ότι αυτό το σχέδιο θα μπορούσε να «δώσει στην αεροπορική εταιρεία μια νέα πηγή εσόδων ή έναν νέο τρόπο να βγάλει περισσότερα χρήματα από τους επιβάτες ή να βάλει περισσότερα καθίσματα» — όπως είπε ο Núñez Vicente στην Έκθεση Εσωτερικών Αεροπορικών Καλύψεων του 2024 — είναι απλώς ένα πρόσθετο όφελος, όπως τονίζει.
Γενικότερα, ο Núñez Vicente πιστεύει στην παλιά ρήση ότι δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα. Το γεγονός ότι η αεροπορική βιομηχανία συνεχίζει να ενδιαφέρεται για το σχέδιο δείχνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες και οι κατασκευαστές αεροσκαφών δεν επηρεάζονται από την κοινωνική αντεπίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Κάθε καινοτομία έχει πολλές θετικές και αρνητικές κριτικές», λέει ο Núñez Vicente, υπογραμμίζοντας ότι οι αρνητικές αντιδράσεις δεν έχουν επηρεάσει την εξέλιξη του σχεδίου.
«Φυσικά, υπάρχουν μειονεκτήματα, και η κοινωνική διάσταση είναι εκεί», λέει. «Είναι παρούσα. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, τα πλεονεκτήματα αυτών των καθισμάτων σε δύο επίπεδα ξεπερνούν κατά πολύ αυτά τα μειονεκτήματα».