Για τον λόγο αυτόν, οι Αρχές καταναλωτών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναντήθηκαν στις 16 Μαρτίου με εκπροσώπους των εταιρειών Facebook, Twitter και Google + με σκοπό να συζητηθούν οι προτεινόμενες λύσεις.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕ, οι εταιρείες αυτές θα πρέπει σε διάστημα ενός μήνα να έχουν οριστικοποιήσει τα μέτρα για τον τρόπο συμμόρφωσής τους στους κανονισμούς της ΕΕ. Στη συνέχεια, η Επιτροπή και οι Αρχές καταναλωτών θα εξετάσουν τις τελικές προτάσεις, οι οποίες εάν δεν κριθούν ικανοποιητικές ενδέχεται να επιβληθούν μέτρα για την επιβολή της νομοθεσίας.
Αναφερόμενη στο θέμα, η επίτροπος της ΕΕ Βέρα Τζουρόβα δήλωσε σχετικά: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε μέρος της καθημερινότητάς μας και η πλειονότητα των Ευρωπαίων τα χρησιμοποιούν τακτικά. Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές να μπορούν μόνο να απευθυνθούν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς. Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες δεν θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν μια αγορά που έκαναν στο Διαδίκτυο. Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες τους. Από σήμερα, τα social media θα έχουν ένα μήνα διορία προκειμένου να καταλήξουν σε λύσεις για την συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ», δήλωσε η ίδια.
Γάζα: 19 νεκροί, ανάμεσά τους και παιδιά, σε ισραηλινά πλήγματα τη νύχτα
Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, οι οποίες θα εστιάζουν τόσο στους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην αντιμετώπιση περιστατικών εξαπάτησης των καταναλωτών.
Βάσει των παραπάνω, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς νόμους που αφορούν στους καταναλωτές σχετικά με τους όρους χρήσης που υιοθετούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ‘Αρθρο 3, οι τυποποιημένοι όροι οι οποίοι δημιουργούν ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών εις βάρος του καταναλωτή κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς άκυροι. Επιπλέον, στο ‘Αρθρο 5 αναφέρεται ότι οι όροι πρέπει να είναι γραμμένοι σε γλώσσα κατανοητή ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια σαφή εικόνα των δικαιωμάτων τους.
Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους κάθε πρακτική απάτης που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές και για την οποία θα έχουν λάβει γνώση.
Για τον λόγο αυτόν, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ