Η σημερινή εξέλιξη θεωρείται αποτέλεσμα του «εσωτερικού δημοψηφίσματος», στο οποίο οι έντεκα χιλιάδες εργαζόμενοι απέρριψαν χθες κατά ποσοστό 67% το σχέδιο αναδιάρθρωσης της επιχείρησης. Το σχέδιο αυτό περιλάμβανε μεταξύ άλλων περικοπές των μισθών και θέσεων εργασίας.
Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα θεωρείται πολύ πιθανό ότι η γενική συνέλευση των μετόχων θα αποφασίσει να επισημοποιήσει, κατά την συνεδρίασή της, την χρεοκοπία της εταιρίας. Μια εναλλακτική θα μπορούσε να είναι η πώληση, σε πρώτη φάση, των πιο κερδοφόρων τομέων της. Τις αμέσως προσεχείς ημέρες πάντως η Alitalia θα συνεχίσει να εκτελεί κανονικά τα δρομολόγιά της.
Ιταλικά μέσα ενημέρωσης υπογραμμίζουν ότι οι μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας δεν προσφέρουν χείρα βοηθείας στην αεροπορική εταιρία, ενώ την ίδια ώρα, μεγάλο μέρος των εργαζομένων που ψήφισε «όχι» στο σχέδιο αναδιάρθρωσης ζητά να ξαναρχίσει ο διάλογος εργοδοσίας – συνδικάτων, με διαμεσολαβητικό ρόλο της κυβέρνησης του Πάολο Τζεντιλόνι.
Κατά πληροφορίες, η κυβέρνηση Τζεντιλόνι θα προσπαθήσει να εξακριβώσει αν μπορεί να βρεθούν νέοι επενδυτές για να στηρίξουν -παρά τις δυσκολίες- τον ιταλικό αερομεταφορέα. Η εφημερίδα La Repubblica πάντως εκτιμά ότι ακόμη και αν ο νέος έκτακτος διαχειριστής (δεν έχει ακόμη επιλεγεί) καταφέρει να εγγυηθεί με κάποιο τρόπο την επιβίωση της Alitalia, είναι πολύ πιθανό να απολυθεί ως ακόμη και το 60% του προσωπικού της.